Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nut van snelle grondplaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 513 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30340 - nut van snelle grondplaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

evolutunned 9-7-2005 17:01 Print reply

Posts: 522
15 a 20 euro
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-7-2005 18:03 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik al snelle luchtslangen heb.
TWv is 17-42,niet lopen zeiken dat het te zwaar is,want das niet zo.
Maar meer koppel onderin lijkt me toch wel fijn,hoeveel zul je neer meoten tellen voor zon snelle grondplaate 2e hands?

Ik ben trouwens niet van plan om aan de cil zelf te lopen kutten.

Hoge drukkop?dan zuipt ie toch als de tyfus?



Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:58 uur.


heb je er een citta wiel achter in zitten ofzo?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 9-7-2005 19:15 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Hoge drukkop?dan zuipt ie toch als de tyfus?



Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:58 uur.

neej wrom?

als je logisch andenkt zou het niet al teveel uitmaken

je benzine verbruik ligt met name aan je cilinderinhoud en hoeveel toeren je maakt
 
christianos 9-7-2005 19:17 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


heb je er een citta wiel achter in zitten ofzo?

WTF

op een ori cilinder?

nau dan weet ik haast bijna cker dat jou cilinder dus niet ori is

hoe hard rijd je?
 
Saknet 9-7-2005 19:24 Print reply

Posts: 10355
ik had ook 17/42 op ori cil, best wel lang durende 4 begon bij de 55km/u eindigde bij de 65/70 ofzo.

hoge druk kop geeft meer compressie dus meer koppel en trekkracht bij hetzelfde verbruik (veel scheelt het niet maja alle beetjes.. je ken beter een verbrandingsruimte op maat laten draaien trouwens natuurlijk )

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-7-2005 om 19:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 9-7-2005 19:28 Print reply

Posts: 20445


fucking ziek..

maar hij rijd maar 55 :-s
 
MTX-speed 9-7-2005 19:28 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]

Je kan je grondplaat meer verzetten. Je originele grondplaat een stukje uitveilen bereik je evenveel mee.

[...]


Als je je grondplaat vroeger zet merk je iets meer vermogen in lagere toeren, later zetten kan je meer vermogen bij hoge toeren krijgen. In beperkte mate natuurlijk.

En het scheelt vrij weinig.


Sorry dat ik je tegenspreek maar je verhaal klopt maar het is precies omgekeerd.

Het is namelijk zo dat wanneer je je brommer opvoert, meestal je brommer ook meer toeren gaat maken. Maar wanneer je meer toeren gaat draaien, heb je het probleem dat je ontsteking "het niet bij kan houden". Dit wil zeggen dat je vonk te laat komt op hogere toerentallen en hierdoor loop je vermogen mis. Wat doe je dus? Precies; je ontsteking vervroegen.

Wat is nu het nadeel dus van je ontsteking vervroegen? Dat hij bij lagere toerentallen ervoor zorgt dat je vonk te vroeg komt waardoor hij bijvoorbeeld slecht stationair loopt of slecht start.

Het beste is dus dat hij bij hogere toerentallen dus heel vroeg staat en bij lagere toerentallen laat staat. Helaas is dit bij originele ontsteking niet zo. Maar daarvoor zijn de Race-CDI's uitgevonden; bijvoorbeeld die van Malossi.

Ook leuk om te weten is dat er in een originele CDI van Honda een begrenzing ingebouwd is. Zo wordt het ontstekingstijdstip rond de 7000-7500 extra laat gemaakt om te voorkomen dat de moter niet over zijn toeren kan gaan. Nu wordt dus duidelijk waarom er rond de 7000 toeren altijd een dipje zit.
 
Harm 9-7-2005 19:30 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik al snelle luchtslangen heb.
TWv is 17-42,niet lopen zeiken dat het te zwaar is,want das niet zo.
Maar meer koppel onderin lijkt me toch wel fijn,hoeveel zul je neer meoten tellen voor zon snelle grondplaate 2e hands?

Ik ben trouwens niet van plan om aan de cil zelf te lopen kutten.

Hoge drukkop?dan zuipt ie toch als de tyfus?



Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 9-7-2005 om 16:58 uur.

Gooi er eens lichtere vertanding op, gaat hij waarschijnlijk ook wel harder van.
 
http://www.durtikkers.tk

Dit topic is 2664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved