Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch verlagen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30283 - Puch verlagen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tha ripper 21-6-2005 14:56 Print topicpost
Posts: 199
Ik heb een paar vraagjes over mijn hopelijk toekomstige puch, Ik heb dus nog geen puch maar mijn plan was om een puch te kopen die als oldtimer te verzekeren en er een beetje een racer van maken met als doel een supergoeie wegligging en redelijk low-budget,

Hoe kan ik men puch het beste verlagen?

Ik dacht aan de kleinst mogelijke velgen met ingekorte achtervering, Maar hoe kort ik me achterveren in?

Of om er gewoon stangen achter te maken beetje puch n stijl. Is het mischien ook nog iets om er een langere achterbrug in te fixen zodat je hem echt laag kan maken zonder dat je achter band tegen het frame aan gaat lopen.

Zoiets vink ook wel wat hebben, Is dit moelijk te maken en hoe doe je dat dan? En is het goed voor je wegligging?



Ik wil wel graag stervelgen en dacht ook aan een Ebr voorvork of een ingekorte standaard vork, Maar had ook al gelezen dat dit niet ging lukken, Of kan ik mijn poten laten zakken? En dan afzagen? Of gewoon de gehele voorvering laten vervallen en dan echt laag maken.

Verder ook een stang ertussen schijfrem voor, Lkkr licht en snel blokje eronder met een 70 eurokitje met membraam op carter of kan ik btr een membraam cil nemen 65 polini of een eurocilindro?

Ik dacht er ook nog aan om mijn eigen zithouding te veranderen zodat ik ook nog lkkr zit, Iemand nog ideen daarvoor?


Alvast bedankt, Ohja ik wel gesearcht

edit Hans: MF --> TF

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 21-6-2005 15:20
 

kreidler rs 21-6-2005 19:56 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper

Ik heb een paar vraagjes over mijn hopelijk toekomstige puch, Ik heb dus nog geen puch maar mijn plan was om een puch te kopen die als oldtimer te verzekeren en er een beetje een racer van maken met als doel een supergoeie wegligging en redelijk low-budget,

Hoe kan ik men puch het beste verlagen?
citta achterveren oid die zijn al korter, en voor vering gewoon de std vork houden en de veren inkorten

Ik dacht aan de kleinst mogelijke velgen met ingekorte achtervering, Maar hoe kort ik me achterveren in?
citta veren oid, (ik heb nog wel een kleiner maat puch ster velg liggen, je moet me maar effe inboxen)

Of om er gewoon stangen achter te maken beetje puch n stijl. Is het mischien ook nog iets om er een langere achterbrug in te fixen zodat je hem echt laag kan maken zonder dat je achter band tegen het frame aan gaat lopen.
ook een optie, maar al ga je lassen zorg wel dat het goed vast zit

Zoiets vink ook wel wat hebben, Is dit moelijk te maken en hoe doe je dat dan? En is het goed voor je wegligging?
makkelijk te maken, alleen effe gaten boren voor je veren. en tja wegliggen lijkt mij geen kut te schelen

afbeelding

Ik wil wel graag stervelgen en dacht ook aan een Ebr voorvork of een ingekorte standaard vork, Maar had ook al gelezen dat dit niet ging lukken, Of kan ik mijn poten laten zakken? En dan afzagen? Of gewoon de gehele voorvering laten vervallen en dan echt laag maken.
of misschien een minibike vork, die zijn ook lager en passen dacht ik in het balhoofd

Verder ook een stang ertussen schijfrem voor, Lkkr licht en snel blokje eronder met een 70 eurokitje met membraam op carter of kan ik btr een membraam cil nemen 65 polini of een eurocilindro?
dan zou ik de polini nemen, of je gaat op zoek naar een nog sneller cilindertje (denk er wel om je achterbrug begint na een tijdje wel krom te worden

Ik dacht er ook nog aan om mijn eigen zithouding te veranderen zodat ik ook nog lkkr zit, Iemand nog ideen daarvoor?
een polyester monoseatje, zijn wel prijzig maar mooi

Alvast bedankt, Ohja ik wel gesearcht

edit Hans: MF --> TF

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 21-6-2005 15:20

 
bier drinken en kut roepen
gtc-sander 21-6-2005 20:07 Print reply

Posts: 1384
die achterveren zitten echt scheef
 
I'm the man!
kreidler rs 21-6-2005 20:08 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gtc-sander

die achterveren zitten echt scheef
boeiend tis toch niet zijn puch
 
bier drinken en kut roepen
onraad 21-6-2005 20:44 Print reply
Posts: 593
Houdt er rekening mee dat je je kader veel verstevigt he. Als je je achterveren onder zo'n hoek zet en je je voorvorkj schuiner wilt, dan zak je zo door je kader heen bij de eerste zware schok.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-6-2005 22:12 Print reply

Posts: 10835
geen voorvering zou ik niet doen, zeker niet als je een beetje snel gaat rijden.
puch voorvork is wel in te korten dacht ik, doen ze ook altijd als ze er een minibike van maken.

en een goede wegligging is volgens mij niet te krijgen met een puch met zo'n zwabberframepje
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Tha ripper 21-6-2005 22:15 Print reply
Posts: 199
Koop me waarschijnlijk en puch n frame en bouw die dan op. Voorvork kort ik dan in of haal de veren eruit.

Heeft iemand nog tips voor goeie wegligging?
 
Kietel Tuning 21-6-2005 22:22 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gtc-sander

die achterveren zitten echt scheef


dat lijkt volgens mij maar zo. Volgens mij komen die veren daar wat meer naar elkaar toe, omdat het frame wat smaller is dan bij het achterwiel.
 
Aprillia_rs 21-6-2005 22:30 Print reply
Posts: 69
A Flapoor Rippe RolFo
 
maxisport 21-6-2005 22:37 Print reply

Posts: 4206
volgens mij heb jij straks een probleem met je uitlaat eronder hangen. want da past volgens mij nooit meer
 
puch_master 21-6-2005 22:38 Print reply

Posts: 3429
75 gilardoni is leuke race cil.

is ook met membraan en dan 18mm ofzo er achter zetten

maar ik dus niet hoe LOW je budget is...
 
Toyota AE86 Levin coupé
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-6-2005 22:48 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport

volgens mij heb jij straks een probleem met je uitlaat eronder hangen. want da past volgens mij nooit meer


bovenlangs
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Frysk 21-6-2005 22:49 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

75 gilardoni is leuke race cil.

is ook met membraan en dan 18mm ofzo er achter zetten

maar ik dus niet hoe LOW je budget is...
ik denk dat het met 100,- ophoud (ervaring) beuning voor zo min mogelijk geld
 
giggitybyte
Tha ripper 21-6-2005 23:02 Print reply
Posts: 199
Heb ong een budget van 200 eu, Spuiten gaat goedkoop worden.

Die 75 gila vink zelf ook wel leuk maar tis zo duur enzo en vind het leuker om bijv een 70 eurokitje snel te laten lopen, Dus denk dak eerst gewoon begin met een eurokitje en een 15 bing of een 18 spaco. En dan gewoon proma gptje want die heb ik nog liggen eerst dus lkkr goedkoop opbouwen en later ziek wel weer.

Dit bericht is ge-edit door Tha ripper op 21-6-2005 23:04
 
S.Brouwer 21-6-2005 23:17 Print reply

Posts: 1783
er past toch ook een mb vork in een puch? als dat past dan heb je meteen schijfrem voor en het is steviger als de originele vork
 
Tha ripper 21-6-2005 23:59 Print reply
Posts: 199
Ja klopt, maar vink beetje te lang maarja zal er us over denken.
 

Dit topic is 4118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved