Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Korte en lange uitlaat in ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30263 - Korte en lange uitlaat in ?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

onraad 20-6-2005 17:19 Print topicpost
Posts: 593
Kheb ooit eens iets gezien bij een getunede wagen waar ze ergens in de uitlaat een aftakking hadden gemaakt en hierop een elektronisch gestuurde wissel met demper hadden gezet.

Het doel was om op lage toeren rustig te kunnen rijden zoals iedereen met gewone uitlaat eigenlijk. Maar vanaf dat ie op
x-aantal toeren kwam en de druk, klapte dan die wissel open waardoor de verkorte pijp eigenlijk openging met meer lawaai en betere prestaties tot gevolg.

De prestaties waren naar het schijnt niet zo heel geweldig maar hij trok wel sneller op .Eigenlijk was het gewoon enorm show om die auto als ie optrok plots een totaal ander geluid te horen maken en veel sneller te zien doortrekken.

Denken jullie dat zoiets als dit op m'n brommer kan? Of is het echt zo ingewikkeld dat ik er niet mee moet beginnen?
 

Rock-Dog 20-6-2005 18:10 Print reply

Posts: 575
voor het geval je het nog niet wist. auto = 4-takt, brommer = (99%) 2-takt..dat werkt iets anders

en anders zou het nog niet werken op een brommer. zulke fratsen hebben nog nooit gewerkt
 
Evilmex 20-6-2005 18:12 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

voor het geval je het nog niet wist. auto = 4-takt, brommer = (99%) 2-takt..dat werkt iets anders

en anders zou het nog niet werken op een brommer. zulke fratsen hebben nog nooit gewerkt



Geen fratsen dat scheelt
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
theredone51 20-6-2005 18:14 Print reply

Posts: 2506
kun je maken, ga je niets mee opschieten
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
zundappchefke 20-6-2005 18:16 Print reply

Posts: 1715
kun je make en denk zelfs dat het goed werkt
als je 2 goeie uitlaten hebt 1 vooor lage toeren en als je meer oere gaat make de andere bv bij zundapp proma laag toere homoet hoog toeren
 
verhuist maar blijft het zelfde
Deon 20-6-2005 18:21 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex

[...]



Geen fratsen dat scheelt




maar ik denk niet dat als het zou werken je het verschil merkt bij je brommer. veel minder vermogen enso
 
MTX-speed 20-6-2005 18:21 Print reply

Posts: 1229
Hooow integendeel:
Op mijn MTX200R zit het ATAC systeem.
Dit systeem bestaat uit een klep die een bepaalde expansieruimte af kan sluiten die zich in de cilinder bevindt.
Wanneer er op laag toerental word gereden gaat deze klep open. Hierdoor wordt de extra expansieruimte benut waardoor er meer koppel ontstaat. Wanneer je boven de +/- 6500rpm komt gaat deze klep dicht. Hierdoor wordt de expansieruimte kleiner en trekt de cilinder op hoog toerental lekkerder door. Naar mijn mening is dit verschil niet zo heel goed te merken qua vermogen maar wel qua koppel.
Je zou het eens kunnen proberen met een onderlangse en bovenlangse uitlaat.
Bovenlangs zorgt namelijk meestal voor meer koppel en onderlangs meestal voor meer vermogen.

Maar inderdaad zoals hierboven al is verteld: 4-takt is een totaal ander principe als het 2-takt gebeuren.
 
de barre man 20-6-2005 18:47 Print reply

Posts: 351
uuuh hoe zit je met je tegendruk enzo dan..?
 
Pas 20-6-2005 18:47 Print reply

Posts: 1181
wat dacht je van een powervalve
 
GSXR600K1
onraad 20-6-2005 18:56 Print reply
Posts: 593
Bwa kijk het zal dus in ieder geval niet zo makkelijk zijn. Maar uiteindelijk was m'n idee nu ook niet om zo m'n brommer veel beter te laten presteren hoor. Maar ik vond het echt vet toen die auto plots helemaal anders klonk en sneller doortrok. Het was me vooral om die 'show' op m'n brommer te krijgen.

Maar dan zal ik er nog is over nadenken...
 
KaWaReZ 20-6-2005 19:01 Print reply

Posts: 20582
zit ook op appie rs 125jes (ask et goed heb)


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kampersjaak 20-6-2005 19:02 Print reply

Posts: 12285
klopt en nsr 125
en nog veel meer
 
oderint dum metuant
StefanB 20-6-2005 19:27 Print reply

Posts: 2591
dit word enkel wel eens toegepast op auto's met een turbo...

werkt alleen wat anders, op de wastegate worden dan gewoon een zogezegde "screamer" geplaatst, een open pijp, normaal loopt deze trug de uitlaat in

geeft flinke pleuris herrie als je op flink wat turbo druk zit...
 
E24 M30b35@GT3576
Ariej 20-6-2005 19:30 Print reply

Posts: 3685
gaat niet lukken op je brommer, je brommer heeft dat systeem al, het heet powerband

kan je veranderen door andere uitlaten
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
MTX-speed 20-6-2005 19:47 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

gaat niet lukken op je brommer, je brommer heeft dat systeem al, het heet powerband

kan je veranderen door andere uitlaten


Dit is volgens mij iets anders :P

Een powerband is namelijk een bijkomend nadeel van het tunen.
De powerband is namelijk het toerental(en daar dicht in de buurt) waarop alle onderdelen het best op elkaar afgestemd.
Het liefst heb je namelijk dat de motor op elk toerental hetzelfde vermogen heeft. En dat is wat je probeert te bereiken met een Powervalve/ATAC-systeem en dergelijken.
 
onraad 20-6-2005 19:49 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

gaat niet lukken op je brommer, je brommer heeft dat systeem al, het heet powerband

kan je veranderen door andere uitlaten


Mja een powerband heeft mij auto ook wel een beetje hoor maar dit is toch iets anders. Het is inderdaad een soort turbo-systeem maar dus veel te ingewikkeld en te omslachtig voor wat het waard is. Ach dan zoek ik wel iets anders uit...
 

Dit topic is 2110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved