Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #30380 - Yamaha yamy snorbrommer
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jirure1984 |
26-6-2005 17:17 |
Posts: 7 |
gister een "zie titel" gekocht. En zoals het hoort loopt hij niet harder dan 25/30 km/u. Ik wil dit dingetje dus wat harder laten lopen. er zit een standaard uitlaat op, delortho 14/9 cab, 9 spruitstuk.
In heb rond gereden zonder de uitlaat maar snelheid blijft het zelfde. Je merk wel duidelijk dat hij wel harder kan en wil maar dat niet mag -> toerental begrenzer <-.
Je leest dus overal uitlaat, cab etc vervangen maar hij zal nooit boven dat toerental uitkomen dus wat is dan het nut? waar zit in deze brommer dan de begrenzer.
Er zit een kastje op waar alle stroomkabels naartoe lopen. Zou hier de begrenzer dan in kunnen zitten en zoja hoe verander ik dat omdat je het kastje niet open kan maken.
mensen die bekent zijn met deze brommer en mij dus een goede tip kunnen geven hier over laat het mij weten THX.
|
|
|
|
kreidler rs |
26-6-2005 21:02 |
Posts: 6202 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jirure1984
gister een "zie titel" gekocht. En zoals het hoort loopt hij niet harder dan 25/30 km/u. Ik wil dit dingetje dus wat harder laten lopen. er zit een standaard uitlaat op, delortho 14/9 cab, 9 spruitstuk.
In heb rond gereden zonder de uitlaat maar snelheid blijft het zelfde. Je merk wel duidelijk dat hij wel harder kan en wil maar dat niet mag -> toerental begrenzer <-.
Je leest dus overal uitlaat, cab etc vervangen maar hij zal nooit boven dat toerental uitkomen dus wat is dan het nut? waar zit in deze brommer dan de begrenzer.
Er zit een kastje op waar alle stroomkabels naartoe lopen. Zou hier de begrenzer dan in kunnen zitten en zoja hoe verander ik dat omdat je het kastje niet open kan maken.
mensen die bekent zijn met deze brommer en mij dus een goede tip kunnen geven hier over laat het mij weten THX.
hehe zonder uitlaar rijden betekend niet dattie dan harder gaat, je heb een uitlaat nodig die de juiste druk geeft bij je cilinder. ver ken je de carburateur wat groter nemen dattie wat sneller trekt en ze top ietsjes omhoog gaat. en uiteraard kan je dan met de twv spelen
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
jirure1984 |
26-6-2005 21:23 |
Posts: 7 |
Waar het mij omgaat is dat met de setup die ik nou heb 25/30, het hoogst haalbare is? En er dus geen begrenzer in zit want het kastje kan ook een spanningsbegrenzer zijn.
Of de setup die ik heb, waar meer uit gehaalt kan worden, DUS er zit een begrenzer in maar waar zit ie dan?
En ik ben opzoek naar een uitlaat wat erop past op 50cc.nl hebben ze alleen ene homoet maar heb geen zin om 70euro eraan uit te geven. weet iemand wat er nog meer op past?
|
|
|
|
kreidler rs |
26-6-2005 21:26 |
Posts: 6202 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jirure1984
Waar het mij omgaat is dat met de setup die ik nou heb 25/30, het hoogst haalbare is? En er dus geen begrenzer in zit want het kastje kan ook een spanningsbegrenzer zijn.
Of de setup die ik heb, waar meer uit gehaalt kan worden, DUS er zit een begrenzer in maar waar zit ie dan?
En ik ben opzoek naar een uitlaat wat erop past op 50cc.nl hebben ze alleen ene homoet maar heb geen zin om 70euro eraan uit te geven. weet iemand wat er nog meer op past?
ja maar als je de uitlaat er af haalt betekend het neit dattie harder gaat je moet gewoon de goed uitlaat zoeke en dan ordelen, en niet als je nog niets geprobeert heb.
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
jirure1984 |
26-6-2005 21:36 |
Posts: 7 |
Ik wilde ff kijken wat het verschil zou zijn tussen uitlaat en geen uitlaat. Niks, snelheid was het zelfde optrekken en op het moment dat hij de top bereikt komt er zon geluid aan zetten van pRRRRRRRRRR. Alsof het dus lijkt van, dat iets hem tegenhoud. De begrenzer OF de carb die te klein is.
ik ga proberen om het spruitstukje uit te boren (13mm) als ik maar dan ook een minimale vooruitgang merk, een grote carb opzetten.
35/40 is mooie snelheid.
|
|
|
|
derbi_freak |
26-6-2005 21:57 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jirure1984
Ik wilde ff kijken wat het verschil zou zijn tussen uitlaat en geen uitlaat. Niks, snelheid was het zelfde optrekken en op het moment dat hij de top bereikt komt er zon geluid aan zetten van pRRRRRRRRRR. Alsof het dus lijkt van, dat iets hem tegenhoud. De begrenzer OF de carb die te klein is.
ik ga proberen om het spruitstukje uit te boren (13mm) als ik maar dan ook een minimale vooruitgang merk, een grote carb opzetten.
35/40 is mooie snelheid.
neej?
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
26-6-2005 22:14 |
Posts: 12846 |
Ja?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Alvilon |
26-6-2005 22:48 |
Posts: 1013 |
heej, een yamy!
Bij voorbaat, Succes!
Over het opfokken, je moet hem afstellen, dat die PRRRRRR doet betekend dat die teveel benziene krijgt, een kleinere sproeier dus. In mijn brom yamy zat std een 47 d8ik.
Dat kastje is gewoon je bobine, niks mis mee. Daar zit de begrenzer niet.
Een andere uitlaat zal je pas moeten maken *en werderom afstelllen.
Ik weet niet of het uitboren van je spruit handig is omdat je met inlaat op carter zit, en of je carter ook een "begrenzing" heeft
|
|
Cb350four, Big Bore, Big Brakes |
|
jirure1984 |
27-6-2005 19:29 |
Posts: 7 |
Hij krijgt niet teveel benzine, het gebeurt op een vast toerental/snelheid dat geluid. het is echt een geluid dat iets de brommer tegenhoud ik denk dat hij juist te weinig krijgt en dus niet sneller kan het is maar een 9mm cab.
Maar ik wil cab. vervangen dat is makelijkste en goedkoopste maar nu is min vraag. De standaard uilaat die erop zit kan je daarmee gewoon weg niet harder dan 25? want anders moet ik dus ook de uitlaat vervangen, maar als die uitlaat max 40 aankan dan hou ik het alleen bij een cab.
|
|
|
|
Alvilon |
27-6-2005 19:46 |
Posts: 1013 |
Quote:
Hij krijgt niet teveel benzine, het gebeurt op een vast toerental/snelheid dat geluid. het is echt een geluid dat iets de brommer tegenhoud ik denk dat hij juist te weinig krijgt en dus niet sneller kan het is maar een 9mm cab.
Dist kenmerk dat die te veel krijgt, bij te veel Prrrrrt die op ze top.
Carb vervangen kan je wel doen, maar ik wens je suc6 een passend spruitstuk te vinden; die vindje niet.
Je kan een uitlaat van een puch proberen pas te maken, maar daar kom je zowiezo al niet uit met de flens.(en ook al maak je dat passend kom je kut uit met de moeren op de tappen draaien. Misschien een puchuitlaat met dunne bocht proberen ? kheb alleen met een dikke bocht lopen klooien
|
|
Cb350four, Big Bore, Big Brakes |
|
Dit topic is 666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|