Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #30320 - Tsx stotterd en rookt de hele tijd ...
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 2800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jurrian |
23-6-2005 15:46 |
Posts: 276 |
Hoi, ik weet niet zo super veel van brommers dus ik post hier ff m`n probleem.
Setup: eurokit 70cc, 16mm mikuni, sproeier 85.
Toen ik een paar weken geleden ging crossen, brak m`n gaskabel. Toen hep ik ff een nieuwe besteld en die een week later ff aangesloten. En toen startte m`n brommer niet meer. Ik heb toen perongeluk m`n gasschuif niet goed in de carb gedaan een toen vastgedraaid, toen was ie een beetje beschadigd, maar na was schuren gleed ie weer goed. Nu deed m`n brommer het wel maar hij knalde en stotterde. Toen ben ik ff naar de brommerexpert op het dorp gegaan. Die deed er een nieuwe bougie in (een racebougie) en toen deed ie het weer, hij reed perfect. Toen ging ik ff naar de jager de brommerboer voor 2 bougie`s, maar toen ik er bijna was ging m`n brommer vet stotteren dus ik de berm in. Was m`n powerfilter erafgeploept. Toen heb ik um er weer ff bij de jager opgedaan. Maar toen reed m`n brommer voor geen meter, hij ging net 50 en hij stotterde vet bij hoge toeren. Die powerfilter was verrot dus ik hep ff een nieuwe gehaald. En ik hep m`n carb schoongemaakt en uitgeblazen. Maar hij rijd nog net zo slecht. Hij stotterd bij hoge toeren en `t gas valt dan een beetje weg (`t gas valt ook weg als ik volgas geef met choke uit). Met choke uit rijd ie wel beter hij trekt wel door maar stotterd ook nog een beetje en dat is kut. En hij blijft de hele tijd maar roken dat had ik nooit toen ie het nog goed deed. Ik ben ten einde raad. Weten jullie wat het is
Ik heb trouwens al vet gezocht in ouwe topics enzo maar ik kon het probleem niet vinden.
Dit bericht is ge-edit door Jurrian op 23-6-2005 15:51
|
|
|
|
bart de schakelgek |
23-6-2005 17:43 |
Posts: 5987 |
je rechterkeerring is lek
die vervangen, blok olie verversen (want die verbruikt ie nu dus) en als het goed is is alles weer goed
|
|
Limburger |
|
Jurrian |
23-6-2005 17:51 |
Posts: 276 |
Stotterd ie daardoor??
|
|
|
|
bart de schakelgek |
23-6-2005 17:53 |
Posts: 5987 |
ja hij krijgt blok olie erbij, nogal veel tegelijk, en dat verneukt heel je mengverhouding van lucht benzine en olie he
dus dat kan het best zijn, voel eens aan uiteinde van je demper, als daar dikke drap aanzit weet je genoeg
dat moet het gewoon zijn, aangezien je zegt dat ie plotseling aan het roken is
|
|
Limburger |
|
Jurrian |
23-6-2005 17:53 |
Posts: 276 |
hep het nix met dat ding onderin het blok, waar de 2e kabel van die gaskabel naartoe gaat, te maken? afstelling ofzo?
|
|
|
|
bart de schakelgek |
23-6-2005 17:55 |
Posts: 5987 |
euh die gaat niet zomaar zo staan dat hij teveel geeft
dat ding van je 2e kabel heet de oliepomp, die voegt 2 takt olie toe bij de benzine
maar omdat die keerring lek is waarschijnlijk kan er blokolie komen in de cilinder, dat verbrand mee, waardoor hij slecht loopt en rookt
ik heb het al bij 2 brommers gehad
|
|
Limburger |
|
Jurrian |
23-6-2005 18:05 |
Posts: 276 |
Er zit geen drab
|
|
|
|
Jurrian |
23-6-2005 18:08 |
Posts: 276 |
Ik baal er echt vet van ik heb een paar weken geleden die olie nog ververst
|
|
|
|
bart de schakelgek |
23-6-2005 18:09 |
Posts: 5987 |
iets anders kan ik niet verzinnen
is je tsx toevallig watergekoeld?
edit
nee ik zie op foto van niet
moet wel keerring zijn
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 23-6-2005 18:09
|
|
Limburger |
|
Jurrian |
23-6-2005 18:11 |
Posts: 276 |
Ok bedankt
|
|
|
|
benz |
23-6-2005 18:31 |
Posts: 1293 |
rechter kering lek :S
dan heb ik dat dus ook :S
word dus weer heel dat blok verwijderen.
ik heb wel drap bij uitlaat port van de cilinder :(
maar niet in de rest van me uitlaat.
maar bedankt dat je deze topic geplaatst hebt
weet ik gelijk wat het is
mijne happert rond de 5k/8k een soort van naverbranding zwarte rook enzo
ps: heb jij ook las je volgas gaat van die zwart rook pluimen die er uit schieten ?
|
|
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/ |
|
bart de schakelgek |
23-6-2005 18:33 |
Posts: 5987 |
daarvoor hoefd je blok er niet onderuit!
heel simpel
schroef koppelingskap eraf, rechter kant dus, daar waar suzuki instaat
en por die keerring eruit, en douw nieuwe erin
voor de maat--->zie bij de faq's
|
|
Limburger |
|
xander_cage |
23-6-2005 18:38 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurrian
hep het nix met dat ding onderin het blok, waar de 2e kabel van die gaskabel naartoe gaat, te maken? afstelling ofzo?
dat kan, gewoon controleren of de 2streepjes (een op je pompje en ??n op het blok zelf overeenkomen als je geen gas geeft, dan zal het wel kloppen)
|
|
tuning f(4)ever |
|
benz |
23-6-2005 18:38 |
Posts: 1293 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
daarvoor hoefd je blok er niet onderuit!
heel simpel
schroef koppelingskap eraf, rechter kant dus, daar waar suzuki instaat
en por die keerring eruit, en douw nieuwe erin
voor de maat--->zie bij de faq's
bij honda het zelfde ?
dan ist wel nice
ik vond namelijk al steeds dat me carter oli snel opwas.
|
|
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/ |
|
Jurrian |
23-6-2005 18:52 |
Posts: 276 |
Kan het ook zijn dat m`n koppelingsdrukstift te dun is??
|
|
|
|
benz |
23-6-2005 18:54 |
Posts: 1293 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurrian
Kan het ook zijn dat m`n koppelingsdrukstift te dun is??
tedun :S
je heb toch standaart koppeling er in ?
|
|
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/ |
|
Dit topic is 2800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|