Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zundapp vonkt niet meer...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #30121 - zundapp vonkt niet meer...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximum Max 15-6-2005 19:55 Print reply

Posts: 340
Ik heb nu mijn carterdeksel er af, ene mijn grondplaat zit dus los

en als ik het vliegwiel ronddraai gaan de contactpuntjes niet meer uit elkaar

mijn vraag dus, waar moet ik die grondplaat vastzetten en hoe krijg ik het voor elkaar dat die puntjes weer uitelkaar gaan
 
-
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-6-2005 20:08 Print reply

Posts: 10835
grondplaat zit met 2 m4 schroefjes vast, je moet de grondplaat helemaal linksom draaien en dan vastzetten.

daarna ga je naar punten kijken, in de buurt van de punten zit ook een schroefje, als je dat losdraaid kan je de punten verstellen. dan zet je ze zo dat ze 0,4 mm open staan op de stand dat ze het verst open staan. (keer vliegwiel rond draaien)
dat moet je met voelermaatjes meten, als je die echt geen hebt/kan krijgen dan is een stanleymesje ook goed.

dit alles kan trouwens met het vliegwiel erop.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Maximum Max 15-6-2005 20:13 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

grondplaat zit met 2 m4 schroefjes vast, je moet de grondplaat helemaal linksom draaien en dan vastzetten.

daarna ga je naar punten kijken, in de buurt van de punten zit ook een schroefje, als je dat losdraaid kan je de punten verstellen. dan zet je ze zo dat ze 0,4 mm open staan op de stand dat ze het verst open staan. (keer vliegwiel rond draaien)
dat moet je met voelermaatjes meten, als je die echt geen hebt/kan krijgen dan is een stanleymesje ook goed.
EDIT: hoe kan het dat ze niet uit elkaar gaan?

dit alles kan trouwens met het vliegwiel erop.


Owkey, maar de puntjes lijken nu aan elkaar vast te zitten... Kan ik er zo maar vorzichtig een schroevendraaier tussen steken, ik ben nog al bang dat k het sloop. En op welk punt moeten ze helemaal open staan?

Alvast bedankt

Dit bericht is ge-edit door Maximum Max op 15-6-2005 20:14
 
-
Maximum Max 15-6-2005 21:14 Print reply

Posts: 340
Ik ga nu weer van vooraf beginnen met afstellen, alleen hoe komt het dat die puntjes niet uitelkaar gaan, en hoe weet je of ze versleten zijn of niet...
 
-
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-6-2005 21:54 Print reply

Posts: 10835
versleten kan je zien of ze nog helemaal vlak zijn en 1 (blinkende) kleur. als ze half zwart zijn zijn ze dus ingebrand en dit kan je nog beetje oplossen door ze weer vlak te schuren maar het beste is nieuwe puntjes dan.

en als je goed kijkt zie je dat je de hele puntjes naar links en rechts kunt draaien als je dat schroefje los hebt, zo kun je ze op de goede afstand zetten.

de punten komen aan een kant tegen het vliegwiel aan, dat vliegwiel is niet helemaal rond maar ovaal en daar waar de punten het verste open staan moeten ze op 0,4 mm open staan.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
zundapp1987 15-6-2005 22:46 Print reply

Posts: 33
bdp punten tussen de 0,35 en 0,4mm zetten.. dan de grondplaat: als de contactpunten net open gaan op 1,8 voor bdp (bij snellere setups 1,3 voor bdp) vast zetten.

Dit bericht is ge-edit door zundapp1987 op 15-6-2005 22:47
 
Maximum Max 15-6-2005 22:51 Print reply

Posts: 340
Owkey jongens, bedankt! ik ga morgen weer verder met afstellen ene hoop dat hij het dan weer doet, anders horen jullie het
 
-
wipe-out 16-6-2005 10:52 Print reply

Posts: 7672
TF --> EF
 
Maximum Max 16-6-2005 19:18 Print reply

Posts: 340
Hallo mensen Mijn brommer doet het weer ongeveer maar k heb nu weer een probleem-->
Ik heb dus de ontsteking afgesteld. Maar hij rookt nu dus ontzettend en hij wil heel slecht laagtoerig draaien, zeg maar stationair en iets daarboven. Ook wil hij, als hij dan stationair of laagtoerig loopt blijft hij soms hangen zon bluuuupppp bluuuuuuppp geluid alsof het mengsel niet goed is ofzow. Hoog in de toeren doet hij het wel HEEL GOED... Hij verzoop dus, ik er een andere sproeier in gedaan. Ik had eerst 64 en vervolgens 58 erin gedaan, maar hij blijft roken en heeel vet slaan...

Volgens mij licht het aan de ontsteking maar staat hij nu te vroeg of te laat, of kan het zijn dat er iets met mijn contactpuntjes is

Alvast bedankt, MAX
 
-
tsx crosser 16-6-2005 20:35 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max

Hallo mensen Mijn brommer doet het weer ongeveer maar k heb nu weer een probleem-->
Ik heb dus de ontsteking afgesteld. Maar hij rookt nu dus ontzettend en hij wil heel slecht laagtoerig draaien, zeg maar stationair en iets daarboven. Ook wil hij, als hij dan stationair of laagtoerig loopt blijft hij soms hangen zon bluuuupppp bluuuuuuppp geluid alsof het mengsel niet goed is ofzow. Hoog in de toeren doet hij het wel HEEL GOED... Hij verzoop dus, ik er een andere sproeier in gedaan. Ik had eerst 64 en vervolgens 58 erin gedaan, maar hij blijft roken en heeel vet slaan...

Volgens mij licht het aan de ontsteking maar staat hij nu te vroeg of te laat, of kan het zijn dat er iets met mijn contactpuntjes is

Alvast bedankt, MAX


Maakt t echt totaal nix uit wat je met die sproeier doet..?
 
Ktm Sx-f 250
bereheer 16-6-2005 21:05 Print reply

Posts: 1901
als het aan je ontsteking zou liggen zou hij te vroeg moeten staan maar dat lijkt me niet het geval, kijk eens of ie vonkt tussen de contactpunten en kijk eens naar de kleur van je bougie
 
bloaze manne, meej diene woage!
zundappchefke 16-6-2005 21:05 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max

Hallo mensen Mijn brommer doet het weer ongeveer maar k heb nu weer een probleem-->
Ik heb dus de ontsteking afgesteld. Maar hij rookt nu dus ontzettend en hij wil heel slecht laagtoerig draaien, zeg maar stationair en iets daarboven. Ook wil hij, als hij dan stationair of laagtoerig loopt blijft hij soms hangen zon bluuuupppp bluuuuuuppp geluid alsof het mengsel niet goed is ofzow. Hoog in de toeren doet hij het wel HEEL GOED... Hij verzoop dus, ik er een andere sproeier in gedaan. Ik had eerst 64 en vervolgens 58 erin gedaan, maar hij blijft roken en heeel vet slaan...

Volgens mij licht het aan de ontsteking maar staat hij nu te vroeg of te laat, of kan het zijn dat er iets met mijn contactpuntjes is

Alvast bedankt, MAX



hee da klinkt het zelfde als ik had
nou ik d8 ook dat het aan carb of zo lag
lag weer aan de ontstekking denk dat je je vlieg wiel der af gehad ehbt of iets dergelijks
anders is je onstekkings wol verlope en dan moet er een nieuw contact puntje op je onstekking

eerst zou ik hem goed probere te zetten egt goed op tijd niks te vroeg
en gewoon HEEL goed vast zette anders verloopt deze
 
verhuist maar blijft het zelfde
christianos 16-6-2005 21:07 Print reply

Posts: 20445
welke kant heb je je grondplaat op gedraaid?

 
Maximum Max 16-6-2005 21:09 Print reply

Posts: 340
owkey chef, Ja mijn grondplaat is logekomen,en toen ik hem vastdraaide gingen de contactpuntjes niet uitelkaar Dus toen heb ik deze weer opnieuw moeten afstellen. Vervolgens ging hij zo raar lopen. Maar zou hij nu te vroeg of te laat staan of zijn de puntjes verrot...??
 
-
Maximum Max 17-6-2005 9:02 Print reply

Posts: 340
Kunnen jullie misschien omschrijven hoe ingebrande of versleten puntjes eruit zien. Want ik zou niet weten of ze nu goed zijn of niet

 
-

Dit topic is 16384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved