Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #30121 - zundapp vonkt niet meer...
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 16384 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Maximum Max |
15-6-2005 19:55 |
Posts: 340 |
Ik heb nu mijn carterdeksel er af, ene mijn grondplaat zit dus los
en als ik het vliegwiel ronddraai gaan de contactpuntjes niet meer uit elkaar
mijn vraag dus, waar moet ik die grondplaat vastzetten en hoe krijg ik het voor elkaar dat die puntjes weer uitelkaar gaan
|
|
- |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-6-2005 20:08 |
Posts: 10835 |
grondplaat zit met 2 m4 schroefjes vast, je moet de grondplaat helemaal linksom draaien en dan vastzetten.
daarna ga je naar punten kijken, in de buurt van de punten zit ook een schroefje, als je dat losdraaid kan je de punten verstellen. dan zet je ze zo dat ze 0,4 mm open staan op de stand dat ze het verst open staan. (keer vliegwiel rond draaien)
dat moet je met voelermaatjes meten, als je die echt geen hebt/kan krijgen dan is een stanleymesje ook goed.
dit alles kan trouwens met het vliegwiel erop.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Maximum Max |
15-6-2005 20:13 |
Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
grondplaat zit met 2 m4 schroefjes vast, je moet de grondplaat helemaal linksom draaien en dan vastzetten.
daarna ga je naar punten kijken, in de buurt van de punten zit ook een schroefje, als je dat losdraaid kan je de punten verstellen. dan zet je ze zo dat ze 0,4 mm open staan op de stand dat ze het verst open staan. (keer vliegwiel rond draaien)
dat moet je met voelermaatjes meten, als je die echt geen hebt/kan krijgen dan is een stanleymesje ook goed.
EDIT: hoe kan het dat ze niet uit elkaar gaan?
dit alles kan trouwens met het vliegwiel erop.
Owkey, maar de puntjes lijken nu aan elkaar vast te zitten... Kan ik er zo maar vorzichtig een schroevendraaier tussen steken, ik ben nog al bang dat k het sloop. En op welk punt moeten ze helemaal open staan?
Alvast bedankt
Dit bericht is ge-edit door Maximum Max op 15-6-2005 20:14
|
|
- |
|
Maximum Max |
15-6-2005 21:14 |
Posts: 340 |
Ik ga nu weer van vooraf beginnen met afstellen, alleen hoe komt het dat die puntjes niet uitelkaar gaan, en hoe weet je of ze versleten zijn of niet...
|
|
- |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-6-2005 21:54 |
Posts: 10835 |
versleten kan je zien of ze nog helemaal vlak zijn en 1 (blinkende) kleur. als ze half zwart zijn zijn ze dus ingebrand en dit kan je nog beetje oplossen door ze weer vlak te schuren maar het beste is nieuwe puntjes dan.
en als je goed kijkt zie je dat je de hele puntjes naar links en rechts kunt draaien als je dat schroefje los hebt, zo kun je ze op de goede afstand zetten.
de punten komen aan een kant tegen het vliegwiel aan, dat vliegwiel is niet helemaal rond maar ovaal en daar waar de punten het verste open staan moeten ze op 0,4 mm open staan.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
zundapp1987 |
15-6-2005 22:46 |
Posts: 33 |
bdp punten tussen de 0,35 en 0,4mm zetten.. dan de grondplaat: als de contactpunten net open gaan op 1,8 voor bdp (bij snellere setups 1,3 voor bdp) vast zetten.
Dit bericht is ge-edit door zundapp1987 op 15-6-2005 22:47
|
|
|
|
Maximum Max |
15-6-2005 22:51 |
Posts: 340 |
Owkey jongens, bedankt! ik ga morgen weer verder met afstellen ene hoop dat hij het dan weer doet, anders horen jullie het
|
|
- |
|
wipe-out |
16-6-2005 10:52 |
Posts: 7672 |
TF --> EF
|
|
|
|
Maximum Max |
16-6-2005 19:18 |
Posts: 340 |
Hallo mensen Mijn brommer doet het weer ongeveer maar k heb nu weer een probleem-->
Ik heb dus de ontsteking afgesteld. Maar hij rookt nu dus ontzettend en hij wil heel slecht laagtoerig draaien, zeg maar stationair en iets daarboven. Ook wil hij, als hij dan stationair of laagtoerig loopt blijft hij soms hangen zon bluuuupppp bluuuuuuppp geluid alsof het mengsel niet goed is ofzow. Hoog in de toeren doet hij het wel HEEL GOED... Hij verzoop dus, ik er een andere sproeier in gedaan. Ik had eerst 64 en vervolgens 58 erin gedaan, maar hij blijft roken en heeel vet slaan...
Volgens mij licht het aan de ontsteking maar staat hij nu te vroeg of te laat, of kan het zijn dat er iets met mijn contactpuntjes is
Alvast bedankt, MAX
|
|
- |
|
tsx crosser |
16-6-2005 20:35 |
|
bereheer |
16-6-2005 21:05 |
Posts: 1901 |
als het aan je ontsteking zou liggen zou hij te vroeg moeten staan maar dat lijkt me niet het geval, kijk eens of ie vonkt tussen de contactpunten en kijk eens naar de kleur van je bougie
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
zundappchefke |
16-6-2005 21:05 |
Posts: 1715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max
Hallo mensen Mijn brommer doet het weer ongeveer maar k heb nu weer een probleem-->
Ik heb dus de ontsteking afgesteld. Maar hij rookt nu dus ontzettend en hij wil heel slecht laagtoerig draaien, zeg maar stationair en iets daarboven. Ook wil hij, als hij dan stationair of laagtoerig loopt blijft hij soms hangen zon bluuuupppp bluuuuuuppp geluid alsof het mengsel niet goed is ofzow. Hoog in de toeren doet hij het wel HEEL GOED... Hij verzoop dus, ik er een andere sproeier in gedaan. Ik had eerst 64 en vervolgens 58 erin gedaan, maar hij blijft roken en heeel vet slaan...
Volgens mij licht het aan de ontsteking maar staat hij nu te vroeg of te laat, of kan het zijn dat er iets met mijn contactpuntjes is
Alvast bedankt, MAX
hee da klinkt het zelfde als ik had
nou ik d8 ook dat het aan carb of zo lag
lag weer aan de ontstekking denk dat je je vlieg wiel der af gehad ehbt of iets dergelijks
anders is je onstekkings wol verlope en dan moet er een nieuw contact puntje op je onstekking
eerst zou ik hem goed probere te zetten egt goed op tijd niks te vroeg
en gewoon HEEL goed vast zette anders verloopt deze
|
|
verhuist maar blijft het zelfde |
|
christianos |
16-6-2005 21:07 |
Posts: 20445 |
welke kant heb je je grondplaat op gedraaid?
|
|
|
|
Maximum Max |
16-6-2005 21:09 |
Posts: 340 |
owkey chef, Ja mijn grondplaat is logekomen,en toen ik hem vastdraaide gingen de contactpuntjes niet uitelkaar Dus toen heb ik deze weer opnieuw moeten afstellen. Vervolgens ging hij zo raar lopen. Maar zou hij nu te vroeg of te laat staan of zijn de puntjes verrot...??
|
|
- |
|
Maximum Max |
17-6-2005 9:02 |
Posts: 340 |
Kunnen jullie misschien omschrijven hoe ingebrande of versleten puntjes eruit zien. Want ik zou niet weten of ze nu goed zijn of niet
|
|
- |
|
Dit topic is 16384 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|