Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wie kan mij helpen met een raad .. of een Honda 50cc cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3028 - wie kan mij helpen met een raad .. ...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joe01 27-2-02?14:29 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

MTX-SH heeft een ander blok, een luchtgekoelde versie van het NSR/MBX blok.
Je kunt er dus ook vrij makkelijk een watergekoeld blok inhangen, als je d'r 1 kan vinden (zal wel duur worden).

De oude MTX (MTX-OT) heeft hetzelfde blok als een MT/MB.

Je kunt het ook wel zien aan de cilinder volgens mij, die van een MTX-SH is aan 1 kant veel breder, die van een MTX-OT is aan beide kanten even breed.


eh.. ik heb maar een motor hoor!!.. Ik kan ze niet zomaar vergelijken... Mijn broer heeft een MT5 en ik weet wel dat zijn blok min of meer scheef staat. De mijne staat rechter op de gearbox.

Mijn frame heeft inderdaad aan de rechter kant een steun, aan de linker kant niet - asymetrie - ik denk dat het een MTX-SH is. kan bijna niet anders..
 
Blukaap 27-2-02?14:34 Print reply

Posts: 10006
Waarschijnlijk is het dan wel een MTX-SH, maar het is een verschil waaraan je het kunt zien.

PS: heb je MSN of ICQ, da's ietsje makkelijker denk ik.
 
Bastila is lief
joe01 27-2-02?14:39 Print reply
Posts: 39
Weet iemand een tuningzaak of zo in de buurt van Dordrecht?
 
joe01 27-2-02?14:41 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Waarschijnlijk is het dan wel een MTX-SH, maar het is een verschil waaraan je het kunt zien.

PS: heb je MSN of ICQ, da's ietsje makkelijker denk ik.


Ik heb msn, mijn naam is Rustic Androvic of zoiets, ik weet het ook niet meer. Mijn mail is milisevic@hotmail.com Bijna die beruchte naam in Den Haag..
 
-Michiel RS- 27-2-02?18:44 Print reply
Posts: 2803
JAa het is nu bijna zeker dat hij een mtx-sh heeft want hij zei ook dat hij een lange schacht bogie heb en dat heeft een MTX oud model in iedergeval niet.

Uuh en je zegt over die cilinder dat het maar hele lichte krasjes zijn he ? dan zou je echt effe een foto hier neer ervan moete zetten want je hebt grote kans dat je die cilinder zo weer met een standaard zuigertje weer kan gebruiken!! scheelt heel wat geld en moeite.

Als ik jou was zal ou ik voordat je gaat rijden eerst effe de ruimte van je krukas GOED schoonmaken, want je hebt kans dat er allemaal miniscule ijzerfijlseltjes en brokjes liggen en das nie goe!!! dus met wat benzine doorspoelen en daarna kan je het met een slangetje eruit laten lopen, maakt niet uit als er een bodempje in blijft staan, zo n ramp is dat niet.

En als ie ineens in maar 50km net nadat je nm gekocht hebt nu al kapot is zou ik wel gaan twijvelen of het niet aan jou ligt (olie?) offe dat het komt doordat de verkoper jou genaaid heb.

Controleer ook of je krukas geen speling heeft!! en laat dat door iemand doen die er wel wat vanf weet, want heel vaak gaan bij die mtx-sh blokken de krukas kapot (ut big-end lager), heb ik gemerkt.

Suc6.
 
joe01 28-2-02?11:01 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

JAa ...
Suc6.


Eh.. over genaaid gesproken, ik voel me zeker een beetje genaaid.. Of ik dat werkelijk ben weet ik niet.. Die brommer had aanvankelijk met 1000Euro op marktplaats.nl gestaan, ik had hem uiteindelijk voor zo'n 700.

Genaaid of niet, het is een feit dat mijn brommer niet werkt en daar wil ik iets aan doen.

 
joe01 28-2-02?11:07 Print reply
Posts: 39
OK HIER ZIJN DAN WAT PLAATJES VAN DE CILINDER/ZUIGER. Misschien kunnen degenen met 'ervaring' commentaar geven, enz.. Ik denk dat het duidelijker is met foto's.

Kijk op mijn website:

[URL[t]]http://elektron.et.tudelft.nl/~patras91/mtx/mtx.html[/t]De failures van mijn Honda[/URL]


Kijk maar of het duidelijk is, mijn goedkope webcam kan geen goede Macro's maken.. ;-( Alle nuttige commentaar is welkom, maar hou het wel serieus, ok?

[This message is edited by joe01 patta on 28-2-02 11:35]

Edit: Ook als je je lettertype gewoon houdt zien mensen wel wat er staat hoor.

[This message is edited by Zeta-boy on 28-2-02 11:48]
 
joe01 28-2-02?12:03 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: joe01?patta

OK HIER ZIJN DAN WAT PLAATJES VAN DE CILINDER/ZUIGER. Misschien kunnen degenen met 'ervaring' commentaar geven, enz.. Ik denk dat het duidelijker is met foto's.

Kijk op mijn website:

[URL[t]]http://elektron.et.tudelft.nl/~patras91/mtx/mtx.html[/t]De failures van mijn Honda[/URL]


Kijk maar of het duidelijk is, mijn goedkope webcam kan geen goede Macro's maken.. ;-( Alle nuttige commentaar is welkom, maar hou het wel serieus, ok?

[This message is edited by joe01 patta on 28-2-02 11:35]

Edit: Ook als je je lettertype gewoon houdt zien mensen wel wat er staat hoor.

[This message is edited by Zeta-boy on 28-2-02 11:48]


Ja, bedankt voor de tip!!
 
Blukaap 28-2-02?12:11 Print reply

Posts: 10006
Die cilinderkop zal wel afgedraaid zijn en is die zwarte prut gewoon kool en dergelijke of is de kop beschadigd?

De cilinder ziet er volgens mij niet extreem slecht uit, maar gezond, nee dat niet.

Die krasjes/plekjes op de zuiger zijn niet extreem erg.

Volgens mij is het gewoon een fikse warmloper.
 
Bastila is lief
joe01 28-2-02?12:19 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?
A
Die cilinderkop zal wel afgedraaid zijn en is die zwarte prut gewoon kool en dergelijke of is de kop beschadigd?
B
De cilinder ziet er volgens mij niet extreem slecht uit, maar gezond, nee dat niet.
C
Die krasjes/plekjes op de zuiger zijn niet extreem erg.
D
Volgens mij is het gewoon een fikse warmloper.

A
het is gewoon kool
B
..
C
ze, dat dacht ik ook
D
maar...waarom start het dan niet meer op!! ?..

 
Blukaap 28-2-02?12:27 Print reply

Posts: 10006
Als ie niet start kunnen het eigenlijk 3 dingen zijn:

1: Benzine is op (controleer maar, mij is het ook eens overkomen ).

2: Compressie is te laag (dit zal het wel zijn).

3: Hij vonkt niet (bougie d'r uitdraaien, tegen het frame houden en even kicken, in het donker zie je dat het beste).
 
Bastila is lief
joe01 28-2-02?12:46 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Als ie niet start kunnen het eigenlijk 3 dingen zijn:

1: Benzine is op (controleer maar, mij is het ook eens overkomen ).

2: Compressie is te laag (dit zal het wel zijn).

3: Hij vonkt niet (bougie d'r uitdraaien, tegen het frame houden en even kicken, in het donker zie je dat het beste).


@1: nee, er is nog benzine en niets is verstopt

@2: dit is het denk ik, daarom wil ik het uithonen. Denk je dat het helpt? Wat andere alternatieven zijn er, behalve wegslijpen van cilinderkop en dergeljike?

@3: vonkt wel, met nieuwe/oude bougie..

En wat vind je van de ciinderkop, over die ronde krassen over het oppervlak?


[This message is edited by joe01 patta on 28-2-02 12:52]
 
Blukaap 28-2-02?13:06 Print reply

Posts: 10006
Die krassen op de cilinderkop komen waarschijnlijk doordat ie afgedraaid is (de zuiger komt niet tegen dat stuk namelijk).
Als het gewoon recht is en je smeert een beetje vloeibare pakking op je koppakking, dan zal het allemaal wel goed zijn.

Tsja, uithonen/slijpen en nieuwe zuiger werkt altijd wel, maar het is ook belangrijk om te weten waarom ie warm/vast is gelopen.

En dit is een mooi moment om met een 70cc te gaan rijden .
 
Bastila is lief
Neonlampje 28-2-02?13:14 Print reply

Posts: 14825
wtf? je zuiger kwam toch niet tegen je kop aan he?
zo zag mijn kop er nl ook uit na mijn big-crash laatst
 
joe01 28-2-02?13:15 Print reply
Posts: 39
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Die krassen op de cilinderkop komen waarschijnlijk doordat ie afgedraaid is (de zuiger komt niet tegen dat stuk namelijk).
Als het gewoon recht is en je smeert een beetje vloeibare pakking op je koppakking, dan zal het allemaal wel goed zijn.

Tsja, uithonen/slijpen en nieuwe zuiger werkt altijd wel, maar het is ook belangrijk om te weten waarom ie warm/vast is gelopen.

En dit is een mooi moment om met een 70cc te gaan rijden .


Eh.. ik ben bang om met een 70cc te gaan rijden.. Niet vanwege de snelheid, ook niet vanwege de politie, WEL vanwege het feit dat ik mijn brommer niet onder de pers wil zien... Of zonder cilinder maar met een boete van ..tig Euro. Toch?
 

Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved