Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slag krukas veranderen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1257 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30231 - Slag krukas veranderen...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jobse 19-6-2005 13:03 Print topicpost
Posts: 14
ik had een vraagje...
weet hier iemand of kan iemand de slag van mijn krukas veranderen?, dus de pozitie van mijn drijfstang veranderen, en dan ook drekt uitlaaten balanseren.

heeft iemand daar een addresje ofzo voor?

Dit bericht is ge-edit door Jobse op 19-6-2005 13:04
 

PRO TUNING 19-6-2005 13:33 Print reply

Posts: 4000
Voor wat voor scooter - brommer - motor ?

En moet de slag langer of korter worden ?
 
Jobse 19-6-2005 13:53 Print reply
Posts: 14
Het gaat hier om een Puch Maxi krukas, waarvan de slag nu 43mm is en die moet terug gebracht worden naar 39mm, omdat der een LC Scooter cilinder op moet komen.
 
PRO TUNING 19-6-2005 14:04 Print reply

Posts: 4000
De simpelste manier is om een exentrische pen te laten slijpen (niet de sterkste) kost ? 350 euro.

Een betere manier is om een nieuwe krukas te laten draaien, kun je ook gelijk betere big end set / drijfstang plaatsen kost ? 1250 euro.
 
koen-z 19-6-2005 14:06 Print reply

Posts: 3702
gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.

beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen
 
Jobse 19-6-2005 14:08 Print reply
Posts: 14
aha, is toch behoorlijk aan de prijzige kant...

is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?

dat lijkt mij een goeie manier....
 
Jobse 19-6-2005 14:10 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.

beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen


dat ist um juist daardoor verander je niet de slag aleen de hoogte van je cilinder.

waardoor je het nooit echt goed kan late lopen en niet alle vermogen der uit kan sleuren.
 
Ariej 19-6-2005 14:10 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.

beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen



beun manier gaat smelten of breken
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
koen-z 19-6-2005 14:13 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

[...]



beun manier gaat smelten of breken


smelten is beetje bullycrap

breken hangt van de lasser af.
 
Joscross 19-6-2005 14:14 Print reply

Posts: 12501
Zijn jullie nou serieus aan het overwegen of je een drijstang/krukas kan doorslijpen en weer vastlassen
 
koen-z 19-6-2005 14:15 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Zijn jullie nou serieus aan het overwegen of je een drijstang/krukas kan doorslijpen en weer vastlassenafbeelding


haa nee, was gewoon een beun optie sarcasme je weetwel...

beetje vage discussie
 
Ariej 19-6-2005 14:15 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


smelten is beetje bullycrap

breken hangt van de lasser af.


lc scootcilinder, goed getuned, is wel kans op smelten hoor

breken, ja dan moet je wel een goede las leggen en goed gecentreerd allemaal
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
koen-z 19-6-2005 14:16 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

[...]


lc scootcilinder, goed getuned, is wel kans op smelten hoor

breken, ja dan moet je wel een goede las leggen en goed gecentreerd allemaal


als dat zo was, heb je een zuiger nodig van titanium bitch ass! love u
 
Bullet 19-6-2005 14:20 Print reply

Posts: 12150
maak ff een ophoogplaatje, en laat je kop uitdraaien (zolang de zuigerveren niet boven de cilinder uitkomt)

en ga dan ff kijken hoe alles uitkomt en hoe je timingen staan.

tja het is een cheap ass beun manier maarja je moet toch wat he
 
**My BungHole Will Speak Now**
Jobse 19-6-2005 14:21 Print reply
Posts: 14
dat zijn gewoon geen goeie oplossingen, ik wilt graag goed hebben, enzodat het goed loopt.

daarom dacht ik aan dit, lijkt mij ook gewoon mogelijk..

is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?

dat lijkt mij een goeie manier....
 
koen-z 19-6-2005 14:24 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jobse

dat zijn gewoon geen goeie oplossingen, ik wilt graag goed hebben, enzodat het goed loopt.

daarom dacht ik aan dit, lijkt mij ook gewoon mogelijk..

is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?

dat lijkt mij een goeie manier....


het best is gewoon je ouwe drijfstang eruit laten persen, en een zoeken die dezelde lagermaten heeft en korter is ofzoiets
 

Dit topic is 7239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved