Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mhr voor tzr, wat nog ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30089 - mhr voor tzr, wat nog ?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CC x-power 14-6-2005 0:15 Print topicpost

Posts: 1215
Hoi.

Als ik een Malossi MHR Team 80cc onder de tzr gooi...
Wat moet ik ngo allemaal veranderen ( zit al een 19mm carbu op ! zou dit werken of moet hij ngo groter ? )
En standaart uitlaat... kan ik die behouden voor lekker veel koppel of wordt die te warm of wat ?

en dan de koppeling, krukas... vertel



zelfde vragen bij de Malossi MHR Replica 50cc ( niet de team !! )





En met die 80... ik doe nu 101 @ 10.000 toeren ( anders vertand ) wat zou die doen met de 80 mhr ? 130 ? dat zou wel zijn
 
CC

Gilera Gsm 14-6-2005 11:45 Print reply

Posts: 2376
Aan te raden is een andere krukas+ander lagers. Ook andere koppelingsplaten. Een andere uitlaat is ook wel makkelijk voor optimale prestaties. Enig nadeel van dit is dat het slijt als de ziekte en je er veel onderhoud aan hebt. Maar ja je moet er iets voor over hebben Hoe hard hij dan gaat weet ik niet maar houd het maar op 110/120 echte.

Dit bericht is ge-edit door Gilera Gsm op 14-6-2005 11:45
 
RsGp1-RSV- 14-6-2005 12:34 Print reply
Posts: 59
laatst is der een jongen verongelukt met een mhr cil. Ik geloof dattie op zen derbi nude zat en de cil vastsloeg.....
 
richard3 14-6-2005 12:48 Print reply

Posts: 5198
klopt maar dat is toch niet voor info voor hem ? die jongen kon niet afstellen of heeft echt pech gehad die dingen slaan niet zo 1.2.3 vast hoor
was vriend van een vriend van mij ik kende hem ook was echt wel klote


Dit bericht is ge-edit door richard3 op 14-6-2005 12:49
 
op naar de grote brommers
RS_70_power 14-6-2005 12:48 Print reply

Posts: 1990
voor de 80cc / 50mm MHR :
goede krukas heb je nodig , doppler of Hebo
grotere carb 26mm
goede pijp , Yasuni op giannelli
denk ook wel 5plaats koppeling

voor de 50 versie , zou ik ook een andere krukas er in zetten en dan je 19mm houden en je koppeling houd het dan ook, en ook ee Yasuni of gannelli uitlaat


bij je orgie uitlaat heeft ie misschien wel een "lekker koppel"maar dat heeft die 80cc toch wel !!

snel heid , 125km/h moet fatsoenlijk zijn


Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-6-2005 12:50
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Gilera Gsm 14-6-2005 12:50 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RsGp1-RSV-

laatst is der een jongen verongelukt met een mhr cil. Ik geloof dattie op zen derbi nude zat en de cil vastsloeg.....


Dat is voor derbi blok en elke cilinder kan vastslaan maakt niet uit of het nu een mhr is of niet. Misschien kon die jongen wel helemaal niet rijden Beetje nutteloze reply
 
CC x-power 14-6-2005 12:55 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

voor de 80cc / 50mm MHR :
goede krukas heb je nodig , doppler of Hebo
grotere carb 26mm
goede pijp , Yasuni op giannelli
denk ook wel 5plaats koppeling

voor de 50 versie , zou ik ook een andere krukas er in zetten en dan je 19mm houden en je koppeling houd het dan ook, en ook ee Yasuni of gannelli uitlaat


bij je orgie uitlaat heeft ie misschien wel een "lekker koppel"maar dat heeft die 80cc toch wel !!

snel heid , 125km/h moet fatsoenlijk zijn


Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-6-2005 12:50


gaat die 50cc zo snel dan ? want andere krukas voor 50 cc ?... :s


En het liefst zou ik mijn originele uitlaat houden, ivm de joden ( flikken dus in belgi? hier :P )
 
CC
RS_70_power 14-6-2005 12:58 Print reply

Posts: 1990
die 70cc hebben gewoon over het hele toeren gebiet meer kracht.

die 50cc's krijgen pas kracht wanneer hun powerband begint , en dat ligt meestal ergens bij de 8/9.000 rpm , en die draaien gewoon heel hoog toeren , en dan adviezeer ik en andere krukas ,
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
CC x-power 14-6-2005 12:59 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

die 70cc hebben gewoon over het hele toeren gebiet meer kracht.

die 50cc's krijgen pas kracht wanneer hun powerband begint , en dat ligt meestal ergens bij de 8/9.000 rpm , en die draaien gewoon heel hoog toeren , en dan adviezeer ik en andere krukas ,

en de 80 cc dan ? ( tis geen 70, alleen 80 d8 ik toch ? )
vanwaar begint die leuk te rijden ? en hoeveel toeren doetie en in het rood... of staat er niet echt een 'rood' gebied bij ?
 
CC
RS_70_power 14-6-2005 13:07 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CC x-power

[...]

en de 80 cc dan ? ( tis geen 70, alleen 80 d8 ik toch ? )
vanwaar begint die leuk te rijden ? en hoeveel toeren doetie en in het rood... of staat er niet echt een 'rood' gebied bij ?


hij is 50mm dat is 76cc , en hebben gewoon veel kracht en een snellere gas reactie .

waar hij leuk wordt weet ik niet , ik hoorde van andere dat ie redelijk tam is , maar ik denk niet dat ie zo heel veel toeren maakt ( on-getuned )
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
CC x-power 14-6-2005 14:11 Print reply

Posts: 1215
dat gaat wel veel beginnen kosten...

Eigenlijk heb ik een zeer goede cilinder nodig die goede trekkracht heeft, liefst laagtoerig, veel koppel en nog een schappelijke prijs ook

Zonder al te veel aan de krukas en koppeling te veranderen...want dat gaat weer een bom geld kosten. :s

WEL wil ik op het gemak kunnen rijden, rustig aan leuke toeren ( nu doe ik 7000 toeren aan 72 per uur, en tegenwind haalt ie het niet meer, dan moet je hoger gaan, DAT wil ik vermijden ! )

+ de originele uitlaat wil ik houden.

Iemand die ideetjes heeft ?
 
CC
Luc 14-6-2005 14:18 Print reply

Posts: 3590
ori cilinder wat bij beune?
 
RS_70_power 14-6-2005 14:21 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CC x-power

dat gaat wel veel beginnen kosten...

Eigenlijk heb ik een zeer goede cilinder nodig die goede trekkracht heeft, liefst laagtoerig, veel koppel en nog een schappelijke prijs ook

Zonder al te veel aan de krukas en koppeling te veranderen...want dat gaat weer een bom geld kosten. :s

WEL wil ik op het gemak kunnen rijden, rustig aan leuke toeren ( nu doe ik 7000 toeren aan 72 per uur, en tegenwind haalt ie het niet meer, dan moet je hoger gaan, DAT wil ik vermijden ! )

+ de originele uitlaat wil ik houden.

Iemand die ideetjes heeft ?


hoe hard wil je rijden ? 80 / 90 of zo , je orgi cilinder laten bewerken , kan voor de rest alles zo houden .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
-Tom- 14-6-2005 14:28 Print reply

Posts: 4151
Mwa, ori krukas kan je net zo goed houden. Dingen zijn echt niet slecht ofzo. Die houdt 't echt wel uit hoor.
 
FTS Member
RS_70_power 14-6-2005 14:30 Print reply

Posts: 1990
ze houden het ook wel , maar niet lang
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
-Tom- 14-6-2005 14:31 Print reply

Posts: 4151
Mwa, lijkt me sterk dat ze binnen 1000 km kapot lopen, die dingen kunnen wel wat hebben hoor. Lijkt me juist dat een ori-krukas beter is als een doppler dinges ofzo
 
FTS Member

Dit topic is 2423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved