Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke cilinder op am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1192 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30051 - welke cilinder op am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chimo 12-6-2005 22:00 Print topicpost
Posts: 10
hallo

ik vroeg mij af of het echt zo is dat je
veel verschil merkt tussen een originele
50cc cilinder (am6) en een 50snel, bijvoordbeeld bigbore of metrakit 50snel.

ik wil mijn brommer wat sneller later lopen
en ik zit te denken tussen een
- bigbore 50snel
- metrakit 50snel
- bigbore 70cc

ze zijn alle3 ongeveer even duur.

of zal ik niet zo heel veel verschil merken??? en mijn originele gilardoni er op houden.



bvd
chimo

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 12-6-2005 22:21
 

Bullet 12-6-2005 23:24 Print reply

Posts: 12150
het hangt er aan welke cilinder je hebt, heb je de snelle of de slome gilardoni...

in het geval van de snelle hoef je geen andere cil te kopen, dan moet je gewoon een andere uitlaat der op gooien, das meer dan zat.

maar als je de slome gilardoni hebt zou ik hem persoonlijk laten bewerken ipv van een andere cilinder kopen. (en ook daar een andere uitlaat op gooien)
 
**My BungHole Will Speak Now**
chimo 13-6-2005 2:09 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

het hangt er aan welke cilinder je hebt, heb je de snelle of de slome gilardoni...

in het geval van de snelle hoef je geen andere cil te kopen, dan moet je gewoon een andere uitlaat der op gooien, das meer dan zat.

maar als je de slome gilardoni hebt zou ik hem persoonlijk laten bewerken ipv van een andere cilinder kopen. (en ook daar een andere uitlaat op gooien)



ja het gaat over een originele gilardoni (slome dus) ik heb er al een yasuni uitlaat onder.
ik dacht zelf aan een
-bigbore 70cc
-19mm dellorto
-yasuni uitlaat (jammergenoeg wel een 50cc)

is dat een mooie setup denk je?
met een tandwiel verhouding van 11.53???




groeten
 
Joostvdw 13-6-2005 8:39 Print reply

Posts: 4789
bigbore cilinders zijn imho immitatie en die worden meestal niet zo gewaardeerd

als je van die 3 een nieuwe wilt kopen, zou ik een MK kopen

persoonlijk zou ik (zoals bullet zegt) tunen, wand van zo'n ori gilardoni lijkt me wel stevig en je weet dat ze snel kunnen

en met een beetje goed zoeken is het nog goedkoper ook.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
RS_70_power 13-6-2005 9:27 Print reply

Posts: 1990
uhm BIG bore zijn gewoon taiwan happie bij cilinders ,
niet doen ,
niet slijtvast ,
gietijzer ,
gewoon K*T ,
als je niet zo veel wilt uitgeven zou ik voor een New West 50cc ,
kost evenveel als die metrakit maar is van Aluminium en heeft een nicasil want ,
5 spoelers en een ovale uitlaatpoort.

Ik heb zelf een jaar met een Eurokit 50cc rondgereden en rijd prima , het kost je 40 euro meer , maar is een hele goede cilinder .

hiro nog wat gezocht ,


http://www.speed-par...ex.php?cPath=451_452

http://www.50cc.nl/z...p?M=aprilia&T=rs 50 2003 > (6 speed)&TA=AprRs53&I=736

http://www.opvoeren....=Aprilia&Type=RS 50&Afk=rs50&Srt=cil&Srtn=Cilinders
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
de barre man 13-6-2005 11:58 Print reply

Posts: 351
hebo 50 is de snelste der snelste maakt 14 tot 15000 toeren heb een maat van mij ook op een rs zitten rijd 110 met een yasuni pijp.
 
puch_master 13-6-2005 12:05 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chimo

[...]



ja het gaat over een originele gilardoni (slome dus) ik heb er al een yasuni uitlaat onder.
ik dacht zelf aan een
-bigbore 70cc
-19mm dellorto
-yasuni uitlaat (jammergenoeg wel een 50cc)

is dat een mooie setup denk je?
met een tandwiel verhouding van 11.53???




groeten


gilardoni orri is er in snel en sloom hoor

oude modellen hebben sloom en nieuwere hebben snel

sloom is gilardoni |
snel is gilardoni ||
 
Toyota AE86 Levin coupé
biemie 13-6-2005 12:23 Print reply

Posts: 235
ik zou voor de mk gaan + een snel uitlaatje
 
chimo 13-6-2005 12:42 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

[...]


gilardoni orri is er in snel en sloom hoor

oude modellen hebben sloom en nieuwere hebben snel

sloom is gilardoni |
snel is gilardoni ||



o... mooi weet ik dat ook weer

de giladoni zit op een motorhispania furia.
ik weet t bouwjaar niet, maar ze zijn er
vanaf +/- 2003.

zal vast een snelle gilardoni zijn dan.

maar trouwens he... nog 1 vraag, zit er niet zo
veel verschil tussen een mk 50snel (gilardoni snel)

en een 70cc voor +/- 100-150 euro

groeten chimo
 
Remco RS 13-6-2005 14:14 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

het hangt er aan welke cilinder je hebt, heb je de snelle of de slome gilardoni...

in het geval van de snelle hoef je geen andere cil te kopen, dan moet je gewoon een andere uitlaat der op gooien, das meer dan zat.

maar als je de slome gilardoni hebt zou ik hem persoonlijk laten bewerken ipv van een andere cilinder kopen. (en ook daar een andere uitlaat op gooien)


idd, ik heb een slome gilardoni (1e model) met een gianelli uitlaat. de cilinder is getuned (zie profiel ) en ik haal nu met windstil iets van 105 ofzo, en dan is er nog over. maar er moet nog een lichter tandwiel op. Het bevalt iig heel goed

edit: hij draait maar 9000 toeren in zn 6

Dit bericht is ge-edit door Remco RS op 13-6-2005 14:16
 
Bullet 13-6-2005 14:49 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de barre man

hebo 50 is de snelste der snelste.


dat zou ik niet zo snel zeggen.

@TS: laat gewoon je cilinder bewerken, je ori gilardoni is nog altijd veel beter dan metrakit, eurokit en bigbore meuk.

 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 2095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved