Ik ben eruit! Helaas moest het blok weer uit elkaar want ik kwam via andere topics erachter dat de primaire as wel eens te veel speling kon hebben.
Ik had nog een goed Mt blok je liggen en de as daarvan had GEEN speling. heeft jaren goed gereden. Zo hoort het blijkbaar.
Da as van mijn mtx sh had ruim 1,5 mm speling. Daarmee schakelt hij perfect maar ontkoppelen niet. Dan denk je al snel dat het aan de koppeling ligt.
ALs de as te veel speling heeft betekent dit dat hij te ver naar links kan. De koppelingsplaten zitten aan die as en er is dan te weinig ruimte tussen je platen en je koppelingshuis. Ze kunnen dus niet ver genoeg open.
Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat de as speling hoort te hebben. Als je aan je koppelinghuis voelt lijkt dat mischien zo, maar dat is de speling tussen je huis en het platenpakket. Je moet echt aan de as voelen.
Het maakt voor de schakelbak niet uit of de primaire as speling heeft of niet. Ik heb hem met vulringetjes afgesteld op 0,3mm.
En klaar is kees,
Ben erg blij dat het is opgelost, helaas moest het blok open.
Dus als je hetzelfde probleem hebt, ben je waarschijnlijk een ringetje vergeten ofzo. (als je de koppelin hebt utigesloten)
Mijn bak kwam uit een doos met onderdelen en uit een honda boek volgde dat de afstandring 1 to 1,4 mm moet zijn. Bij mij zit er nu meer tussen, maar hij rijd erg ok.
hopelijk kunnen anderen ook wat met deze info
succes.
|