Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling NSR ontkoppelt niet meer!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30405 - Koppeling NSR ontkoppelt niet meer!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtWillem 5-7-2005 21:00 Print reply
Posts: 7
ik heb net een compleet ander koppelingshuis inclusief platen geprobeert, waarvan ik wist dat ie het goed deed en nog hetzelfde probleem.

dan moet het wel de versnellingsbak zijn.
Dus waarschijnlijk gaat er een mt schakelbak in tenzij iemand nog met een goed idee komt
 
racekabouter 6-7-2005 15:48 Print reply
Posts: 54
Dat van die olie klopt inderdaad. Versnellingsbak olie doet hij het beter. Toch ontkoppelt hij nog niet genoeg. En die veertjes hebben niks te maken met het ontkoppelen. Die zijn voor het gekoppelde gedeelte. deze knijp je juist in als je, je koppeling inknijpt.
 
mtWillem 11-7-2005 22:09 Print reply
Posts: 7
Ik ben eruit! Helaas moest het blok weer uit elkaar want ik kwam via andere topics erachter dat de primaire as wel eens te veel speling kon hebben.

Ik had nog een goed Mt blok je liggen en de as daarvan had GEEN speling. heeft jaren goed gereden. Zo hoort het blijkbaar.

Da as van mijn mtx sh had ruim 1,5 mm speling. Daarmee schakelt hij perfect maar ontkoppelen niet. Dan denk je al snel dat het aan de koppeling ligt.

ALs de as te veel speling heeft betekent dit dat hij te ver naar links kan. De koppelingsplaten zitten aan die as en er is dan te weinig ruimte tussen je platen en je koppelingshuis. Ze kunnen dus niet ver genoeg open.

Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat de as speling hoort te hebben. Als je aan je koppelinghuis voelt lijkt dat mischien zo, maar dat is de speling tussen je huis en het platenpakket. Je moet echt aan de as voelen.

Het maakt voor de schakelbak niet uit of de primaire as speling heeft of niet. Ik heb hem met vulringetjes afgesteld op 0,3mm.
En klaar is kees,
Ben erg blij dat het is opgelost, helaas moest het blok open.

Dus als je hetzelfde probleem hebt, ben je waarschijnlijk een ringetje vergeten ofzo. (als je de koppelin hebt utigesloten)

Mijn bak kwam uit een doos met onderdelen en uit een honda boek volgde dat de afstandring 1 to 1,4 mm moet zijn. Bij mij zit er nu meer tussen, maar hij rijd erg ok.
hopelijk kunnen anderen ook wat met deze info
succes.
 

Dit topic is 3977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved