Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - demonteren ivm poedercoaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30117 - demonteren ivm poedercoaten
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crosser [Corn 14-6-2005 22:50 Print topicpost
Posts: 603
Ik heb over een paar weken vakantie en dus wil ik mijn frame + achterbrug laten poedercoaten.

Maar nu is er 1 probleem.
Cilinders verwisselen is geen probleem,afstellen e.d. ook niet, dat soort dingen dat gaat allemaal best,zolang ik maar niet in het blok zelf hoef te komen want dat heb ik nog niet vaker gedaan en ben ik alleen maar bang om iets naar de d*nder te helpen, reviseren e.d. heb ik dus nog nooit gedaan.
Maar als ik hem wil laten poedercoaten, moet hij helemaal kaal, en nu vraag ik me af of dat moeilijk is ivm balhoofd en ontsteking.
En nu is dus mijn vraag:

Is dat allemaal goed te doen voor een gemiddelde sleutelaar of kan ik het beter laten doen door iemand die er meer vanaf weet?



 

Tijzzz 14-6-2005 23:58 Print reply

Posts: 4215
Is goed te doen.

Ik heb t ook gedaan .

Als je het balhoofd er uit haald moet je dat wel even boven een emmer oid doen, zodat de kogeltjes daar invallen.
En als je ze terug wilt doen smeer je je lagerschalen gewoon vol met vet en daar blijven je kogeltjes dan in plakken.
 
Aard 14-6-2005 23:59 Print reply

Posts: 710
Als je alleen de stekkertjes die van je ontsteking af komen los haalt, en ze er later weer net zo op zet is er niets aan de hand.
 
Skeez 15-6-2005 0:00 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard

Als je alleen de stekkertjes die van je ontsteking af komen los haalt, en ze er later weer net zo op zet is er niets aan de hand.


precies, je hoeft het hele blok toch niet los te halen?
 
Blijhoofd 15-6-2005 0:01 Print reply

Posts: 7378
probeer een werkplaats handboek te scoren dan is het helemaal goed te doen

en het laten doen is neit te betalen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Kampersjaak 15-6-2005 0:51 Print reply

Posts: 12285
idd.

ff goed onthouden wat je hebt losgehaald en niet pas na een half jaar weer inelkaar zetten want dan ben je alles vergeten
 
oderint dum metuant
Crosser [Corn 15-6-2005 21:50 Print reply
Posts: 603
Quote:
probeer een werkplaats handboek te scoren dan is het helemaal goed te doen

en het laten doen is neit te betalen


En heb je dan ook enig idee waar ik die zou kunnen vinden?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

idd.

ff goed onthouden wat je hebt losgehaald en niet pas na een half jaar weer inelkaar zetten want dan ben je alles vergeten


Als ik een afspraak maak heb ik hem binnen 4 dagen terug, dus dat is het probleem niet.

Maare, ik heb echt geen enkel benul van balhoofd (de)monteren, weet iemand niet een goede site daarover?(of iemand schrijft ff een goeie FAQ )
 
Shoot_me 15-6-2005 21:56 Print reply

Posts: 1535
Ik heb het voor het eerst gedaan met een tomosje... Gewoon doen het wijst zichzelf allemaal.
 
miauw
Crosser [Corn 15-6-2005 21:59 Print reply
Posts: 603
En hoe zit het met het afstellen van het balhoofd?
 
Gilera Gsm 15-6-2005 22:02 Print reply

Posts: 2376
zolang er geen speling opzit is het goed.
 
mb-gek 15-6-2005 22:09 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

En hoe zit het met het afstellen van het balhoofd?

gewoon vast zetten dat hij goed kan draaien en geen speling heb maar dat merk je vanzelf gewoon uitelkaar halen die hap en goed opletten en dan moet ales wel lukken

maar kijke goed of je geen bussen in je achterbrug heb zitten die kunnen krimpen zoals kunstof
ook moet je echt AL het vet weg halen anders word het lelijk

maak ook ff 2 plaatjes met een gat erdoor die je aan de onder kant en bovenkant van je balhoofd doet zodat de schalen niet worden gecoat

zorg dat je in alle draad stukje die je gebruikt een boutje heb zitten dit scheelt je straks veel tijd met inelkaar zetten

als er een type plaatje op zit die eraf halen en later er weer op maken

laat evenueel een stuk plakband over je frame nummer doen zodat deze nog leesbaar is na het coaten deze lak je daarna met een portje verf oid


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Crosser [Corn 15-6-2005 22:14 Print reply
Posts: 603
Zit er verder nog iets van lagers waar ik op moet letten?

enne als ik nu die 2 plaatjes dmv een bout in mijn balhoofd doe worden die dan niet vast gezet op het frame.
ik weet namelijk niet hoe hard het is dat poedercoating.
 
mb-gek 15-6-2005 22:17 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

Zit er verder nog iets van lagers waar ik op moet letten?

enne als ik nu die 2 plaatjes dmv een bout in mijn balhoofd doe worden die dan niet vast gezet op het frame.
ik weet namelijk niet hoe hard het is dat poedercoating.

`neuj word neit zo hard

maar vooral ff leteen op dat lager van de achterbrug dat heeft mij toen veel geld gekost om dat te vervangen
dus die er proberen uit te laten
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 15-6-2005 22:19 Print reply

Posts: 10385
wat ga je hier eignelijk voor betalen?? ( ff kijken of je niet word afgezet)
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Crosser [Corn 15-6-2005 22:28 Print reply
Posts: 603
120 euro voor zandstralen + coaten
 
mb-gek 15-6-2005 22:41 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

120 euro voor zandstralen + coaten

ik weet niet waar je woont maar ik heb het voor 55 euro gedaan maar dan voor mijn halve brommer

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 1826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved