Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stationair lukt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30224 - Stationair lukt niet
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 13896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mad-A. 18-6-2005 22:28 Print topicpost
Posts: 30
Ok, heb de FAQ's natuurlijk gelezen.
Maar mijn probleem is dat ik mijn TSX niet stationair krijg afgesteld.
50cc snel met nieuwe zuiger
12 mm mikuni
Sproeier 80
heb van alles geprobeerd met lucht en stationair schroef natuurlijk, gasnaald hoog en laag etc.

Wel kan ik hem aanlopen en moet dan meteen doorrijden. Loopt dan goed, veel power maar wordt snel erg heet dus ben bang voor vastloper. Als ik stop en met gas blijf spelen hou ik hem net aan, zodra ik gas losaat slaat hij meteen af.
Als ik met gas speel en shoke uit trek slaat hij ook af dus meer benzine lijkt me eigenlijk niet logisch.

Grotere sproeier normaal dacht ik als hij te heet wordt, maar omdat hij niet stationair loopt kan het ook juist andersom zijn toch......

Help.....
 

xander_cage 18-6-2005 22:48 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

Ok, heb de FAQ's natuurlijk gelezen.
Maar mijn probleem is dat ik mijn TSX niet stationair krijg afgesteld.
50cc snel met nieuwe zuiger
12 mm mikuni
Sproeier 80
heb van alles geprobeerd met lucht en stationair schroef natuurlijk, gasnaald hoog en laag etc.

Wel kan ik hem aanlopen en moet dan meteen doorrijden. Loopt dan goed, veel power maar wordt snel erg heet dus ben bang voor vastloper. Als ik stop en met gas blijf spelen hou ik hem net aan, zodra ik gas losaat slaat hij meteen af.
Als ik met gas speel en shoke uit trek slaat hij ook af dus meer benzine lijkt me eigenlijk niet logisch.

Grotere sproeier normaal dacht ik als hij te heet wordt, maar omdat hij niet stationair loopt kan het ook juist andersom zijn toch......

Help.....


Heb je al eens aan valse lucht gedacht?? het kan zijn dat hij te veel lucht in verhouding met de brandstof --> armer mengsel --> hogere temperatuur. En het kan zijn dat je daardoor je ralentie niet kan regelen.
 
tuning f(4)ever
MasterM 18-6-2005 22:51 Print reply

Posts: 912
Ik weet dat iedereen nu ga zeggen dat het aan mij licht en dat ik het niet kan.
Maar het is mij nog NOOIT gelukt om een niet-orginele suzuki stationair te laten lopen.
MTX met gemak
zundapp met gemak
tomos met gemak
yamaha yz125e met gemak.

tsx en zr NIET

Volgens de afstel-omschrijvingen is er een punt waarop ie toeren begint te maken, dat heb ik gewoon nooit bij suzuki+mikuni. Hij rijdt wel goed maar ik krijg em nooit stationair.
Zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die tsx hebben die dat wel doet. (mijn ori-blokje nu ook)

Maar wel opvallend dat het me met alle brommers/motors altijd lukt, behalve suzuki's

Hoe weet je dat hij snel erg heet wordt? ff met je hand op de cilinder voelen ofwat? De echte kenners kunnen dat vast wel aanvoelen als ze heel snel ff voelen, maar lijkt me sterk hoor.

Als tie te arm is gewoon grotere sproeier of rijker

Maar mij lukte het met 50snel ook nooit
 
xander_cage 18-6-2005 22:53 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MasterM

Ik weet dat iedereen nu ga zeggen dat het aan mij licht en dat ik het niet kan.
Maar het is mij nog NOOIT gelukt om een niet-orginele suzuki stationair te laten lopen.
MTX met gemak
zundapp met gemak
tomos met gemak
yamaha yz125e met gemak.

tsx en zr NIET

Volgens de afstel-omschrijvingen is er een punt waarop ie toeren begint te maken, dat heb ik gewoon nooit bij suzuki+mikuni. Hij rijdt wel goed maar ik krijg em nooit stationair.
Zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die tsx hebben die dat wel doet. (mijn ori-blokje nu ook)

Maar wel opvallend dat het me met alle brommers/motors altijd lukt, behalve suzuki's

Hoe weet je dat hij snel erg heet wordt? ff met je hand op de cilinder voelen ofwat? De echte kenners kunnen dat vast wel aanvoelen als ze heel snel ff voelen, maar lijkt me sterk hoor.

Als tie te arm is gewoon grotere sproeier of rijker

Maar mij lukte het met 50snel ook nooit


als hij te heet word kun je dat toch voelen dat, hij gaat dan minder snel in toeren,
 
tuning f(4)ever
MasterM 18-6-2005 22:55 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


als hij te heet word kun je dat toch voelen dat, hij gaat dan minder snel in toeren,


ja okee, zo merken bedoel je, dat is zo.
 
Mad-A. 18-6-2005 22:57 Print reply
Posts: 30
maar kan valse lucht er voor zorgen dat hij niet stationair draait?
Ik heb nieuwe pakkingen gebruikt trouwens en goed schoongemaakt voor het plaatsen, maar zal morgen proberen of dit het is.
Probleem is om hem draaiende te houden...

Kan valse lucht ook aan de kant van de uitlaat ontstaan eigenlijk, heb daar nieuwe pakking maar heb het gevoel dat ik hem niet goed kan aandraaien nu.
 
MasterM 18-6-2005 22:59 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

maar kan valse lucht er voor zorgen dat hij niet stationair draait?
Ik heb nieuwe pakkingen gebruikt trouwens en goed schoongemaakt voor het plaatsen, maar zal morgen proberen of dit het is.
Probleem is om hem draaiende te houden...

Kan valse lucht ook aan de kant van de uitlaat ontstaan eigenlijk, heb daar nieuwe pakking maar heb het gevoel dat ik hem niet goed kan aandraaien nu.


valse lucht langs je uitlaat denk ik niet. Kan wel zijn dat als je uitlaat veel lekt (zou je toch direct moeten horen dan hoor!!!) dat ie daar minder goed van gaat draaien he. Maar zou niet inzien waarom ie dan warmer wordt.

Luchtfilter schoon?
aanzuigrubber goed luchtdicht aangesloten en gene gaten in?
nippeltje voor olie-toevoer bij cilinder dicht gemaakt?
 
xander_cage 18-6-2005 22:59 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

maar kan valse lucht er voor zorgen dat hij niet stationair draait?
Ik heb nieuwe pakkingen gebruikt trouwens en goed schoongemaakt voor het plaatsen, maar zal morgen proberen of dit het is.
Probleem is om hem draaiende te houden...

Kan valse lucht ook aan de kant van de uitlaat ontstaan eigenlijk, heb daar nieuwe pakking maar heb het gevoel dat ik hem niet goed kan aandraaien nu.

vals lucht kan niet aan de kant van de uitlaat ontstaan, het heeft wel nut om geen uitlaatgassen te verliezen aan je uitlaat omdat deze waarschijnlijk een resonantie uitlaat is en zorgt voor meer vermogen.
Heb je al gekeken of je geen valse lucht aanzuigt tussen je carburator en je cilinder?
 
tuning f(4)ever
Mad-A. 18-6-2005 22:59 Print reply
Posts: 30
heet is je hand zowat verbranden als je hem aanraakt.
toeren duurt inderdaad even ja, maar dan ook meteen volop, doe alleen nu even rustig omdat ik net niewue zuiger heb geplaatst
 
xander_cage 18-6-2005 23:02 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

heet is je hand zowat verbranden als je hem aanraakt.
toeren duurt inderdaad even ja, maar dan ook meteen volop, doe alleen nu even rustig omdat ik net niewue zuiger heb geplaatst


volgens mij is het normaal hoor dat je je hand kan verbranden als je hem aanraakt als je een tijdje hebt gereden tenminste
 
tuning f(4)ever
Mad-A. 18-6-2005 23:02 Print reply
Posts: 30
ja aanzuigrubber is goed, nieuw luchtfilter in de olie, nieuwe pakkingen gebruikt en goed oude restjes verwijderd.
Ken alleen de 50 snel niet, ziet er geod uit, maar is 2e hands.
op de olie toevoer zit org slangetjes naar pomje, aleen geen olie meer, tank mix

membraam is goed trouwens en ook daar nieuwe pakking.
 
MasterM 18-6-2005 23:04 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

ja aanzuigrubber is goed, nieuw luchtfilter in de olie, nieuwe pakkingen gebruikt en goed oude restjes verwijderd.
Ken alleen de 50 snel niet, ziet er geod uit, maar is 2e hands.
op de olie toevoer zit org slangetjes naar pomje, aleen geen olie meer, tank mix

membraam is goed trouwens en ook daar nieuwe pakking.


het zal niet veel schelen, maar ff tieripje (of hoe je dat schrijft ) omdat dingetje.
 
Mad-A. 18-6-2005 23:05 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


volgens mij is het normaal hoor dat je je hand kan verbranden als je hem aanraakt als je een tijdje hebt gereden tenminste


kwartiertje schat ik beetje heen en weer gereden niet al te hoge toeren vanwege niewue zuiger
 
Mad-A. 18-6-2005 23:07 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

[...]


kwartiertje schat ik beetje heen en weer gereden niet al te hoge toeren vanwege niewue zuiger


maar ondanks de valse lucht moet hij gewoon aangekikt kunnen worden en stationair draaien toch?
 
Mad-A. 18-6-2005 23:16 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]

vals lucht kan niet aan de kant van de uitlaat ontstaan, het heeft wel nut om geen uitlaatgassen te verliezen aan je uitlaat omdat deze waarschijnlijk een resonantie uitlaat is en zorgt voor meer vermogen.
Heb je al gekeken of je geen valse lucht aanzuigt tussen je carburator en je cilinder?


wat kan ik het beste er tegenaan spuiten?
deo, haarlak, heb nog busje lucht (om stof te verwijderen....
 
mb-gek 19-6-2005 0:32 Print reply

Posts: 10385
miss een stomme opmerking maar bij mijn mt liep ook alles perfect maar er zat gewoon een te korte stationair schroef in de carb dus kijk ff of je gasschuif omhoog gaat als je die schroef indraait
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 13896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved