Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wie kan mij helpen met een raad .. of een Honda 50cc cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3028 - wie kan mij helpen met een raad .. ...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 1723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 28-2-02?13:19 Print reply

Posts: 14825
check begrenzer topic in de faq
enne ze persen geen brommers meer de laatste tijd hoor...

eenmaal 70cc en je wilt nooit meer terug!!
 
Zeta-boy 28-2-02?14:19 Print reply

Posts: 2066
En dan nog, je moet het wel erg aso doen, willen ze je brommer afpakken met een 70. Ik kan WEl bang zijn dat ze mijn twee brommers, die op het bureau staan onder de pers douwen. 2,5 en 5 KW haal je echt niet zomaar met een standaard 70 cc.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
-Michiel RS- 28-2-02?18:49 Print reply
Posts: 2803
pers is er niet, cilinder laten ze vaak gewoon zitten.

Maaaar die cilinder wan je ziet er nog geod bruikbaar uit hoor !!!
Daar kan je echt wel een nieuwe zuiger in doen zodat hi jweer rijdt !!
(enne de cilinder is dat ding met die koelribben he! foutje op je fotos)

Ik denk dat ie niet meer startte omdat die zuiger er wel best erg uitziet, en die krassen onderop de zuiger die jij zo verdacht vond zijn niet raar hoor, dit heb ik ook weleens bij mijn tsx gezien in met standaard cilinder, dit komt gewoon omdat dat zuigertje al zoveel km's heeft gelopen dat het eens vervangen moet worden, misschien heeft hij weleens een tijd zonder filter gereden ofzo.

Die cilinderkop is inderdaad best wel ver afgevlakt/geveild, dus als je die er weer opzet doe er juist WEL een koppakking tussen en geen vloeibare pakking, zodat je zeker weet dat je zuiger de kop niet kan raken, want zo te zien heeft er nu alleen maar vloeibare pakking tussen gezeten. Ook even die kop ontkolen en schoonmaken voordat ie eropgaat.
En koop meteen een nieuwe bougie, die oude zal ook wel zwart zijn en je hebt meteen weer wat meer zekerheid dat ie gaat lopen. en het is altijd beter he.

Dus je hoeft alleen maar een nieuwe zuiger (inclusief zuigerveren en pen), bougie en koppakking te halen en een nieuwe voetpakking als je de oude hebt gescheurd, en that's all.

Voor de zekerheid kan je er ook een wat grotere sproeier in doen, want het kan zijn dat er een te kleine in zit, daarvoor moet je je carb openmaken, ik zou er een 85 sproeier indoen, of als het een keihinsproeier is een 70.
Ook altijd meteen een nieuwe uitlaatpakking, anders gaat ie vaak zon herrie maken.

Laat wel even je krukas nog controleren he !!
Succes, en probeer nou eerst wat ik hier allemaal verteld heb,want dat lijkt mij gewoon het slimst, want aan uithonen zitten ook wat problemen, of je koopt maar meteen een nieuwe cilinder.

Suck6.
 
joe01 4-3-02?09:03 Print reply
Posts: 39
OK. De motor is uit elkaaar gehaald. Ik zocht namelijk naar de oorzaak van alle ellende.. De cilinder bleek volgens drie bromfietshandelaren goed genoeg, net als de zuiger. Wel Nieuwe zuigerveren + pakkingen(set).

Ik heb samen met mijn broer zo alles schoongemaakt + vervangen, ik zet het erop, en toen merkte mijn broer opeens dat er veel spelling zit op de krukas. Deze bleek niet gebroken, maar een van de lagers miste zelfs een of twee kogels en de 'cage' van die lager was half verdwenen/ verminkt!.. Ik heb gelijk nieuwe gekocht en ook keerringen en weer in elkaar gezet + olie toegevoegd. Duur, zeg, die keerringen+lagers! Die handelaren zijn echt bloedzuigers eigenlijk.

Hij startte wel! maar geduwd en bovendien werkt de koppeling niet. De hendel lijkt wel geblokkeerd, maar ik zie het vandaag wel. Ik ga desnoods weer die deksel erafhalen en ik zie het wel. Misschien maak ik vanavond wat shots van die lager.. De oorzaak van die lagerdefect is dat er ooit de onderdelen van een naaldlager bij de krukas zijn gevallen en nooit meer eruitgehaald/schoongemaakt. Zo ging alles langzamerhand kapot.

Algemene oorzaak van vastlopen motor is volgens mij: vliegwielas had zoveel spelling, dat hij soms bijna niet meer (op tijd) vonkte, soms al helemaal niet meer.

Ik hoop dat ik vandaag alles goed werkend heb, dan zal ik ook gelijk een mailtje sturen naar die gast waar ik de brommer van gekocht heb, met alle dank vandien.

In elk geval, ik dank jullie allemaal voor jullie hulp en raad, ik zal wel blijven kijken naar dit forum en ik zal jullie op de hoogte houden van alles, inclusief mijn 'werkende' MTX-SH.

PS: Hoe kan ik het beste mijn ontsteking regelen? Is het gewoon draaien aan die plaat onder de vliegwielas? Wat is een goede instelling daarvoor? Ik weet dat het moeilijk is uit te leggen via internet, maar ik zou zeggen probeer als je het wil. Ik zag ook wat streepjes op het vliegwiel, maar dmv een spie zit hij vast aan de krukas, dus je kunt niet echt veel hieraan doen - bovendien is het een elektronische ontsteking, geen platina of zo.

[This message is edited by Zeta-boy on 4-3-02 15:30]
 
MB50TUNED 4-3-02?10:47 Print reply
Posts: 1054
Er staat een merkteken op je grondplaat en op je blok, je kan deze gelijk zetten. Maar je kan ook dmv experimenteren een betere instelling opzoeken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
joe01 4-3-02?11:23 Print reply
Posts: 39
NOG IETS:

ik heb aan beide kanten van de krukas een identieke lager gezet (6205) is dat erg? Het kan zijn dat het 6203 is geweest. In elk geval, ze passen allebei precies goed en ze lijken geen problemen tegeven.

 
-Michiel RS- 4-3-02?12:16 Print reply
Posts: 2803
Dus je ehbt je hele blok al open en doormidden gehad ? :n ik dacht dat we hier met n newbie te maken hadden ?

Maar het klinkt niet ech goed allemaal met die lagers, weet je zeker dat die krukas nog wel goed is ? want met zo veel ellende zal die ook wel wat hebben lijkt mij :a

En alleen zuigerveren vervangen is echt dom! ik zou meteen de hele zuiger vervangen!! je ziet toch hoe dat ding is ingesleten!! die brommerwinkels willen je gewoon n nieuwe cilinder verkopen en nu hopen ze dat je oude met deze zuiger extra snel slijt ofzo!
Nieuwe zuiger kost maar 12 euro ofzo, dus waarom zo zielig doen !
 
-Michiel RS- 4-3-02?12:27 Print reply
Posts: 2803
En meteen effe een paar honderd $$$$$$$ terugeisen van die verkoper !!
 
joe01 5-3-02?08:47 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

Dus je ehbt je hele blok al open en doormidden gehad ....



Yep!.. met behulp van mijn vader heb ik alles netjes opengehaald, schoongemaakt, gesmeerd, olie toegevoegd en teruggezet.

Voor wat betreft die krukas, ik weet niet of hij echt krom is, ik zou hem op een draaibank of zo moeten zetten maar ik heb daar de tijd niet voor gehad en bovendien lijkt hij niet veel herrie te maken of trillingen te veroorzaken.

Een nieuwe zuiger kopen... ik heb er lang over nagedacht. Het is een goed idee inderdaad, maar hij rijdt nu echt goed! Ik bedoel ik heb bij drie bromfietswinkels gevragd en ze zeiden dat zelfs uithonen niet nodig is. Het zou toch in hun interesse zijn geweest om 'even' uit te laten honen + nieuwe zuiger (goede kwaliteit - ik denk Euro Asso)? Dat had trouwens bij elkaar ongeveer 60EURO gekost. Is dat veel?

En die cilinder is ook niet nieuw meer.. Als ik een nieuwe zuiger had gekocht, liep ik kans dat het inderdaad beter liep, maar dat ik na een tijdje WEER een andere zuiger moet kopen (een maatje groter), aangezien ik in de toekomst toch ooit de cilinder wil laten uithonen. In feite bedoel ik dus: ziekte uitgesteld.



 
joe01 5-3-02?08:57 Print reply
Posts: 39
Ik heb mijn brommer helemaal in elkaar gezet, en ik heb er gisteren mee gereden! Hij rijdt echt fijn en trekt goed op!! Ik ben echt blij!

Ik heb ergens gelezen dat je de zuigerringen eerst moet 'inrijden', dus heb ik er niet echt lange tijd hard mee gereden en ik heb soms gereden met grotere, soms met kleinere toerental/snelheid. Ik heb zo'n 5-10km gereden denk ik. Wat moet/mag ik allemaal wel/niet doen bij inrijden, wie weet dat?

Ik zal wat foto's op het net zetten, ook met de twee kapotte lagers.
 
Saknet 5-3-02?09:16 Print reply

Posts: 10355
Heu ik wou er aan toevoegen dat je in 50km elk blokje kapot kan rijden

Meestal als ik een brommer koop dan komt er ook eerst nieuwe motorolie, een nieuwe bougie en (behalve als de vorige eigenaar hem gestart heeft waar ik bij was) nieuwe zuigerveren, zuigerkop en cilinderkop zijn vaak wel weer netjes te krijgen als er deukjes of krassen inzitten met zachtjes schuren. en als laatste zeer belangrijk, de carb afstelling.
Gezien je linker krukas lager met de gewone benzine+olie (die je in je tank smijt) wordt gesmeerd, overlijdt die lager dus nogal snel als je sproeier te klein is.

M.a.w. Beter preventeren dan repareren

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 3:41 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved