Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Minarelli P6 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30079 - Minarelli P6 blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 16252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 13-6-2005 22:15 Print topicpost

Posts: 900
Ik heb sinds kort een minarelli P6 blok.
Met luchtgekoelde cilinder, die helaas een keer is vastgelopen en 2 dikke krassen heeft, maar er is denk ik nog wel mee te rijden.
Ook een 22mm carburateur dellorto vlakschuif.

Maar mijn vraag, wat is de slag van zon blok?
En wat is de drijfstanglengte?

En ik zoek me al rot, maar waar kan ik onderdelen krijgen, o.a. een 40mm zuiger er voor?

Ook heb ik er 2 alu spaakvelgen met pirelli noppenbanden bij. Iemand enig idee van wat voor brommer die is afgekomen?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

RS_70_power 14-6-2005 11:43 Print reply

Posts: 1990
laat hem eerst honen , anders is het zonde van ej zuiger ,
en ik denk dat de slag overeen komt met een RV4 blok ( aangzien die cilinders er als het goed is op passen )en de zuiger is wel te vinden ,
rs zuiger 50cc is 40,3 , die past misschien als ie gehoond is of zo .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Skeez 14-6-2005 17:08 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

Ik heb sinds kort een minarelli P6 blok.
Met luchtgekoelde cilinder, die helaas een keer is vastgelopen en 2 dikke krassen heeft, maar er is denk ik nog wel mee te rijden.
Ook een 22mm carburateur dellorto vlakschuif.

Maar mijn vraag, wat is de slag van zon blok?
En wat is de drijfstanglengte?

En ik zoek me al rot, maar waar kan ik onderdelen krijgen, o.a. een 40mm zuiger er voor?

Ook heb ik er 2 alu spaakvelgen met pirelli noppenbanden bij. Iemand enig idee van wat voor brommer die is afgekomen?


Dat blok in Vorden voor 90 euro gekocht?
 
Neluhz 14-6-2005 17:26 Print reply

Posts: 4032
voor minnarelli onderdelen kun je terecht bij minnarelli wesdorp, hebben geen site, ik zal wel een keer het telefoonnummer opzoeken..
staan ook wel op beurzen enzo...
komen de velgen en het blok van dezelfde bromer af?
kan fantic zijn..of malanca ofzo...
zijn het grimeca velgen?

 
barry 14-6-2005 17:54 Print reply

Posts: 7387
blok stond op marktplaats. het zijn trouwebs best snelle blokken/cil's!
 
He?
boy.schouten 14-6-2005 18:15 Print reply

Posts: 884
ja die vent zou hem eerst naar me vader sturen ( stond al vast ) maar nu had hij hem dus haalt. ****, anders kon ie mooi onder de jamathi
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
Skeez 14-6-2005 18:25 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boy.schouten

ja die vent zou hem eerst naar me vader sturen ( stond al vast ) maar nu had hij hem dus haalt. ****, anders kon ie mooi onder de jamathi


Ik had 'm ook al 'gekocht' (de eikel !)... Hij wou er 50 euro voor hebben en toen heb ik gemaild dat ik hem voor 50 euro wel wou hebben en dat ik zo snel mogelijk op kwam halen... Toen mailde hij dat er iemand meer had geboden, maar hij schreef wel;
Quote:
Zou je eventueel snel langs kunnen komen?
Want jij was de eerste.


 
robert 14-6-2005 22:42 Print reply

Posts: 900
mja blok idd uit vorden.
Ik kon em gelijk ophalen, omdat ik in de buurt woonde was dat dus zo gepiept.
Ik wist niet dat er meer lui waren, sorry maar ligt niet aan mij.....

Maargoed, heb even gekeken, een rv4 cilinder past wel, maar slag komt niet overeen. De poorten komen half los, en de zuiger steekt er 3mm boven uit. Doe ik de cilinder omhoog, komen de poorten wel los, maar komtie ongeveer 3-4mm onder de rand vd cilinder, nou weet ik dat op rv4 die zuigers ook wel wat onder de kop komen.

Maar de voet, sluit niet geheel netjes aan in het blok, er zit nog wel wat speling op de flappen. Heb het overigens met een originele rv4 cilinder geprobeerd.

Een kerel uit de buurt is op vakantie, die weet er alles van, frustrerend. Maar de bedoeling is dattie op 1 van mijn tuaregs komt.

Zou zon originele 50cc cilinder met 6bak op kunnen toeren tegen een polini 75cc met 26mm?

En heb even gekeken, er zit geen waterkoeling op, maar als ik een rv4 deksel gebruik, komen de tandwieltjes volgens mij precies tegen die van de krukas aan, zou dat goed gaan, zodat ik watergekoelde kan gebruiken?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Skeez 14-6-2005 23:18 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

mja blok idd uit vorden.
Ik kon em gelijk ophalen, omdat ik in de buurt woonde was dat dus zo gepiept.
Ik wist niet dat er meer lui waren, sorry maar ligt niet aan mij.....

Maargoed, heb even gekeken, een rv4 cilinder past wel, maar slag komt niet overeen. De poorten komen half los, en de zuiger steekt er 3mm boven uit. Doe ik de cilinder omhoog, komen de poorten wel los, maar komtie ongeveer 3-4mm onder de rand vd cilinder, nou weet ik dat op rv4 die zuigers ook wel wat onder de kop komen.

Maar de voet, sluit niet geheel netjes aan in het blok, er zit nog wel wat speling op de flappen. Heb het overigens met een originele rv4 cilinder geprobeerd.

Een kerel uit de buurt is op vakantie, die weet er alles van, frustrerend. Maar de bedoeling is dattie op 1 van mijn tuaregs komt.

Zou zon originele 50cc cilinder met 6bak op kunnen toeren tegen een polini 75cc met 26mm?

En heb even gekeken, er zit geen waterkoeling op, maar als ik een rv4 deksel gebruik, komen de tandwieltjes volgens mij precies tegen die van de krukas aan, zou dat goed gaan, zodat ik watergekoelde kan gebruiken?


anders ga je even een P6 blok verneuken

Zo'n Minarelli P6 is toch niet voor een Aprilia AF1 of Tuareg,
hoort onder 'n klassieker, is jammer om 'm helemaal om te gaan bouwen


edit: ik wil 'm wel kopen, mag jij eventueel m'n Aprilia AF1 Sintesi (met RV4 blok) wel overkopen...


Dit bericht is ge-edit door Skeez op 14-6-2005 23:44
 
robert 15-6-2005 9:13 Print reply

Posts: 900
ja lachen allemaal, ik weet ook wel dat zon blok onder racertjes of crossertjes horen. Maar ik heb eenmaal nou niet zon klassieke racer of crosser, dat heeft denk ik ook niemand hier.
Ik hoef geen AF1, ik heb 2 oude tuaregs, waarvan ik 1 aan het ombouwen ben tot volwaardige crosser, ga ik ook mee vlammen op de zwarte cross....althans, ik zie wel hoe het loopt.
Dat ding is van 1985, in mijn ogen ook al best een klassieker.
En dat blok moet daar onder passen, dus moet goedkomen.

Maar serieus nu,

even ontopic
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
SMALL HONDA 15-6-2005 9:31 Print reply

Posts: 1575
Jij bent een blak aan het verneuken die e zeldzaam worden.
Waarom ruil je hem niet gewoon tegen een honda blokje van mij

Je kan trouwens ook beter RV4 onderdelen gaan gebruiken (als je hem och houd)
orginele P6 cilinders zijn niet te betalen. Wel snel
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
PRO TUNING 15-6-2005 9:51 Print reply

Posts: 4000
Aluminium / nicasil P 6 cilinders zijn nog wel te leveren met 38.8 - 42.00 en 48.00 mm boring
 
Skeez 15-6-2005 12:00 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

ja lachen allemaal, ik weet ook wel dat zon blok onder racertjes of crossertjes horen. Maar ik heb eenmaal nou niet zon klassieke racer of crosser, dat heeft denk ik ook niemand hier.
Ik hoef geen AF1, ik heb 2 oude tuaregs, waarvan ik 1 aan het ombouwen ben tot volwaardige crosser, ga ik ook mee vlammen op de zwarte cross....althans, ik zie wel hoe het loopt.
Dat ding is van 1985, in mijn ogen ook al best een klassieker.
En dat blok moet daar onder passen, dus moet goedkomen.

Maar serieus nu,

even ontopic


Echt jammer; P6 ombouwen, onder een Tuareg hangen en dan meedoen aan de Zwarte Cross.
Maarja 't is nu eenmaal jou blok...

Hoezo bouw je 'm eigenlijk om naar watergekoeld?

Als jij denkt dat niemand hier oltimer racertjes of crosser heeft heb je het mis... Zo'n Minarelli P6 zat origineel ook onder een Cimatti Sagittario (ik heb 'n P4 uitvoering) en onder m'n Malanca's (en de Malanca van SMALL HONDA) kan ook 'n P6 onder...

edit:


edit: kwam op internet 'n keer de catalogus van Polini tegen en daarin stond ook een P6 cilinderkit...

Dit bericht is ge-edit door Skeez op 15-6-2005 12:08

Dit bericht is ge-edit door Skeez op 15-6-2005 17:15
 
SMALL HONDA 15-6-2005 17:11 Print reply

Posts: 1575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Aluminium / nicasil P 6 cilinders zijn nog wel te leveren met 38.8 - 42.00 en 48.00 mm boring


Ja alles is nog wel te leveren maar tegen welke prijs.
Kunt u misschien aan zuigers komen in deze maat voering, ik ben nog opzoek naar een zuiger.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
robert 15-6-2005 20:56 Print reply

Posts: 900
Ten eerste, wie zegt dat ik een blok ga verneuken, het blok wil ik zo origineel mogelijk houden.
En zon blok past ook gewoon onder een tuareg, en ik wil een snelle crosser maken, en ik heb dat blok op de kop kunnen tikken, dus ik doe dat.

Wat voor cilinder erop ligt, boeit niet veel of wel dan? Mijn originele cilinder is opzich goed vastgelopen, dus dan moet je iets zoeken.

Ik heb vandaag een vertex zuiger van 40,75 dacht ik gekocht, die past er goed in, de slotjes zitten zelfs goed en veilig.
Alleen komt de zuiger eigelijk heel iets te hoog, en de poorten niet goed los, ik moet denk ik 1-1,5mm voetpakking gebruiken.
En de kop valt iets in de cilinder zegmaar, bij de bromzaak zeiden ze dat dat zonder pakking moet kunnen, ik heb zo mijn twijfels, moet daar niet gewoon een soort ronde dunne alu pakking tussen?

Nou nog 2 problemen, er zit geen bobine bij, maar volgens mij kan er een cdi/bobine van ducati op? Die ook op diverse andere broms zitten.
En 2e probleem, de uitlaat, ik zal zelf een stuk moeten maken die op de uitlaatpoort met 3 bouten kan, probleem is dat me co2 op is....

En ik heb overigens wel een polini p6 gezien, alleen polini heeft levertijden van 2 maanden, en het is ook nog eens reteduur waarschijnlijk. Ik zal eens informeren.

Dit bericht is ge-edit door robert op 15-6-2005 20:58
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
SMALL HONDA 16-6-2005 8:25 Print reply

Posts: 1575
Die polini cilinder is 75CC
zo een 50cc is al snel genoeg, Die 75cc cilinders slopen je krukas veel te erg. Er kan wss wel gewoon een ducati bobine op.
Koppakking hoeft niet, dat is niet nodig met deze cilinders. (heb ik ook niet)
Waar heb je trouwens die zuiger vandaan, voor welke prijs. Ik heb nog een P6 cilinder met kop liggen alleen zonder zuiger

Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 16-6-2005 8:25
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.

Dit topic is 16252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved