barry |
19-6-2005 23:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5/avatar) Posts: 7387 |
jobse, je gat op een andere plek maken is idd een mooi oplossing., maar vergeet niet dat je krukaswangen aan 1 kant een stuk dikker zijn en dus zwaarder zijn. jou gat zit precies aan de andere kant in het midden van je wangen waar ze het zwaarste zijn (ik hoop dat ik duidelijk ben). je kan dus niet zomaar je gat voor een drijfstang ergens anders in je krukas maken...
of is de kruks van een puch over de gehele diameter even dik? dus netzoveel massa... als dat zo is. dan maakt dat idd geen drol uit
|
|
He? |
|
wookie |
19-6-2005 23:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8075/avatar) Posts: 542 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
jobse, je gat op een andere plek maken is idd een mooi oplossing., maar vergeet niet dat je krukaswangen aan 1 kant een stuk dikker zijn en dus zwaarder zijn. jou gat zit precies aan de andere kant in het midden van je wangen waar ze het zwaarste zijn (ik hoop dat ik duidelijk ben). je kan dus niet zomaar je gat voor een drijfstang ergens anders in je krukas maken...
of is de kruks van een puch over de gehele diameter even dik? dus netzoveel massa... als dat zo is. dan maakt dat idd geen drol uit
Als je een volle krukas hebt wel, anders niet
|
|
|
|
De Schout |
20-6-2005 14:32 |
Posts: 5327 |
zou een big-end set met ongeveer de goeie lengte (je knut alsnog je cil wat hoger/lager zetten) en met een dikkere big-end pen als een puch, wat niet zo moeilijk moet zijn lijkt me. dan kotter je beide gaten in je kruk uit, maar niet centrisch ten opzichte van je oude gat, maar meer naar het midden, en dan zou het moeten kunen werken als je genoeg vlees hebt.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
John Huijben |
20-6-2005 14:42 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1844/avatar) Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Krukas uitbalanceren kan Leon de MT5 boer dacht ik ook, die deed het zelf..
nee deed ie niet.
andere drijfstang in persen en krukas richten. das wat anders.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
areaderbi |
20-6-2005 15:32 |
Posts: 163 |
FF vraagje tussen door, wat bepaald dan wel de slag van de krukas?
|
|
|
|
SpeedY_the_Devil |
20-6-2005 15:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6828/avatar) Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: areaderbi
FF vraagje tussen door, wat bepaald dan wel de slag van de krukas?
ik weet niet precies hoe ik t moet zeggen maar je drijfstang zit vast aan je krukas.. en als je die verbinding iets naar buiten of binnen verplaatst heb je een grotere of kleindere slag
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
Neonlampje |
20-6-2005 15:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz
[...]
Er biedt iemand zich aan ^^
Nee, dat kan ik niet. In ieder geval kan ik geen zekerheid geven dat het lang heel blijft
areaderbi: De positie van je bigend. Dus de afstand van het hart van je krukas tot het midden van je bigend maal 2
|
|
|
|
barry |
20-6-2005 15:55 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5/avatar) Posts: 7387 |
ik kan het wel, maar bied me niet aan, veel ste veel werk
tis overgesn wel handig om te weten of die krukas dus zo'n volle krukas is ofniet? scheelt nogal met je zorgen waar je je pen kunt plaatsen...
Dit bericht is ge-edit door barry op 20-6-2005 16:07
|
|
He? |
|
jakob |
20-6-2005 16:58 |
Posts: 32 |
al eens gedacht om gewoon te kijken voor een kortere piston????een paar mm minder moet toch te vinden zijn
|
|
|
|
Schrabbekerke |
20-6-2005 16:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8649/avatar) Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jakob
al eens gedacht om gewoon te kijken voor een kortere piston????een paar mm minder moet toch te vinden zijn
Gaan we weer, daarmee verander je de slag niet.
|
|
|
|
Jobse |
20-6-2005 17:47 |
Posts: 14 |
Bedankt voor alle reacties en iedeen.
heb nu hier die krukas liggen, en hij heeft 2 open gaten der in zitten en denk dat het de beste manier is om het nieuwe gat idd op de zelfde plek als de org gat te maken aleen dan natuurlijk iets tichter op de krukas as.
dan zal de balans ook nog aardig in de richting zijn lijkt mij zo.
hier een foto van de krukas:
http://members.lycos...6//Puch/100_0692.JPG
http://members.lycos...6//Puch/100_0693.JPG
Dit bericht is ge-edit door Jobse op 20-6-2005 17:52
Dit bericht is ge-edit door Jobse op 20-6-2005 17:53
|
|
|
|
barry |
20-6-2005 18:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5/avatar) Posts: 7387 |
ja, bij die krukas moet je de pen wel op zijn org plaats ohuden. niet totaal ergens anders ivm met de gewichtsverdeling door de 2 gaten in de krukas...
|
|
He? |
|
Jobse |
20-6-2005 18:38 |
Posts: 14 |
precies,
en is der iemand vant forum die dat ook kan ![](img/post/s/smile.gif) ? want die man is op vak, komt over +/-2 weekies terug.
|
|
|
|
barry |
21-6-2005 15:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5/avatar) Posts: 7387 |
je hebt zelf geen freesbank ter beschikking
en/of pers apparatuur voor je krukas?
|
|
He? |
|
Jobse |
21-6-2005 17:28 |
Posts: 14 |
idd, helaas niet.
we willen nog wel eens een freesbank kopen maar zijn voor mijn leeftijd nog beetje aan de prijzige kant...
|
|
|
|