ik heb er een paar dagen mee gereden, ook verschillende keren gestart. maar op een gegeven moment leek het als de motor verzoop/stikte hij gaf dan in schokken gas. Dan starte hij helemaal niet meer. dat is nu het rare, ik laat hem en tijdje staan en hij doet het weer ff enz enz
ik heb er een paar dagen mee gereden, ook verschillende keren gestart. maar op een gegeven moment leek het als de motor verzoop/stikte hij gaf dan in schokken gas. Dan starte hij helemaal niet meer. dat is nu het rare, ik laat hem en tijdje staan en hij doet het weer ff enz enz
nou, jebt tips genoeg gehad om eens flink aan het werk te gaan lijkt me.........als het niet aan de carburatuer en de bougie ligt moet het haast wel de ontsteking zijn.
het komt voor bij wagens dat de hoogspaning door de bougie kabel langs de buitekant een groot deel verlies heeft wat een zwakke of geen vonk tot gevolg geeft. ook je contactpunten ofzo kunnen vet zijn... weet niet of het dit is... een kenmerk hiervan is dat hij eerst normaal start (koud) en dan stilvalt en niet meer wil starten tot hij afgekoelt is. dit is bij wagens soms zo... of een brommer hier problemen mee heeft weet ik niet
Dit bericht is ge-edit door lipnzz op 15-6-2005 22:49
ok ik heb er ondertussen al wat aan gewerkt,
-bougie vervangen (wordt nat btw)
-carb uitgekuist
-geeft nog ontsteking (zelf lichamelijk ondervonden)
-voor en achterlicht werken als ik trap
kan het dan de bobijn zijn? ik krijg er stress van...