Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slag krukas veranderen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30231 - Slag krukas veranderen...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Speakerfreak 19-6-2005 14:25 Print reply

Posts: 4941
enw aar wil je dat gat maken dan
 
Vieze naaiers hier
Jobse 19-6-2005 14:26 Print reply
Posts: 14
je bedoelt drijfstang vervangen?...

dat is ook geen opzie, daardoor verandert je slag ook niet, aleen de drijfstang lengte...
 
Jobse 19-6-2005 14:28 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak

enw aar wil je dat gat maken dan


in de krukas wangen, dichter op de krukas as.
 
PRO TUNING 19-6-2005 14:43 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jobse

[...]


in de krukas wangen, dichter op de krukas as.


Dan moet je eerst die oude gaten dichtmaken.

En hoe wil je de nieuwe gaten weer in lijn krijgen ?
 
Jobse 19-6-2005 14:48 Print reply
Posts: 14
ja de oude gaten zou je (lijkt mij) met nieuwe bussen staal kunnen doen die je der in perst, en om de andere goed in lijn te krijgen dacht ik hier aan:

dat je een blok alu neemt, waaruit je een groot gat in freest waar dan precies je krukaswangen in krijg, en vanonder de krukas as door heen steekt.
dan pers je de oude as in de oude gaten om de krukaswangen op de oude pozitie te houden.
dan frees je der een nieuwe gat in op een andere pozitie, dan zit alles nog in de goeie lijn en pozitie.

Dit bericht is ge-edit door Jobse op 19-6-2005 14:53
 
barry 19-6-2005 15:06 Print reply

Posts: 7387
heb een keer iemand gesproken die ook de slag van zijn krukas had veranderd voor een andere type cilinder

ik meen mij te herrinneren dat hij de wangen uit elkaar heeft gehaald. big-end er uit. dan in het oude gat een stalen bus er in heeft geperst met een hele strakke passing. daarna de 2 wangen op de freesbank heeft gecentreerd/uigeklokt en waar het nieuwe gat komt (hoger of lager) deze er in gefreest en zonodig gekotterd.

Daarna big-end met drijfstang er in, boel weer in elkaar, uitballanceren/uitlijnen en klaar

zo kan het ook.
succes

edit: wat jobse? zegt is ook een goede manier. alleen echter eerst een groot alluminium blok frezen is wel heel nauwkeurig maar wel veel werk

edit2: jobse, jij wil je krukas dus vastzetten/centreren d.m.v in je oude gat je oude as doorheen te drukken... maar je nieuwe gat ligt maar een paar mm naar boven of naar onder. hoe kun je dan later je oude gat. waar nog een klein beetje van over is. opvullen?
ik hoop dat ik duidelijk bent. maar hoe ik het beschreef is allicht een beter idee?

dit kan ook overgens rustig in pro forum staan. heb je ook wat minder noob reacties

Dit bericht is ge-edit door barry op 19-6-2005 15:24
 
He?
Marthin 19-6-2005 16:38 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de barre man

ff serieus laat dan die ori cil tunen is goedkoper en makkelijker. ook heb je veeeel minder kans dat je iets sloopt.


volgensmij gaat het hem meer om het watergekoelde.
 
PRO TUNING 19-6-2005 17:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jobse

ja de oude gaten zou je (lijkt mij) met nieuwe bussen staal kunnen doen die je der in perst, en om de andere goed in lijn te krijgen dacht ik hier aan:

dat je een blok alu neemt, waaruit je een groot gat in freest waar dan precies je krukaswangen in krijg, en vanonder de krukas as door heen steekt.
dan pers je de oude as in de oude gaten om de krukaswangen op de oude pozitie te houden.
dan frees je der een nieuwe gat in op een andere pozitie, dan zit alles nog in de goeie lijn en pozitie.

Dit bericht is ge-edit door Jobse op 19-6-2005 14:53


Als ik het goed lees heb je de beschikking over een draai - frees bank.
Dan kun je beter een geheel nieuwe krukas draaien/frezen
 
barry 19-6-2005 17:26 Print reply

Posts: 7387
dat is idd ook een mooie optie. maar welk materiaal moet je dan gaan gebruiken? is toch nog vrij lastig en veel werk ook nog
 
He?
Jobse 19-6-2005 17:50 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

heb een keer iemand gesproken die ook de slag van zijn krukas had veranderd voor een andere type cilinder

ik meen mij te herrinneren dat hij de wangen uit elkaar heeft gehaald. big-end er uit. dan in het oude gat een stalen bus er in heeft geperst met een hele strakke passing. daarna de 2 wangen op de freesbank heeft gecentreerd/uigeklokt en waar het nieuwe gat komt (hoger of lager) deze er in gefreest en zonodig gekotterd.

Daarna big-end met drijfstang er in, boel weer in elkaar, uitballanceren/uitlijnen en klaar

zo kan het ook.
succes

edit: wat jobse? zegt is ook een goede manier. alleen echter eerst een groot alluminium blok frezen is wel heel nauwkeurig maar wel veel werk

edit2: jobse, jij wil je krukas dus vastzetten/centreren d.m.v in je oude gat je oude as doorheen te drukken... maar je nieuwe gat ligt maar een paar mm naar boven of naar onder. hoe kun je dan later je oude gat. waar nog een klein beetje van over is. opvullen?
ik hoop dat ik duidelijk bent. maar hoe ik het beschreef is allicht een beter idee?

dit kan ook overgens rustig in pro forum staan. heb je ook wat minder noob reacties

Dit bericht is ge-edit door barry op 19-6-2005 15:24



ja dat zou ook kunnen ja, dan komt der wel veel werk extra tis zeker een goeie manier.

aleen ik zat zelf te denken om het gat dan op een andere pozitie op de krukas wangen te plaatsen (dus niet net iets der boven zo als jij zij) zodat het oude gat gewoon heel rond blijft.

en de bedoeling van dit alles is om een scooter cilinder onder mijn Puch maxi blok te leggen, omdat ik aan race's mee doe en daar mag je aleen een automaat brommer blok gebruiken (zeeuwse race's) zodoende...

en nee beschik niet over een frees/draai bank, helaas maar ken iemand die dat vast kan doen voor een leuk prijsje

en idd lijkt me niet zo makelijk om zelf een krukas te gaan draaien, dan vind ik dit een simpelere/ betere/ goedkopere manier.
 
PRO TUNING 19-6-2005 18:11 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: areaderbi

waar hangt die dan volgens jou vanaf? De naam slag zegt het toch al : hoever hij naar voor en achtere gaat als hij een slag maakt?


Maar wordt niet bepaald door de drijfstanglengte
 
Ruben. 19-6-2005 18:33 Print reply

Posts: 6131
ja, maar de slag veranderd dan nog steeds niet, nieuw pinnetje in de wangen kan wel
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Joostvdw 19-6-2005 18:35 Print reply

Posts: 4789
waarom pers je niet je oude drijfstang enzo eruit en dan maak je precies aan de andere kant van je krukwangen je nieuwe gat?

je "oude" gaten vul je dan op met e.o.a.

dan is hij ook nog redelijk in balans denk ik zo
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ruben. 19-6-2005 18:40 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

waarom pers je niet je oude drijfstang enzo eruit en dan maak je precies aan de andere kant van je krukwangen je nieuwe gat?

je "oude" gaten vul je dan op met e.o.a.

dan is hij ook nog redelijk in balans denk ik zo


ja gewoon wat jij zegt is de in een keer begrijpbare versie van barry :P
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
de_koen 19-6-2005 18:54 Print reply

Posts: 5595
topic ff opgeruimd

voor de noobs: slag verander je niet met drijfstanglengte
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 7240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved