Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - demper op 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30087 - demper op 4 takt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

L2R-R2L 14-6-2005 9:02 Print reply

Posts: 1553
ik heb nog wel wat liggen dat je kan proberen
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Dakana 14-6-2005 10:34 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

kort en grote diameter: weinig koppel, veel vermogn

lang en kleinere diameter: veel koppel, weinig vermogen


Precies andersom ...

lange dunne uitlaat geeft veel vermogen op hoge toeren en minder koppel

dikke korte uitlaat geeft weinig vermogen op hoge toeren maar veel beter koppel afgift op lage toeren

demper maakt opzich niet zo heel veel uit, zit wel verschil in natuurlijk maar je kan gewoon wat leuks aan knoeien, zoveel zal je er niet van merken, ten zij je er een gat van 2mm aan het eind zet dan loopt ie niet zo best....
 
de_koen 14-6-2005 14:40 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana

[...]


Precies andersom ...

lange dunne uitlaat geeft veel vermogen op hoge toeren en minder koppel

dikke korte uitlaat geeft weinig vermogen op hoge toeren maar veel beter koppel afgift op lage toeren

demper maakt opzich niet zo heel veel uit, zit wel verschil in natuurlijk maar je kan gewoon wat leuks aan knoeien, zoveel zal je er niet van merken, ten zij je er een gat van 2mm aan het eind zet dan loopt ie niet zo best....


wat jij wil denk je toch fout.
en zoals pro tunig al zei, een open megafoon, of megafoon met eindconus kan ook veel uitmaken
 
Honda 5-Bak te koop
mtx freak 14-6-2005 14:47 Print reply

Posts: 2711
ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan
 
kreidler rs 14-6-2005 14:48 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak

ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan

nope, anders hadden ze in de gp vast zoder gereden

Dit bericht is ge-edit door kreidler rs op 14-6-2005 14:49
 
bier drinken en kut roepen
mb-gek 14-6-2005 14:49 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak

ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan

beste voor wat ?? vast niet voor je oren om zonder uitlaat te rijden
ik rijd nu ook ff voor een week met een gare proma onder mijn mb maar ik ben hem nu al zat na 2 keer rijden wat een kk herrie maakt een brommer dan zeg en de politie keek mij ook niet zo blij aan
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
L2R-R2L 14-6-2005 14:52 Print reply

Posts: 1553
mauh bij 4takt gaat het toch om geluid (voor mij iig ook wel) gewoon een mooi pijpie met een holle demper
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
mtx freak 14-6-2005 14:55 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

beste voor wat ?? vast niet voor je oren om zonder uitlaat te rijden
ik rijd nu ook ff voor een week met een gare proma onder mijn mb maar ik ben hem nu al zat na 2 keer rijden wat een kk herrie maakt een brommer dan zeg en de politie keek mij ook niet zo blij aan


nee das waar maar het is wel het beste voor de prestaties. dan moet je een uitlaat nemen die snel alle gassen "vrijlaat"
 
-Tom- 14-6-2005 15:01 Print reply

Posts: 4151
Voor 4-takt heb je ook een soort expansieuitlaten heur, iig de dempers, de megafoondempers zoals eerder gezegt.
 
FTS Member
flo 14-6-2005 17:55 Print reply

Posts: 3570
dus een soort omgekeerde trechter aan het einde is het best?
 
mulder 14-6-2005 17:55 Print reply

Posts: 13701
dat zou er vast leuk uitzien
 
xander_cage 14-6-2005 18:13 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak

ik had gehoord dat voor een 4tak het beste is om zonder uitlaat te rijden dus zoek een uitlaat waar hij het snelst zijn gassen kwijt kan


een conische dus, deze maakt toch een soort onderdruk doordat de buis telkens wijder wordt en de snelheid in m/s in de buis telkens verhoogt??
 
tuning f(4)ever
flo 14-6-2005 18:30 Print reply

Posts: 3570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


een conische dus, deze maakt toch een soort onderdruk doordat de buis telkens wijder wordt en de snelheid in m/s in de buis telkens verhoogt??

maar bedoel je dan dat hij vlak voor de demper dikker wordt?
 
xander_cage 14-6-2005 18:36 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo

[...]

maar bedoel je dan dat hij vlak voor de demper dikker wordt?


Nee, over de hele lijn van uitlaatpoort tot aan de demper. Zodat er over de hele uitlaat een(lichte) onderdruk gemaakt wordt. (zoals het carburator principe, de carbu versmalt in diameter, de lucht stroomt er sneller door, er ontstaat onderduk, de benzine wordt in de venturibuis gezogen 'zo noemt dat', en word vermengt met de lucht)

(conische uitlaat van uitlaatpoort tot demper is alleen goed voor 4-takt )
 
tuning f(4)ever
4takker 14-6-2005 19:01 Print reply

Posts: 2395
zorg voor en dikken bocht en een groote motor demper die niet is afgeknepen dat loopt heerlijk ook een mooi donker geluid
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 2873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved