Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #30123 - Startmotor honda nx250
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2553 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MichiMess |
15-6-2005 14:41 |
Posts: 1348 |
Hey, ik weet dat het hier niet over motoren gaat, maar weet iemand die ook een honda nx heeft, hoe je die start motor makkelijk los krijgt?
ik heb overal geprobeerd te zoeken. maar ik ken het nergens vinden.
hijs is stuk duz ik moet hem maken
er zitten 2 boutjes op.
Maar 1 boutje zit achter de carter
en daar kom ik niet bij.
kent iemand een soort trucje hoe je hem makkelijk los kan maken?
Thx
Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 15-6-2005 14:43
|
|
|
|
de_koen |
15-6-2005 17:08 |
Posts: 5595 |
ding gaat niet zomaar stuk
is je startrelais er niet aan?
al eens met hamer op de start motor geslagen?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Junkie XR |
15-6-2005 17:30 |
Posts: 5753 |
Ik denk dat ie gewoon je 650cc cilinder niet rond krijgt
Het wil idd, zoals Koen zegt, nog weleens voorkomen dat je startmotor vastslaat. Tenminste, geloof dat het er mee te maken kon hebben dat je koolborstels versleten waren, waardoor ie je motortje niet aan kan zwengelen, omdat ie z'n spanning niet op de juiste plek krijgt. Afijn, dit heb ik dus ook weleens met m'n auto en heb daarom altijd een paraplu achterin liggen; motorkap open, 2 subtiele tikjes en rijden maar weer. Probeer dat eens en ga dan eens naar je startmotor zelf kijken, bijvoorbeeld door eerst op te meten of ie spanning krijgt.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-6-2005 17:38 |
Posts: 10835 |
misschien moet carterdeksel er wel af, is bij mijn kawasaki ook.
maar idd eerst kijken of hij wel zat spanning krijgt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
MichiMess |
15-6-2005 18:03 |
Posts: 1348 |
ja, ik heb er al geprobeerd op te slaan, maar dat werkte niet.
echt met een hele harde klap van een hamer.
Maar ik weet wat het is, ik heb er ff met me neus boven op gezeten, toen ik hem wou starten.
er kwam rook uit dat gat van het boutje dat ik eruit had gehaald.
dus ik weet wel 99,9% cker dat er nieuwe koolborsteltjes inmoeten.
of gewoon een nieuwe startmotor
Maar ik heb de plus en de aarde gewoon door gemeten hoor.
p.s. de relais is het niet.
Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 15-6-2005 18:06
|
|
|
|
MichiMess |
15-6-2005 18:05 |
Posts: 1348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Ik denk dat ie gewoon je 650cc cilinder niet rond krijgt
Het wil idd, zoals Koen zegt, nog weleens voorkomen dat je startmotor vastslaat. Tenminste, geloof dat het er mee te maken kon hebben dat je koolborstels versleten waren, waardoor ie je motortje niet aan kan zwengelen, omdat ie z'n spanning niet op de juiste plek krijgt. Afijn, dit heb ik dus ook weleens met m'n auto en heb daarom altijd een paraplu achterin liggen; motorkap open, 2 subtiele tikjes en rijden maar weer. Probeer dat eens en ga dan eens naar je startmotor zelf kijken, bijvoorbeeld door eerst op te meten of ie spanning krijgt.
dat is niet vast slaan, dat is dattie slecht aarde maakt, en door hem te laten "schrikken" doet de aarde het weer snap?
|
|
|
|
Joostvdw |
15-6-2005 18:05 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
ja, ik heb er al geprobeerd op te slaan, maar dat werkte niet.
echt met een hele harde klap van een hamer.
Maar ik weet wat het is, ik heb er ff met me neus boven op gezeten, toen ik hem wou starten.
er kwam rook uit dat gat van het boutje dat ik eruit had gehaald.
dus ik weet wel 99,9% cker dat er nieuwe koolborsteltjes inmoeten.
of gewoon een nieuwe startmotor
Maar ik heb de + en de aarde gewoon door gemeten hoor.
p.s. de relais is het niet.
Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 15-6-2005 18:03
zei jordy niet dat je een 650cc cil hebt ipv 250cc cil? als dit zo is, dan kan het idd goed zijn dat je startmotor niet door compressie heenkomt en dan word hij errug warm en gaat ook roken + stinken
dus tja
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
MichiMess |
15-6-2005 18:07 |
Posts: 1348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
misschien moet carterdeksel er wel af, is bij mijn kawasaki ook.
maar idd eerst kijken of hij wel zat spanning krijgt
daar ben ik dus bang voor!
ik heb nog nooit aan een 4takt gewerkt, en ik wil al helemaal niet die carterdeksel eraf halen!
|
|
|
|
MichiMess |
15-6-2005 18:08 |
Posts: 1348 |
ik heb een 250cctje hoor
|
|
|
|
wipe-out |
15-6-2005 18:14 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
[...]
dat is niet vast slaan, dat is dattie slecht aarde maakt, en door hem te laten "schrikken" doet de aarde het weer snap?
Nee, zo werkt dat niet.
Je startmotor, werkt net als alle andere doorsnee elektromotoren, met spoelen en magneten, Lorentzkracht had er ook nog wat mee te maken geloof ik (is al weer even geleden).
Het kan zijn dat hij net op zijn dode punt stil komt te staan als je de startmotor uit zet. Door hem een paar kleine tikjes te geven verdraait hij een beetje, en staat hij dus niet meer op zijn dode punt.
edit:
TF --> EF trouwens
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 15-6-2005 18:45
|
|
|
|
Blukaap2 |
15-6-2005 18:51 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
[...]
daar ben ik dus bang voor!
ik heb nog nooit aan een 4takt gewerkt, en ik wil al helemaal niet die carterdeksel eraf halen!
Pfff, boeiend, komt hoogstens olie achter vandaan..
Wat doet ie wel en wat doet ie niet en met welke geluidjes ?
|
|
Stoere brommers |
|
mr200r |
15-6-2005 19:47 |
Posts: 5122 |
Hoor je de startrelais klikken?
|
|
mr200r |
|
Deon |
15-6-2005 19:52 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
p.s. de relais is het niet.
Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 15-6-2005 18:06
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Hoor je de startrelais klikken?
^^ with stupid
|
|
|
|
MichiMess |
16-6-2005 5:11 |
Posts: 1348 |
hij krijgt wel spanning hoor, maar hij draait heel zwakjes, en er komt rook uit.
en de spanning heb ik gewoon gemeten hoor.
da's wel goed.
Maar is het niet zo als ik de karterdeksel eraf haal, dat er een hele zooi uitvalt, en dat ik niet meer weet waar het hoort?
daar ben ik bang voor namelijk.
wil ik niet hebben:-P
|
|
|
|
MichiMess |
16-6-2005 5:12 |
Posts: 1348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]
Nee, zo werkt dat niet.
Je startmotor, werkt net als alle andere doorsnee elektromotoren, met spoelen en magneten, Lorentzkracht had er ook nog wat mee te maken geloof ik (is al weer even geleden).
Het kan zijn dat hij net op zijn dode punt stil komt te staan als je de startmotor uit zet. Door hem een paar kleine tikjes te geven verdraait hij een beetje, en staat hij dus niet meer op zijn dode punt.
edit:
TF --> EF trouwens
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 15-6-2005 18:45
okey, ik heb dat andere verhaal gehoord, maar dit is idd ook logisch
|
|
|
|
Blukaap2 |
16-6-2005 23:45 |
Posts: 9953 |
In het ergste geval springt je complete nokkenasketting dr uit, samen met de tandwielen daarvan.
Maar als dat gebeurt had ie sowieso al niks meer gedaan.
|
|
Stoere brommers |
|
Dit topic is 2553 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|