PRO TUNING |
19-6-2005 13:33 |
Posts: 4000 |
Voor wat voor scooter - brommer - motor ?
En moet de slag langer of korter worden ?
|
|
|
|
Jobse |
19-6-2005 13:53 |
Posts: 14 |
Het gaat hier om een Puch Maxi krukas, waarvan de slag nu 43mm is en die moet terug gebracht worden naar 39mm, omdat der een LC Scooter cilinder op moet komen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
19-6-2005 14:04 |
Posts: 4000 |
De simpelste manier is om een exentrische pen te laten slijpen (niet de sterkste) kost ? 350 euro.
Een betere manier is om een nieuwe krukas te laten draaien, kun je ook gelijk betere big end set / drijfstang plaatsen kost ? 1250 euro.
|
|
|
|
koen-z |
19-6-2005 14:06 |
Posts: 3702 |
gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.
beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen
|
|
|
|
Jobse |
19-6-2005 14:08 |
Posts: 14 |
aha, is toch behoorlijk aan de prijzige kant...
is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?
dat lijkt mij een goeie manier....
|
|
|
|
Jobse |
19-6-2005 14:10 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.
beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen
dat ist um juist daardoor verander je niet de slag aleen de hoogte van je cilinder.
waardoor je het nooit echt goed kan late lopen en niet alle vermogen der uit kan sleuren.
|
|
|
|
Ariej |
19-6-2005 14:10 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
gewoon een ophoog plaat maken op je carter, en dan de poorten goed timen.
beun manier: slijptol in die krukas van je en weer vast lassen
beun manier gaat smelten of breken
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
koen-z |
19-6-2005 14:13 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]
beun manier gaat smelten of breken
smelten is beetje bullycrap
breken hangt van de lasser af.
|
|
|
|
Joscross |
19-6-2005 14:14 |
Posts: 12501 |
Zijn jullie nou serieus aan het overwegen of je een drijstang/krukas kan doorslijpen en weer vastlassen
|
|
|
|
koen-z |
19-6-2005 14:15 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Zijn jullie nou serieus aan het overwegen of je een drijstang/krukas kan doorslijpen en weer vastlassenafbeelding
haa nee, was gewoon een beun optie sarcasme je weetwel...
beetje vage discussie
|
|
|
|
Ariej |
19-6-2005 14:15 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
[...]
smelten is beetje bullycrap
breken hangt van de lasser af.
lc scootcilinder, goed getuned, is wel kans op smelten hoor
breken, ja dan moet je wel een goede las leggen en goed gecentreerd allemaal
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
koen-z |
19-6-2005 14:16 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]
lc scootcilinder, goed getuned, is wel kans op smelten hoor
breken, ja dan moet je wel een goede las leggen en goed gecentreerd allemaal
als dat zo was, heb je een zuiger nodig van titanium bitch ass! love u
|
|
|
|
Bullet |
19-6-2005 14:20 |
Posts: 12150 |
maak ff een ophoogplaatje, en laat je kop uitdraaien (zolang de zuigerveren niet boven de cilinder uitkomt)
en ga dan ff kijken hoe alles uitkomt en hoe je timingen staan.
tja het is een cheap ass beun manier maarja je moet toch wat he
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Jobse |
19-6-2005 14:21 |
Posts: 14 |
dat zijn gewoon geen goeie oplossingen, ik wilt graag goed hebben, enzodat het goed loopt.
daarom dacht ik aan dit, lijkt mij ook gewoon mogelijk..
is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?
dat lijkt mij een goeie manier....
|
|
|
|
koen-z |
19-6-2005 14:24 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jobse
dat zijn gewoon geen goeie oplossingen, ik wilt graag goed hebben, enzodat het goed loopt.
daarom dacht ik aan dit, lijkt mij ook gewoon mogelijk..
is het niet mogelijk om een gat in de krukas wangen te maken zodat je daar een pen door kan persen waar ook je drijfstang dan weer aan zit?
dat lijkt mij een goeie manier....
het best is gewoon je ouwe drijfstang eruit laten persen, en een zoeken die dezelde lagermaten heeft en korter is ofzoiets
|
|
|
|