Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe tune ik me MBX 80 cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30294 - hoe tune ik me MBX 80 cillinder
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Splendid 22-6-2005 11:41 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

ik kan een cilinder tunen in een uurtje :P

ALthans, dan werk ik de shit wel goed af.. maar dan is het meer uitlaatpoort, inlaat, spoelpoortjes aan onderkant van de cilinder en randjes scherp maken, uitlaat poort polijsten.


dat aan de onderkant is de inlaat

toch?..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
shibby 22-6-2005 11:44 Print reply

Posts: 770
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

[...]



toch?..


not
 
MT70-nolimit 22-6-2005 11:48 Print reply

Posts: 4322
Ehm ik was gister ff met een MBX blokje van iemand bezig, en daar zat een splitsing in de uitlaatpoort soort van staafje :S nog nooit eerder gezien. Het was maar 3mm breed en stond van boven naar beneden. Is dat ook zo'n smerige begrenzing?

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 22-6-2005 11:50
 
gaat lang goed
RS_70_power 22-6-2005 11:54 Print reply

Posts: 1990
okay , maak een poortmap van jouw 80 cilinder , zoek een poortmap van een snelle 80 cilinder ( zullen hier ongetwijfeld rond dwalen op het forum ) , dan ga je heer rustig met een freezje en een dremel proberen om jouw poorten op die hoogte te krijgen .

hoe ik het zou doen kwa poorten uit tekenen is cilinder en zuiger er af , en dan je zuiger als "lineaal" gebruiken , dan kan je mooie rechte lijnen trekken voor je uitlaat en spoel poorten .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Hans F 22-6-2005 12:06 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Ehm ik was gister ff met een MBX blokje van iemand bezig, en daar zat een splitsing in de uitlaatpoort soort van staafje :S nog nooit eerder gezien. Het was maar 3mm breed en stond van boven naar beneden. Is dat ook zo'n smerige begrenzing?

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 22-6-2005 11:50


nee, dat is geen begrenzing, het is gewoon een vlinderpoort
 
Kampersjaak 22-6-2005 12:12 Print reply

Posts: 12285

 
oderint dum metuant
Exision 22-6-2005 13:46 Print reply
Posts: 283
dit topic is gewoon humor



Dit bericht is ge-edit door Exision op 22-6-2005 13:47
 
Bullet 22-6-2005 14:59 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

2 klasgenoten van me, tunen alles waar n cilinder op zit, n athena 70cc voor scooter, standaard rs50 cilindetje.. toen hij m kocht liep t ding 85-90, na t tunen 100+ (op teller maar gaat om t verschil)
gewoon de poort helemaal late bedienen, dus pakkingen tusse de cilinder en t blok doen, kop afvlakken. alles zuiver maken van bramen, gewoon van die dingetjes die hebbe t nooit over timing enzo:S
k geloof goed dat echte tuning met timing gaat maar dat opt forum niet veel mense zijn die dat zo doen


das is geen "tuning" retard, is gewoon je cilinder doodbeunen.

al fucking 3 pagina's vol met geblaat

check grote tuning topic ofzo..
 
**My BungHole Will Speak Now**
slow nsr driver 22-6-2005 21:48 Print reply
Posts: 264
knoop un proma en un 20mikuni 8er je orginele mbx en hij gaat over de 100
 
De Schout 22-6-2005 21:57 Print reply
Posts: 5327
in PF staan twee interessante topics over die cilinder. ga daar ff lezen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MBX DE BESTE 22-6-2005 23:19 Print reply
Posts: 71
ik heb nu een 110 cc malossie cillinder bestelt bij www.opvoeren.nl maar wat voor carbeura teur zou ik daar achter moette zetten en heb trouwen een techno uitlaatje die kan er toch wel onder ouwen eh

 
MTX-speed 22-6-2005 23:40 Print reply

Posts: 1229
je kunt 2 dingen doen:
Lekker originele setup laten. Dat wil zeggen: 18mm en originele uitlaat alleen grote luchtslang. Dit rijdt ZEER lekker en toch heel vlot. Voor de rest is er niets moelijks aan aangezien je er een standaard sproeier en gasnaald bij krijgt.
ten tweede: een 24mm of groter in combinatie met een leuk 80-expansiepijp eronder gooien.
Als je dat nie hebt zou ik hem origineel 80 setup houden (behalve cilinder dan )
 
MT70-nolimit 23-6-2005 8:24 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


nee, dat is geen begrenzing, het is gewoon een vlinderpoort


een vlinderpoort in de uitlaat.... en sinterklaas is mijn buurman.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 23-6-2005 8:25
 
gaat lang goed
Hans F 23-6-2005 8:43 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


een vlinderpoort in de uitlaat.... en sinterklaas is mijn buurman.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 23-6-2005 8:25


krijg je veel kadootjes dan
 
Bullet 23-6-2005 16:01 Print reply

Posts: 12150
omg
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 6199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved