brommercrazy |
27-6-2005 17:25 |
Posts: 2594 |
circlipje niet vergeten? nr 14 op onderste plaatje
|
|
|
|
boertie |
27-6-2005 17:29 |
Posts: 565 |
bovenste had ik in m'n NSR zitten en onderste in me MBX en die zit ook in MB maar kan gewoon uitgewisseld worden als je de onderdelen maar hebt.
|
|
|
|
racekabouter |
29-6-2005 13:48 |
Posts: 54 |
ik heb hem voor de derde keer uit elkaar gehaald. heb alleen wel een 6 bak van een mbx erin zitten. voor de rest heeft dit weinig effect op me koppeling want alleen zit zoals het hoort. hij ontkoppelt ook wel deels. maar krijg hem niet in zijn neutraal. hij hij blijft een soort van wrijving houden.
kan het misschien aan de olie liggen? lijkt me vrij stug maar heb nu gewoon motor olie er in zitten. 10w40 ofzo.
Iemand een idee?
De kabouters
|
|
|
|
Ruben. |
29-6-2005 13:50 |
Posts: 6131 |
sja, hoe leg je nou uit wat je fout hebt gedaan,
die platen moeten gewoon goed zitten en om nummer 2 heenvallen, dan nummer 5 er goed op doen
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
racekabouter |
29-6-2005 18:11 |
Posts: 54 |
dat is het hem juist. hij zit volgens de tekening in elkaar en werkt ook wel. maar half. ik kan wel schakelen tijdens het rijden maar stilstaand heeft hij gewoon te veel wrijving om hem in zijn neutraal te zetten. platen zitten goed en heb nieuwe kurkplaten erin zitten.
ik wordt helemaal panisch!
gr
|
|
|
|
Ruben. |
29-6-2005 19:58 |
Posts: 6131 |
veertjes te strak?
helemaal vast halve slag los
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Blorn |
29-6-2005 20:02 |
Posts: 13825 |
Tussen de metalen platen moet ALTIJD een gevoerde plaat zitten. En gevoerde platen mogen ook niet op elkaar liggen.
|
|
|
|
henk huppelschoten |
29-6-2005 20:21 |
Posts: 656 |
klinkt misschien stom maar weet je zeker dat je kabel niet te strak staat.
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-6-2005 20:25 |
Posts: 10835 |
heb je niet gewoon een gare bak?
ik heb ook wel eens een mt'je gehad die niet echt soepel schakelde.
als je in de versnelling staat met de koppeling in en de motor maakt dan niet minder toeren dan wanneer hij in zijn vrij staat, is het goed volgens mij
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mtWillem |
3-7-2005 23:41 |
Posts: 7 |
Dit probleem klinkt heel bekend!
Dus wie de oplossing weet helpt 2 mensen, mijn koppeling van m'n sh ontkoppelt ook niet voldoende.
Er zit een identieke koppeling in als die van mt/mb. De schakelbak zit perfect in elkaar, wanneer de motor uit staat of de koppeling niet gebruikt wordt schakelt ie super.
De koppelingsplaten komen dus niet los genoeg. De kabel staat ook niet te strak want er is een "ontkoppelpunt". De tussenplaten heb ik netjes afgebraamd zodat ze daar niet op kunnen blijven haken. En er zitten goede beklede platen in.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat er toch net iets te weinig olie in zit, of het koppelingshuis is te ver ingeslagen. Ik ga morgen een ander huis proberen.
De oplossingen van hierboven heb ik al geprobeerd.
alvast bedankt!
Heeft iemand z'n koppeling volgens tekening 1 in elkaar zitten met slechts 2 beklede platen???
|
|
|
|
brommercrazy |
3-7-2005 23:53 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
veertjes te strak?
helemaal vast halve slag los
Onzin, die horen gewoon vast te zitten
Verder 10 w 40 Vol synthetisch, gewone (auto)motorolie schakelt niet lekker, en je krijg last van een slippende koppeling
|
|
|
|
mr200r |
3-7-2005 23:55 |
Posts: 5122 |
ingeslagen koppeling.
De uisperingen van nr1 weer vlak vijlen.
Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 3-7-2005 om 23:58 uur.
|
|
mr200r |
|
khpoppema |
3-7-2005 23:57 |
Posts: 3199 |
er is honda 2 takt versnellingsbak olie bij 50cc.nl dat is dan beter?
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
mtWillem |
4-7-2005 21:25 |
Posts: 7 |
Ik heb de uitsparingen netjes vlak gevijld maar het maakt geen F!#@@?#5$^ uit. Ik ben bang dat toch de schakelbak niet helemaal ok zit. De primaire as wordt door de koppeling naar links geduwd en dat daardoor de tanden niet goed komen ofzo. Klinkt ook wazig maar ik weet het gewoon effe neit meer.
|
|
|
|
bereheer |
4-7-2005 21:34 |
Posts: 1901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtWillem
Dit probleem klinkt heel bekend!
Dus wie de oplossing weet helpt 2 mensen, mijn koppeling van m'n sh ontkoppelt ook niet voldoende.
Er zit een identieke koppeling in als die van mt/mb. De schakelbak zit perfect in elkaar, wanneer de motor uit staat of de koppeling niet gebruikt wordt schakelt ie super.
De koppelingsplaten komen dus niet los genoeg. De kabel staat ook niet te strak want er is een "ontkoppelpunt". De tussenplaten heb ik netjes afgebraamd zodat ze daar niet op kunnen blijven haken. En er zitten goede beklede platen in.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat er toch net iets te weinig olie in zit, of het koppelingshuis is te ver ingeslagen. Ik ga morgen een ander huis proberen.
De oplossingen van hierboven heb ik al geprobeerd.
alvast bedankt!
sterker nog je helpt 3 mensen mij ook.... mijne kan niet schakelen met motor aan stilstaand verder doet ie het goed, ook kan ik mijn koppeling niet zo afstellen dat ie ingeknepen niet wegrrijdt...
ik ga er nieuwe platen in zetten en kijken of dat helpt...
alvast bedankt
Heeft iemand z'n koppeling volgens tekening 1 in elkaar zitten met slechts 2 beklede platen???
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|