Speakerfreak |
19-6-2005 14:25 |
Posts: 4941 |
enw aar wil je dat gat maken dan
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Jobse |
19-6-2005 14:26 |
Posts: 14 |
je bedoelt drijfstang vervangen?...
dat is ook geen opzie, daardoor verandert je slag ook niet, aleen de drijfstang lengte...
|
|
|
|
Jobse |
19-6-2005 14:28 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
enw aar wil je dat gat maken dan
in de krukas wangen, dichter op de krukas as.
|
|
|
|
PRO TUNING |
19-6-2005 14:43 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jobse
[...]
in de krukas wangen, dichter op de krukas as.
Dan moet je eerst die oude gaten dichtmaken.
En hoe wil je de nieuwe gaten weer in lijn krijgen ?
|
|
|
|
Jobse |
19-6-2005 14:48 |
Posts: 14 |
ja de oude gaten zou je (lijkt mij) met nieuwe bussen staal kunnen doen die je der in perst, en om de andere goed in lijn te krijgen dacht ik hier aan:
dat je een blok alu neemt, waaruit je een groot gat in freest waar dan precies je krukaswangen in krijg, en vanonder de krukas as door heen steekt.
dan pers je de oude as in de oude gaten om de krukaswangen op de oude pozitie te houden.
dan frees je der een nieuwe gat in op een andere pozitie, dan zit alles nog in de goeie lijn en pozitie.
Dit bericht is ge-edit door Jobse op 19-6-2005 14:53
|
|
|
|
barry |
19-6-2005 15:06 |
Posts: 7387 |
heb een keer iemand gesproken die ook de slag van zijn krukas had veranderd voor een andere type cilinder
ik meen mij te herrinneren dat hij de wangen uit elkaar heeft gehaald. big-end er uit. dan in het oude gat een stalen bus er in heeft geperst met een hele strakke passing. daarna de 2 wangen op de freesbank heeft gecentreerd/uigeklokt en waar het nieuwe gat komt (hoger of lager) deze er in gefreest en zonodig gekotterd.
Daarna big-end met drijfstang er in, boel weer in elkaar, uitballanceren/uitlijnen en klaar
zo kan het ook.
succes
edit: wat jobse? zegt is ook een goede manier. alleen echter eerst een groot alluminium blok frezen is wel heel nauwkeurig maar wel veel werk
edit2: jobse, jij wil je krukas dus vastzetten/centreren d.m.v in je oude gat je oude as doorheen te drukken... maar je nieuwe gat ligt maar een paar mm naar boven of naar onder. hoe kun je dan later je oude gat. waar nog een klein beetje van over is. opvullen?
ik hoop dat ik duidelijk bent. maar hoe ik het beschreef is allicht een beter idee?
dit kan ook overgens rustig in pro forum staan. heb je ook wat minder noob reacties
Dit bericht is ge-edit door barry op 19-6-2005 15:24
|
|
He? |
|
Marthin |
19-6-2005 16:38 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de barre man
ff serieus laat dan die ori cil tunen is goedkoper en makkelijker. ook heb je veeeel minder kans dat je iets sloopt.
volgensmij gaat het hem meer om het watergekoelde.
|
|
|
|
PRO TUNING |
19-6-2005 17:04 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jobse
ja de oude gaten zou je (lijkt mij) met nieuwe bussen staal kunnen doen die je der in perst, en om de andere goed in lijn te krijgen dacht ik hier aan:
dat je een blok alu neemt, waaruit je een groot gat in freest waar dan precies je krukaswangen in krijg, en vanonder de krukas as door heen steekt.
dan pers je de oude as in de oude gaten om de krukaswangen op de oude pozitie te houden.
dan frees je der een nieuwe gat in op een andere pozitie, dan zit alles nog in de goeie lijn en pozitie.
Dit bericht is ge-edit door Jobse op 19-6-2005 14:53
Als ik het goed lees heb je de beschikking over een draai - frees bank.
Dan kun je beter een geheel nieuwe krukas draaien/frezen
|
|
|
|
barry |
19-6-2005 17:26 |
Posts: 7387 |
dat is idd ook een mooie optie. maar welk materiaal moet je dan gaan gebruiken? is toch nog vrij lastig en veel werk ook nog
|
|
He? |
|
Jobse |
19-6-2005 17:50 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
heb een keer iemand gesproken die ook de slag van zijn krukas had veranderd voor een andere type cilinder
ik meen mij te herrinneren dat hij de wangen uit elkaar heeft gehaald. big-end er uit. dan in het oude gat een stalen bus er in heeft geperst met een hele strakke passing. daarna de 2 wangen op de freesbank heeft gecentreerd/uigeklokt en waar het nieuwe gat komt (hoger of lager) deze er in gefreest en zonodig gekotterd.
Daarna big-end met drijfstang er in, boel weer in elkaar, uitballanceren/uitlijnen en klaar
zo kan het ook.
succes
edit: wat jobse? zegt is ook een goede manier. alleen echter eerst een groot alluminium blok frezen is wel heel nauwkeurig maar wel veel werk
edit2: jobse, jij wil je krukas dus vastzetten/centreren d.m.v in je oude gat je oude as doorheen te drukken... maar je nieuwe gat ligt maar een paar mm naar boven of naar onder. hoe kun je dan later je oude gat. waar nog een klein beetje van over is. opvullen?
ik hoop dat ik duidelijk bent. maar hoe ik het beschreef is allicht een beter idee?
dit kan ook overgens rustig in pro forum staan. heb je ook wat minder noob reacties
Dit bericht is ge-edit door barry op 19-6-2005 15:24
ja dat zou ook kunnen ja, dan komt der wel veel werk extra tis zeker een goeie manier.
aleen ik zat zelf te denken om het gat dan op een andere pozitie op de krukas wangen te plaatsen (dus niet net iets der boven zo als jij zij) zodat het oude gat gewoon heel rond blijft.
en de bedoeling van dit alles is om een scooter cilinder onder mijn Puch maxi blok te leggen, omdat ik aan race's mee doe en daar mag je aleen een automaat brommer blok gebruiken (zeeuwse race's) zodoende...
en nee beschik niet over een frees/draai bank, helaas maar ken iemand die dat vast kan doen voor een leuk prijsje
en idd lijkt me niet zo makelijk om zelf een krukas te gaan draaien, dan vind ik dit een simpelere/ betere/ goedkopere manier.
|
|
|
|
PRO TUNING |
19-6-2005 18:11 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: areaderbi
waar hangt die dan volgens jou vanaf? De naam slag zegt het toch al : hoever hij naar voor en achtere gaat als hij een slag maakt?
Maar wordt niet bepaald door de drijfstanglengte
|
|
|
|
Ruben. |
19-6-2005 18:33 |
Posts: 6131 |
ja, maar de slag veranderd dan nog steeds niet, nieuw pinnetje in de wangen kan wel
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Joostvdw |
19-6-2005 18:35 |
Posts: 4789 |
waarom pers je niet je oude drijfstang enzo eruit en dan maak je precies aan de andere kant van je krukwangen je nieuwe gat?
je "oude" gaten vul je dan op met e.o.a.
dan is hij ook nog redelijk in balans denk ik zo
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Ruben. |
19-6-2005 18:40 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
waarom pers je niet je oude drijfstang enzo eruit en dan maak je precies aan de andere kant van je krukwangen je nieuwe gat?
je "oude" gaten vul je dan op met e.o.a.
dan is hij ook nog redelijk in balans denk ik zo
ja gewoon wat jij zegt is de in een keer begrijpbare versie van barry :P
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
de_koen |
19-6-2005 18:54 |
Posts: 5595 |
topic ff opgeruimd
voor de noobs: slag verander je niet met drijfstanglengte
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|