Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - poortmap standaard honda 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3009 - poortmap standaard honda 50cc
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 24-2-02?12:52 Print reply

Posts: 10008
Hendig, een 13mm spruitstuk op een 16mm .

Op imi's (en wel meer cilinders) staat gewoon 49cm3

Maar als ie 6 koelribben heeft is de kans erg groot dat het een ori is.
 
Bastila is lief
volgas 24-2-02?12:57 Print reply
Posts: 170
he dat snap ik ff niet over dat 13 op 1`6 ik heb wel een 16 mm spruitstuk hor
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
Blukaap 24-2-02?13:02 Print reply

Posts: 10008
Een 13mm (HM16-6) spruitstuk op een 16mm carburateur, da's lekker handig.
 
Bastila is lief
volgas 24-2-02?13:08 Print reply
Posts: 170
ja maar die spruitstuk is wel 16 mm dus wat lul je nou over 13 mm dat snap ik dus neit er staat wel 16-6 op
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
Blukaap 24-2-02?13:28 Print reply

Posts: 10008
16-6 is de goedkeuringscode voor NL, het staat niet voor 16mm
 
Bastila is lief
-Michiel RS- 24-2-02?17:11 Print reply
Posts: 2803
misschien is je spruitstuk wel uitgeveild.


hey kan je effe sjekke of er op je cilinder zelf ook HM 16.6 staat ??

want als je 6 koelribbe hebt en geen hm16.6 op je cilinder hebt, dan heb je dus een 50snel zeta ofzo of misschien wel 70cc.

je hoort het ook aan het geluid als je met je tengel langs die koelribben gaat, want de ori cilinder is van gietijzer, en is dus ook meestal erg roestig.


 
volgas 24-2-02?17:37 Print reply
Posts: 170
ja op me cil staaat ook HM 16-6 6 ribben
niet roestig zit goed in de verf
dusss maar niemand een poortmapje van deze cil die getuned is???
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
MB50TUNED 24-2-02?17:33 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Zoveel mogelijk uit een standaart 50cc, knap als je 70km/h haalt.

Als je wilt gaan tunen, pak dan minimaal een imitatie. Zo'n standaart cilinder is gewoon niet snel te krijgen.
Ik kan je de maten wel geven voor een 50cc FA, getuned voor 8.500 - 13.000rpm. Moet ik wel ff zoeken in de grote map .


yeah right zoveel toeren kan je niet draaien met std ontsteking. En al zal je dat wel halen, zal je cilinder snel versleten zijn.

Ik heb een imi getuned om topvermogen rond de 8000 rpm af te geven, en daarvoor moest me uitlaatport al ver omhoog, en dit gaf al veel verbetering. Ik wil wel weten hoe jij die cilinder getuned hebt, timing + poortmap.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBBBBBB 24-2-02?17:54 Print reply
Posts: 2340

EDIT:

HE KUT IK REPLYDE OP IETS UIT HET EERSTE LIJSTJE< NIET OP LETTEN DUS!!!


[This message is edited by MBBBBBB on 24-2-02 17:58]
 
Joost 24-2-02?18:13 Print reply
Posts: 1108
Dat de standaart ontsteking geen 13.000 toeren haalt, slaat nergens op. Je bobine slaat bij een krappe 14.000 pas door, en dat is echt de max. die je met een standaart onsteking kan halen. De reden dat je niet met een standaart onsteking veel toeren moet maken heeft er alleen mee te maken dat ie gewoon kut vertraagd.
Je moet wel een goede zuiger kopen (Pro-x ofzo) want imi zuigerveren lopen steeds vast in de groef.

Alle toerentallen zijn gemeten met een digitale toeren teller en kloppen ook echt. Hij is op 3 verschillende moteren geijkt en het verschil bleeft +-500 toeren.

En natuurlijk slijt het snel. Maar als je cilinder gaat tunen dan moet je zowie zo je zuiger veren iedere maand vervangen.

De maten krijg je dinsdag want die liggen nog in haarlem:p.
 
It is going to be a Endless summer...
volgas 24-2-02?19:20 Print reply
Posts: 170
ok bedankt joost
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
DeAmOnChiLd 24-2-02?20:19 Print reply
Posts: 875
ja he wat klopt hier niet!


er rijd er hier 1 met een FA50 een 13mm carb een techno uitlaat ( op een FA50 ZONDE van et geld )
twv 15:40 en daar haalt ie 90 mee ME ANUS.


ik heb een polini 70cc homoet special racing 20 mikuni twv : 16:40 4 plaats koppeling.
net de 110 en dan is ie goed afgesteld en hij is goed ingereden.

dus klopt dat van mij niet of loopt het bovenste genoemde verhaal niet helemaal in een waarheidslijn????

mijn mening de bovenste want zonder die techno ging hij maar 65
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Blukaap 24-2-02?20:27 Print reply

Posts: 10008
20km harder is niet weinig hoor, boven de 100km/u gaat luchtweerstand een heel grote rol spelen.
En als je bedenkt dat een MT met 13mm+50imi+std snel uitlaat ook al snel 80 gaat....
 
Bastila is lief

Dit topic is 1964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved