Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 20/24mm op 50cc ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3019 - 20/24mm op 50cc ??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rick 24-2-02?13:29 Print topicpost

Posts: 3788
gaat dit passen en werken of niet
 
Ride like your ass is on fire!!!

Blukaap 24-2-02?13:32 Print reply

Posts: 10006
Als de cilinder enorm getuned is, ja
Anders niet echt.
 
Bastila is lief
MBBBBBB 24-2-02?13:36 Print reply
Posts: 2340
Ik denk dat 20 wel een beetje het max is op een normale 50... dan moet ie idd heel erg lekker getuned zijn wil je meer er op hebben.
Maar waarom? 12-18 loopt lekker en is altijd goedkoper he
 
Rick 24-2-02?13:42 Print reply

Posts: 3788
mja ok maar ik wil dus ook een 70 gaan halen als ik weer geld heb
 
Ride like your ass is on fire!!!
verwijderd 24-2-02?14:27 Print reply
Posts: 4082
het kan als ie heel erg veel toeren maakt, maar dan zelfs is ie aan de grote kant
 
Zeta-boy 24-2-02?14:36 Print reply

Posts: 2066
Je moet maar eens in de faq kijken. Daar staat een heel artikel van Dan the man, over wat wel en niet kan.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
barry 24-2-02?15:06 Print reply

Posts: 7387
20mm is wel zo'n beetje het max wat op een ongetunde 50cc snel kan als ie nog lekker wil lopen, 24mm kan ook wel maar dan moet de cilinder wel getuned zijn

op de mt voor de 8uren cross zit ook een 50zeta getuned met 24mm carb en dat rijd perfect en draait veeeel toeren

maar met een normale 50snel heb je met een 20mm dat je meestal onderin de toeren de cilinder verzuipt als je te veel gas geeft,maar dat moet je maar leren dan dat je bij 6000toeren geen volgas moet geven maar later
 
He?
nsr-gast 24-2-02?16:36 Print reply
Posts: 334
Op een 50cc origineel werkt het zeker niet. Voor 20/24mm moet je cilindertje toch zeker wel flink getuned zijn!!
Twee kennissen van mij gaan binnenkort weer meedoen aan de oldtimer races (??n van hun is vroeger Nederlands Kampioen 50cc geweest). Ze hebben hun oude racemotoren weer helemaal opgeknapt en aan het rijden gemaakt. Op die dingen zitten respectievelijk een 24mm & een 28mm. Het kan dus wel, maar dan zijn die dingen wel race-getuned.
Die getuned cilindertjes maken op top zo'n 15.000 toeren. Ze schatten dat de topsnelheid van de ene motor zo'n 115km/h is en van de ander nog iets harder!
Binnenkort gaan we een keer met mijn nsr ernaast rijden!!Ff kijken hoe hard ze lopen
 
-Michiel RS- 24-2-02?17:00 Print reply
Posts: 2803
hmm iedereen zegt dat het niet kan op een ongetunede 50snel ,maar misschien rijdt het gewoon perfekt.

jullie gokken maar wat, wie weet rijdt het wel hardstikke goed.
 
Siepie Wokkel 24-2-02?17:18 Print reply
Posts: 3888
de helft van de mensen, zeiden ook dat een 4mm niet goed reed op mijn mb 70zeta, nou t liep als een beest, maar 24 op een 50cc snel moet ie denk k wel getuned zijn ja, een 0 kan wel dnek ik
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
MB50TUNED 24-2-02?17:29 Print reply
Posts: 1054
alles kan, maar ik merk niet eens verschil tussen een 16 en 18 mm op een ongetunede imi. Dus 24 lijkt me zinloos. En ik heb op een getunede imi gereden met 24 mm, gaf een soort van tractor geluid, en vond het niet geweldig. met 21 mm moet je al topvermogen buiten de toerentellerschaal afgeven, om veel effect te hebben, volgens berekeningen. Het afstellen kan wel, maar je prestaties worden niet echt veel beter, met zoon extreme carb, verlies je vermogen onderin.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 24-2-02?17:47 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

hmm iedereen zegt dat het niet kan op een ongetunede 50snel ,maar misschien rijdt het gewoon perfekt.

jullie gokken maar wat, wie weet rijdt het wel hardstikke goed.


wat jij zegt slaat nergens op want ik weet dus wel zeker dat een 24mm niet op een ongetunde 50snel lekker rijd

maar ik kap nu, ik moet ff kijken hoeveel mijn aandelen zijn gestegen
 
He?
Sneks 24-2-02?19:14 Print reply
Posts: 2499
Op een 70cc malossi merk je bv. wel een enorm verschil tussen 13 - 18 - 20mm. Met weinig toeren is er weinig leven, maar met meer toeren trekt het met een grotere carb. veel beter door. Ik denk dat 24 mm het maximale is wat op een ongetunde 70 cc malossi nog lekker rijd.
Met een getunede kan er behoefte zijn een aan iets grotere. Omdat een getunde waarschijnlijk meer toeren draait, en op een hoger toerental zijn topvermogen afgeeft. Maar er is eerder behoefte aan een andere ontsteking.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
ids_ 24-2-02?20:16 Print reply
Posts: 423
de plaatselijke bromboer bij ons heeft een 28mm op zijn 70polini (als die getuned is weet ik niet mischien siep wel) maar dat ding gaat ook vet snel,maar hij heeft ook een 6 kleps malossi membraam. BTW die carb is geen mikunnie maar ik weet niet wat het ia, maar ik ga er binnen kort weer ff heen
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Pertijn 24-2-02?23:14 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

hmm iedereen zegt dat het niet kan op een ongetunede 50snel ,maar misschien rijdt het gewoon perfekt.

jullie gokken maar wat, wie weet rijdt het wel hardstikke goed.


Weinig cc & weinig toeren en dus een te lage luchtsnelheid door de carb om het mengsel goed te laten mengen door de carb.
Simpul.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Neonlampje 24-2-02?23:23 Print reply

Posts: 14825
haha lol, dan is je boring bijna net zo groot als diameter van carborateur

eeey !! dan kan je hem als cylinderkop gebruiken!! fuck4en2takt...
here comes 1takt!!
moet er wel bere sterke membraam tussen zitten

edit:"kuttiepfouten"

[This message is edited by Neonlampje on 24-2-02 23:25]
 

Dit topic is 1268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved