Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe tune ik me MBX 80 cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30294 - hoe tune ik me MBX 80 cillinder
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 6171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX DE BESTE 21-6-2005 23:04 Print topicpost
Posts: 71
hoe tune ik het beste en het makke lekste me 80cc cillinder en heeft er iemand maten van hoeveel er af moet en waar (een tekenning of zo iets) of als ik het wil laten doen hoe duur het dan is ongeveer

 

Tijzzz 21-6-2005 23:12 Print reply

Posts: 4215
KaWaReZ 21-6-2005 23:15 Print reply

Posts: 20582
watje nodig hebt : portmap, dremel, geduld, bier en peuken
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Ruben. 21-6-2005 23:19 Print reply

Posts: 6131
vooral veel gedult om alles op te gaan meten en door rekenen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
stoeptegel 21-6-2005 23:20 Print reply

Posts: 3085
gaat het dan al niet hard genoeg
 
80 cc ownatsj
blaasdwaas 21-6-2005 23:22 Print reply

Posts: 601
dat gaat het nooit he
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
KaWaReZ 21-6-2005 23:22 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel

gaat het dan al niet hard genoeg


ori mbx80 loopt rond de 80
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
chineesboer 21-6-2005 23:23 Print reply

Posts: 3676
ik kan een cilinder tunen in een uurtje :P

ALthans, dan werk ik de shit wel goed af.. maar dan is het meer uitlaatpoort, inlaat, spoelpoortjes aan onderkant van de cilinder en randjes scherp maken, uitlaat poort polijsten.
 
Ruben. 21-6-2005 23:29 Print reply

Posts: 6131
precies, een beetje aankutten heet dat
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
blaasdwaas 21-6-2005 23:33 Print reply

Posts: 601
uitlaatpoort groter maken +polijsten
randjes weghalen bij spoelers vanuit het blok
daar ook groter maken en het carter ook
kop laten afvlakken
inlaat polijsten/gladmaken en mss groter maken?
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
stoeptegel 21-6-2005 23:35 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

[...]


ori mbx80 loopt rond de 80

ow da wist ik niet.dan moet je hem meteen tunen
 
80 cc ownatsj
MTX-speed 21-6-2005 23:39 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX DE BESTE

hoe tune ik het beste en het makke lekste me 80cc cillinder en heeft er iemand maten van hoeveel er af moet en waar (een tekenning of zo iets) of als ik het wil laten doen hoe duur het dan is ongeveer



Persoonlijk vind ik het een beetje zonde om originele honda-cilinders te gaan tunen. Hier gaat veel tijd in zitten of veel geld als je dit laat doen. Verder heb je niet zoveel garantie dat het goed gebeurt vergeleken met dat je een nieuwe cilinder zou kopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor de 93-Malossi. Dat zijn namelijk hele goede cilinders die ook fantastisch goed rijden met originele 80-setup. Afstelling is namelijk ook geen kunst omdat je er een goede sproeier en gasnaald bij krijgt.
Kosten liggen iets hoger maar wanneer je malossi eindelijk versleten is kun je weer lekker met je 80cc gaan rijden.
Verder worden de originele 80-cilinders steeds meer waard omdat ze schaarser worden; zonde om deze te gaan tunen dus is mijn mening.
 
Ruben. 21-6-2005 23:41 Print reply

Posts: 6131
jouw mening is stom
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
MasterM 21-6-2005 23:43 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

jouw mening is stom


Als je ECHT NOG meer dan standaard 80 wil moet je 110 kopen vind ik. Mja dat kost wel wat centjes.

En gaat ori80cc echt maar 80? Misschien met socialere vertanding wat beter? Trekken doet ie toch altijd wel
 
Ruben. 21-6-2005 23:44 Print reply

Posts: 6131
ik wil niet meer dan een bepaald aantal cc, dus dan tune ik lekker mijn ori cillinder

laat moet er nog ergens tussen, vertrouw mezelf er niet mee

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 21-6-2005 23:45
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
MTX-speed 21-6-2005 23:45 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MasterM

[...]


Als je ECHT NOG meer dan standaard 80 wil moet je 110 kopen vind ik. Mja dat kost wel wat centjes.

En gaat ori80cc echt maar 80? Misschien met socialere vertanding wat beter? Trekken doet ie toch altijd wel


Originele 80's kun je wel 100 laten lopen op MTX-SH zonder te tunen (op MBX waarschijnlijk nog harder). Kwestie van een grotere carburateur, hogere warmtegraad bougie, andere uitlaat, andere luchtslang en vroegere ontstekingsplaat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

jouw mening is stom


Mijn mening is makkelijk en niet leuk......maar niet stom......







denk ik

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 21-6-2005 23:47
 

Dit topic is 6171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved