NSR design |
20-6-2005 20:19 |
Posts: 254 |
volgens mij is het bijna niet te maken!
maar idee op zich is wel vetjes
greetz tom.
|
|
|
|
MasterM |
20-6-2005 20:21 |
Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Kheb ooit eens iets gezien bij een getunede wagen waar ze ergens in de uitlaat een aftakking hadden gemaakt en hierop een elektronisch gestuurde wissel met demper hadden gezet.
Het doel was om op lage toeren rustig te kunnen rijden zoals iedereen met gewone uitlaat eigenlijk. Maar vanaf dat ie op
x-aantal toeren kwam en de druk, klapte dan die wissel open waardoor de verkorte pijp eigenlijk openging met meer lawaai en betere prestaties tot gevolg.
Ferrari 360 Modena
Maar voor 2takt lijkt het met niet goed.
|
|
|
|
koen-z |
20-6-2005 20:23 |
Posts: 3702 |
dit zou best kunnen werken, alleen als je je kleine demper zoo gaat kneipen dat hij gewoon spontaan hardergaat als die opengaat
|
|
|
|
MasterM |
20-6-2005 20:24 |
Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
dit zou best kunnen werken, alleen als je je kleine demper zoo gaat kneipen dat hij gewoon spontaan hardergaat als die opengaat
Als je dan met schakelaartje klep open laat gaan heb je meteen begrenzer...olee
|
|
|
|
BIET |
20-6-2005 20:28 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
klopt en nsr 125
en nog veel meer
En zown NSR 125 is toch 2takt? Dan zou het daar dus ook op moeten kunnen.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-6-2005 20:32 |
Posts: 10835 |
vrachtwagens hebben dat ook nogal eens. gewoon zo'n y-splitsing in hun pijp die ze vanuit de cabine elektrisch kunnen bedienen.
doen ze gewoon omdat ze die herrie die eruit komt mooi vinden.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Derbi-Vokay |
20-6-2005 20:52 |
Posts: 423 |
het zou niet eens zo heel dom zijn....
wel zou je moeten kijken hoe je die klep laat werken(handmatig/electrisch)
alleen zal het bij t bij getjeoende cilinders niet egt heel veel uit maken omdat je dan tog egt voor een bepaalde powerband moet gaan....
|
|
snowboard is beter!! |
|
onraad |
20-6-2005 21:15 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay
het zou niet eens zo heel dom zijn....
wel zou je moeten kijken hoe je die klep laat werken(handmatig/electrisch)
alleen zal het bij t bij getjeoende cilinders niet egt heel veel uit maken omdat je dan tog egt voor een bepaalde powerband moet gaan....
Die gasten toen hadden het via een toerental laten gaan. Vanaf dat ze meer dan x-aantal toeren draaiden, werd er een elektrisch signaal doorgestuurd naar de klep die dan switchte.
|
|
|
|
onraad |
20-6-2005 21:18 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
vrachtwagens hebben dat ook nogal eens. gewoon zo'n y-splitsing in hun pijp die ze vanuit de cabine elektrisch kunnen bedienen.
doen ze gewoon omdat ze die herrie die eruit komt mooi vinden.
Dat zou dus ook het leuke deraan zijn dacht ik. Dan kan ik als ik rustig door het centrum rij, stil en kalm passeren en pas vanaf 't moment dat ik echt vol op toeren zou rijden en zou doortrekken, zou der dan een mooi race geluidje moeten uitkomen...
Dit dan in combinatie met zo'n dun alu klepje op die demper misschien, dan zie je hem ook echt openklappen als ie wordt gebruikt.
Het zou in ieder geval voor mij vooral om de show zijn van het geluid, het systeem op zich en het zicht. De prestaties boeien me niet zo veel.
|
|
|
|
M.O. |
20-6-2005 22:03 |
Posts: 1289 |
stel je eens voor dat dat systeem werkt op je brommer (2 takt) en je schakeld van laagtoerige uitlaat naar hoogtoeurige uitlaat
volgens mij klopt dan je afstelling ook gelijk niet meer als je over schakelt
je kan er dan natuurlijk ook gelijk 2 carb's op zetten 1 voor laagtoerig en 1 voor hoogtoerig en dit dan ook met kleppen open en dicht kunnen doen
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
onraad |
20-6-2005 22:11 |
Posts: 593 |
Quote:
je kan er dan natuurlijk ook gelijk 2 carb's op zetten 1 voor laagtoerig en 1 voor hoogtoerig en dit dan ook met kleppen open en dicht kunnen doen
Nu je het zegt ja. Daar ga ik idd wel moeite mee hebben. Nja dat van die twee verschillende carbs en dan een gelijkaardig wisselsysteem zie ik eigenlijk al helemaal ni meer zitten.
Maar als er iemand intresse heeft... Je kan dan mss ineens ook twee cilinders steken: 1 hoog- en een laagtoerige. Dan moet je enkel nog een systeem vinden dat vlak voordat je switcht, je andere cilinder opstart en op gelijke toeren brengt.
Kan je natuurlijk gelijk een tweecilinder rijden... Heb je toch ineens alle onderdelen voor. Ach het ziet er mij ondertussen dus wel vrij onmogelijk uit. Helaas...
Dit bericht is ge-edit door onraad op 20-6-2005 22:13
|
|
|
|
Deon |
20-6-2005 22:15 |
Posts: 9656 |
of je stopt met dromen en geniet van het geluid van je powerband
|
|
|
|
User 927 |
20-6-2005 22:18 |
Posts: 6405 |
Waarom roept iedereen dat dit niet werkt?
Een laagtoerige pijp, een hoogtoerige pijp en een Y stuk met 2 diafragma's....
Zodra je uit de powerband van de laagtoerige pijp komt, switch ie van uitlaat, zul je ff een dipje hebben denk ik, maar dan trekt ie wel weer meteen.
Nadeel is dat je 2 uitlaten warm moet rijden en dat je een systeem moet ontwikkelen wat dat openen en sluiten bij bepaalde toerentallen doet, want met de hand is dat niet bij te houden.
|
|
|
|
orange |
20-6-2005 22:27 |
Posts: 672 |
op jubbega reed dit jaar en vorig jaar ook een puch mee die een uitlaat had voor een powerband in lage toeren en een uitlaat voor een powerband in hoge toeren, hij had daarvoor een klepje ontworpen om deze bij de gewenste snelheid om te schakelen.
|
|
|
|
Deon |
20-6-2005 22:29 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
op jubbega reed dit jaar en vorig jaar ook een puch mee die een uitlaat had voor een powerband in lage toeren en een uitlaat voor een powerband in hoge toeren, hij had daarvoor een klepje ontworpen om deze bij de gewenste snelheid om te schakelen.
mechanisch of electrisch?
|
|
|
|