L2R-R2L |
14-6-2005 9:02 |
Posts: 1553 |
ik heb nog wel wat liggen dat je kan proberen
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
Dakana |
14-6-2005 10:34 |
Posts: 739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
kort en grote diameter: weinig koppel, veel vermogn
lang en kleinere diameter: veel koppel, weinig vermogen
Precies andersom ...
lange dunne uitlaat geeft veel vermogen op hoge toeren en minder koppel
dikke korte uitlaat geeft weinig vermogen op hoge toeren maar veel beter koppel afgift op lage toeren
demper maakt opzich niet zo heel veel uit, zit wel verschil in natuurlijk maar je kan gewoon wat leuks aan knoeien, zoveel zal je er niet van merken, ten zij je er een gat van 2mm aan het eind zet dan loopt ie niet zo best....
|
|
|
|
de_koen |
14-6-2005 14:40 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]
Precies andersom ...
lange dunne uitlaat geeft veel vermogen op hoge toeren en minder koppel
dikke korte uitlaat geeft weinig vermogen op hoge toeren maar veel beter koppel afgift op lage toeren
demper maakt opzich niet zo heel veel uit, zit wel verschil in natuurlijk maar je kan gewoon wat leuks aan knoeien, zoveel zal je er niet van merken, ten zij je er een gat van 2mm aan het eind zet dan loopt ie niet zo best....
wat jij wil denk je toch fout.
en zoals pro tunig al zei, een open megafoon, of megafoon met eindconus kan ook veel uitmaken
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
mtx freak |
14-6-2005 14:47 |
Posts: 2711 |
ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan
|
|
|
|
kreidler rs |
14-6-2005 14:48 |
Posts: 6202 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan
nope, anders hadden ze in de gp vast zoder gereden
Dit bericht is ge-edit door kreidler rs op 14-6-2005 14:49
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
mb-gek |
14-6-2005 14:49 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan
beste voor wat ?? vast niet voor je oren om zonder uitlaat te rijden
ik rijd nu ook ff voor een week met een gare proma onder mijn mb maar ik ben hem nu al zat na 2 keer rijden wat een kk herrie maakt een brommer dan zeg en de politie keek mij ook niet zo blij aan
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
L2R-R2L |
14-6-2005 14:52 |
Posts: 1553 |
mauh bij 4takt gaat het toch om geluid (voor mij iig ook wel) gewoon een mooi pijpie met een holle demper
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
mtx freak |
14-6-2005 14:55 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
beste voor wat ?? vast niet voor je oren om zonder uitlaat te rijden
ik rijd nu ook ff voor een week met een gare proma onder mijn mb maar ik ben hem nu al zat na 2 keer rijden wat een kk herrie maakt een brommer dan zeg en de politie keek mij ook niet zo blij aan
nee das waar maar het is wel het beste voor de prestaties. dan moet je een uitlaat nemen die snel alle gassen "vrijlaat"
|
|
|
|
-Tom- |
14-6-2005 15:01 |
Posts: 4151 |
Voor 4-takt heb je ook een soort expansieuitlaten heur, iig de dempers, de megafoondempers zoals eerder gezegt.
|
|
FTS Member |
|
flo |
14-6-2005 17:55 |
Posts: 3570 |
dus een soort omgekeerde trechter aan het einde is het best?
|
|
|
|
mulder |
14-6-2005 17:55 |
Posts: 13701 |
dat zou er vast leuk uitzien
|
|
|
|
xander_cage |
14-6-2005 18:13 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan
een conische dus, deze maakt toch een soort onderdruk doordat de buis telkens wijder wordt en de snelheid in m/s in de buis telkens verhoogt??
|
|
tuning f(4)ever |
|
flo |
14-6-2005 18:30 |
Posts: 3570 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xander_cage
[...]
een conische dus, deze maakt toch een soort onderdruk doordat de buis telkens wijder wordt en de snelheid in m/s in de buis telkens verhoogt??
maar bedoel je dan dat hij vlak voor de demper dikker wordt?
|
|
|
|
xander_cage |
14-6-2005 18:36 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flo
[...]
maar bedoel je dan dat hij vlak voor de demper dikker wordt?
Nee, over de hele lijn van uitlaatpoort tot aan de demper. Zodat er over de hele uitlaat een(lichte) onderdruk gemaakt wordt. (zoals het carburator principe, de carbu versmalt in diameter, de lucht stroomt er sneller door, er ontstaat onderduk, de benzine wordt in de venturibuis gezogen 'zo noemt dat', en word vermengt met de lucht)
(conische uitlaat van uitlaatpoort tot demper is alleen goed voor 4-takt )
|
|
tuning f(4)ever |
|
4takker |
14-6-2005 19:01 |
Posts: 2395 |
zorg voor en dikken bocht en een groote motor demper die niet is afgeknepen dat loopt heerlijk ook een mooi donker geluid
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|