Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe tune ik me MBX 80 cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 760 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30294 - hoe tune ik me MBX 80 cillinder
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefanB 21-6-2005 23:45 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MasterM

[...]


Als je ECHT NOG meer dan standaard 80 wil moet je 110 kopen vind ik. Mja dat kost wel wat centjes.

En gaat ori80cc echt maar 80? Misschien met socialere vertanding wat beter? Trekken doet ie toch altijd wel


gvd waarom kunnen domme sukkels die geen verstand van zaken hebben nou nooit hun smoel dicht houden?
 
E24 M30b35@GT3576
MasterM 21-6-2005 23:45 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

ik wil niet meer dan een bepaald aantal cc, dus dan tune ik lekker mijn ori cillinder

laat moet er nog ergens tussen, vertrouw mezelf er niet mee

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 21-6-2005 23:45


Jah, dan moet je tunen. Ik begin er niet aan, mn brommert rijdt goed zo. WIL niet eens meer vermogen dan dit hebben.

Dit bericht is ge-edit door MasterM op 21-6-2005 23:46
 
Ruben. 21-6-2005 23:50 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


gvd waarom kunnen domme sukkels die geen verstand van zaken hebben nou nooit hun smoel dicht houden?


gaat het?
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Kampersjaak 22-6-2005 0:57 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MasterM

[...]


Jah, dan moet je tunen. Ik begin er niet aan, mn brommert rijdt goed zo. WIL niet eens meer vermogen dan dit hebben.

Dit bericht is ge-edit door MasterM op 21-6-2005 23:46


waarin reageer je dan?
 
oderint dum metuant
gonzales 22-6-2005 6:31 Print reply

Posts: 1319
als je mbx cillinder wil tunen moet je eerst leren poorttimingen uitreken , dan je gewenste timingen uitrekenen , dan alles uittekenen en uitfrezen , maar zou eerlijk gezegt niet ineens aan een mbx80 cillinder beginnen , je hebt namelijk grote verneukkans !
http://www.2stroke-tuning.nl/main.php
door eens de FAQ doorlopen en je zal al heel wat wijzer worden ....



Dit bericht is ge-edit door gonzales op 22-6-2005 6:38
 
burn your rubber not your soul
wipe-out 22-6-2005 8:11 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
brommerberthus 22-6-2005 9:04 Print reply

Posts: 312
2 klasgenoten van me, tunen alles waar n cilinder op zit, n athena 70cc voor scooter, standaard rs50 cilindetje.. toen hij m kocht liep t ding 85-90, na t tunen 100+ (op teller maar gaat om t verschil)
gewoon de poort helemaal late bedienen, dus pakkingen tusse de cilinder en t blok doen, kop afvlakken. alles zuiver maken van bramen, gewoon van die dingetjes die hebbe t nooit over timing enzo:S
k geloof goed dat echte tuning met timing gaat maar dat opt forum niet veel mense zijn die dat zo doen
 
asbsolute16 22-6-2005 9:52 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

2 klasgenoten van me, tunen alles waar n cilinder op zit, n athena 70cc voor scooter, standaard rs50 cilindetje.. toen hij m kocht liep t ding 85-90, na t tunen 100+ (op teller maar gaat om t verschil)
gewoon de poort helemaal late bedienen, dus pakkingen tusse de cilinder en t blok doen, kop afvlakken. alles zuiver maken van bramen, gewoon van die dingetjes die hebbe t nooit over timing enzo:S
k geloof goed dat echte tuning met timing gaat maar dat opt forum niet veel mense zijn die dat zo doen


je spoelkanalen polijsten en randjes zo scherp mogelijk maken zodat het mengsel er beter langsgaaten en je flow optimaal is , dat scheelt altijd wel redelijk, dacht ik?



Dit bericht is ge-edit door Dark op 22-6-2005 9:53

Dit bericht is ge-edit door Dark op 22-6-2005 10:05
 
-Tom- 22-6-2005 9:56 Print reply

Posts: 4151
Dat heet niet tunen, dat heet gewoon blueprinten/afwerken
 
FTS Member
StefanB 22-6-2005 9:56 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

2 klasgenoten van me, tunen alles waar n cilinder op zit, n athena 70cc voor scooter, standaard rs50 cilindetje.. toen hij m kocht liep t ding 85-90, na t tunen 100+ (op teller maar gaat om t verschil)
gewoon de poort helemaal late bedienen, dus pakkingen tusse de cilinder en t blok doen, kop afvlakken. alles zuiver maken van bramen, gewoon van die dingetjes die hebbe t nooit over timing enzo:S
k geloof goed dat echte tuning met timing gaat maar dat opt forum niet veel mense zijn die dat zo doen


tja beetje onzin praat? met een beetje beunen uit de losse hand kan jenog best ergens komen.. ik ging eerst maar 95 digi met m'n mhr80 (tja fuck zware vertanding..) maar nadat ik de hoofduitlaatpoort bewerkt had was dit al 115 digi.. (tja ik heb geen gereedschap voor de fluiters) nou had ik dit wel uitgerekent natuurlijk

maar van een beetje ontbramen etc zonder timingen aan tepassen? nee dan ga je niet zomaar harder hoor.. dat heeft alleen maar met slijtage van de cilinder te maken.
 
E24 M30b35@GT3576
asbsolute16 22-6-2005 10:05 Print reply

Posts: 2485
hoe zit het dan met dat afwerken eigenlijk ?? Ik had gehoord als je die scheidingswand/brug scherp maakt, dat dat beter is en dat je ook alles moet polijsten van je spoelpoorten, heeft dit nou echt veel nut of merk je er weinig van ?
 
brommerberthus 22-6-2005 10:16 Print reply

Posts: 312
als je de cilinder gewoon bijwerkt(dus braam vrij maken enzo.. en de zuiger de poorten helemaal laat bedienen loopt ie zekerste weten veel beter door. geloof je of niet maar t is zo!
is tohc ook logisch dan heeft de cilinder minder begrenzing
 
richard3 22-6-2005 10:27 Print reply

Posts: 5198
hoe wou je de zuiger braam vrij maken ??:S:S
leg es uit
 
op naar de grote brommers
Hans F 22-6-2005 10:31 Print reply
Posts: 4326
afwerking maakt idd geen fuck uit
Wat boeit zijn: timingen + breedtes/vormen van poorten, uitlaatkanaal, uitlaat, en compressieverhouding, carb., membraan.

Bij mbx moet je uitlaatpoort een betere vorm geven (bovenin breder, en een stukkie hoger), mischien een extra voetpakking om de spoelpoorten ietsje omhoog te krijgen, en dan loopt het al redelijk goed.

edit: overigens kan ik wel een keer een poortmap inscannen van mijn cilinder.
btw. wat voor zuiger gebruik je?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-6-2005 10:41
 
brommerberthus 22-6-2005 10:38 Print reply

Posts: 312
zuiger afbrameN?
heb ik dat gezegd.. foutje dan tuurlijk niet zuiger afbramen
zuiger kun je wel lichter make door stuk onder af te halen,

 

Dit topic is 6195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved