Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snel vliegwiel voor 80cc NSR????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30392 - snel vliegwiel voor 80cc NSR????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

polini evo freak 27-6-2005 10:42 Print topicpost
Posts: 32
Ik heb een mps 3000 cdi. Scheelt dat ook met een afgedraaid vliegwiel??

Ik las net ook dat het gevaarlijk is zo'n vliegwiel. Doordat je zoveel toeren draait kan hij eraf vliegen??? stel dat ik nu 10 toeren draai. Strakt met afgedraaid vliegwiel 12000 rpm. Die 2000 rpm. maakt volgens mij geen drol uit of wel??

En slijtage valt toch ook wel mee of niet??
 

Almer 27-6-2005 11:28 Print reply

Posts: 3325
wat zou er dan moeten slijten? En hij vliegt er heus niet af. Het maakt niet uit alleen maakt ie meer toeren en is hij sneller op zijn toeren
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-6-2005 11:31 Print reply

Posts: 10835
je moet wel zorgen dat je hem recht afdraaid en dat hij dus in balans is, anders slijten de lagers wel (veel) sneller

en als een blokje meer toeren gaat draaien slijt hij over het algemeen ook meer
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-6-2005 11:31 Print reply

Posts: 17929
slijtage van je lagers mss?? die gaan er ook sneller aan met binnerotor
 
RS_70_power 27-6-2005 11:41 Print reply

Posts: 1990
je merkt het wel in je gas reactie , maar ik zou hem dan wel prfesioneel laten balanceren , anders "slingert" het gewicht (onbalans) met 12.000rpm op je lagers en dat wil je niet echt hebben .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
John Huijben 27-6-2005 11:49 Print reply

Posts: 2433
nou, t verschil tussen 10 tpm en 12000 tpm is best groot hoor zo'n 11990 om precies te zijn .
maar afgedraaid vliegwiel houd opzich wel, maar ligt er veel aan of het in balans is en hoever eht is afgedraaid.
je zult best veel moeten afdraaien om er echt wat van te merken, het meeste gewicht zit hem toch in de magneten.
het kan gevaarlijk worden als ie teveel afgedraaid is en hij is in onbalans. je wilt gewoon niet dat je vliegwiel eraf vliegt met 12000 tpm, die hou je niet ff tegen met je linkervoet.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
derbi_freak 27-6-2005 12:24 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

nou, t verschil tussen 10 tpm en 12000 tpm is best groot hoor zo'n 11990 om precies te zijn .
maar afgedraaid vliegwiel houd opzich wel, maar ligt er veel aan of het in balans is en hoever eht is afgedraaid.
je zult best veel moeten afdraaien om er echt wat van te merken, het meeste gewicht zit hem toch in de magneten.
het kan gevaarlijk worden als ie teveel afgedraaid is en hij is in onbalans. je wilt gewoon niet dat je vliegwiel eraf vliegt met 12000 tpm, die hou je niet ff tegen met je linkervoet.


zal wel een paar dagen mank lopen dan
 
Joostvdw 27-6-2005 13:10 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_freak

[...]


zal wel een paar dagen mank lopen dan


ja of de rest van z'n leven

imho heb je meer aan een binnenroter ontsteking van e.o.a. motor
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
PRO TUNING 27-6-2005 13:19 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

slijtage van je lagers mss?? die gaan er ook sneller aan met binnerotor


Je krukas lagers slijten minder snel met een binnenrotor, er hangt veel minder gewicht aan het lager.
 
Ruben. 27-6-2005 13:19 Print reply

Posts: 6131
ja maar je draait meer toeren door de binnenrotor waardoor het dus wel sneller slijt
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?

Dit topic is 518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved