Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Demontage vragen (staan niet bij faq)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3004 - Demontage vragen (staan niet bij fa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

In_Flames 22-2-02?14:39 Print topicpost
Posts: 91
ik heb net een 20 mm mikuni gekocht voor mijn honda mb en daar hoort een twin air filter bij die er rechstreeks op gezet moet worden.
Nu moet ik dus mijn luchfilterbox er uit halen.
Weet iemand misschien hoe je dat het beste kan doen en vooral waar je moet beginnen. Ik dacht zelf dat het wel nodig zou zijn om de hele tank e.d er af te halen(en dan weer de vraag waar zitten de bouten, moeren e.d?) om er goed bij te kunnen komen, maar misschien kan het ook makkelijker?
Nog een ander vraagje: Hoe haal je het kapje er af wat voor de accu zit?
Alvast bedankt
 
Bier Hier

Neonlampje 22-2-02?14:50 Print reply

Posts: 14825
ja dat filter zit er tievus hard op
ik haal hem er altijd uit door eerst zijkant eraf te peuteren, en dan blok eronderweg.. en dan kan je hem er wel uit halen.. maar das veel e moeilijk, andere manier weet ik zelf niet..
 
Blorn 22-2-02?15:24 Print reply

Posts: 13825
zijkappies eraf --> schroevies zitten onderin het kappie bij het achterwiel
zijkant luchtfilter eraf --> drie boutjes in de hoeken van het luchtfilter
accu eraf --> spanbandje loshalen en draadjes lostrekken en draaien(degene met zekering moet je draaien)
achterspatbord eraf --> schroevies weet ik niet zo uit mijn hoofd
bovenste bout luchtfilter los --> zit in het middenboven het luchtfilter op het frame
bout uit blok los --> niet de onderste bout ook nie de bout uit je cil.kop maar die andere (let wel op de busjes; moeten namelijk gewoon weer terug anders zit er speling op je blokkie)

vervolgens luchtfilter eruit trekken via waar normaalgesproken je achterspatbord zit


suc6
 
Blukaap 22-2-02?15:24 Print reply

Posts: 10006
Manier 1 (werkt altijd, maar is meer werk)

Eerst de tank, zadel etc d'r af.

Alle draden en slangen naar het blok los halen (gas, rem, koppeling, ontsteking, benzine, luchtfilter, olie evt).

Blok alleen aan de achterkant losmaken (2 bouten als het goed is, maar let op dat je niet die van de achterbrug losmaakt ), dan zakt ie omlaag als ie aan de voorkant vastzit (wel even rustig laten zaken).

En dan kun je 'm d'r wel uithalen.

Manier 2 (als ie lukt):
De blokbout loshalen waarmee de filterbox aan het blok zit. Bovenste bout van de filterbox loshalen.
En daarna de 3 bouten in de filterkap loshalen en daarna dat kapje, dan zie je je filter zitten.

Dan haal je de luchtslang naar de carb los en kun je met een beetje (veel )geluk heel die filterbox
er af halen zonder verder iets te verwijderen.
 
Bastila is lief
Joost 22-2-02?15:56 Print reply
Posts: 1108
Je kan beter je lucht filter laten zitten en die twin-air in je lucht filter bak doen. Das makkelijker en beter! Wordt ie nl niet nat enzo.

Of nog beter, flikker die twin-air de prulle bak in en rij gewoon met het standaart luchtfilter, rijdt minstens zo goed.
 
It is going to be a Endless summer...
Rens 22-2-02?16:33 Print reply

Posts: 6863
Zo een twin air is best wel bij een carb kleiner als 24mm tenzij je 1 of andere megea getunede 70cc er op hebt ligggen
 
achter de maan is alles beter
In_Flames 22-2-02?16:38 Print reply
Posts: 91
Die twin air in de luchtfilterbox doen zat ik ook al aan te denken, maar het nadeel is dat ik dan weer stukken er uit moet gaan zagen.
De originele luchtfilter past trouwens nooit op die carb die ik gekocht heb tenzij je daar weer andere slangen voor hebt natuurlijk, maar ik heb nou die twin air al dus die ga ik gebruiken ook.
En dan nog even de laatste reply: Wat is er met een twin air als de carb kleiner is dan 24 mm?
In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties mensen! (meer tips altijd welkom)
 
Bier Hier
Zeta-boy 22-2-02?16:50 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: In_Flames?Honda mb5 rider

Die twin air in de luchtfilterbox doen zat ik ook al aan te denken, maar het nadeel is dat ik dan weer stukken er uit moet gaan zagen.
De originele luchtfilter past trouwens nooit op die carb die ik gekocht heb tenzij je daar weer andere slangen voor hebt natuurlijk, maar ik heb nou die twin air al dus die ga ik gebruiken ook.
En dan nog even de laatste reply: Wat is er met een twin air als de carb kleiner is dan 24 mm?
In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties mensen! (meer tips altijd welkom)

Wat dacht je van voorvorkrubbers?? DE luchtslangen om te gebruiken bij wat grotere carbs.

[This message is edited by Zeta-boy on 22-2-02 16:53]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Pingu 22-2-02?17:07 Print reply
Posts: 1842
en als je gewoon het hele zijkapje van het filter eraf haalt en de rest laat zitten? paktie toch ook genoeg lucht?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ronaldv56 22-2-02?19:31 Print reply
Posts: 369
MM mischien niet erg nuttig maarre zit dat bij n mt echt zo k*t? Bji mijn Sh hoef ik maar een zijkappie eraf te draaien en ik kan bij me luchtfilter
 
vroem vroem vroem
wipe-out 22-2-02?19:39 Print reply

Posts: 7672
ze hebben het er over om de hele box weg te halen, en niet alleen om bij het filter-element te komen
 
Rens 22-2-02?20:11 Print reply

Posts: 6863
Nou een 24 mm heeft meer lucht nodig dan je normale airboxje aan kan dus die moet je dan aanpassen of een twin air erop, met een 20mm kan je je normale airbox met grotere slangen wel gebruiken
 
achter de maan is alles beter
Sneks 22-2-02?20:40 Print reply
Posts: 2499
en de reden dat dit niet in de faq staat (paar kapjes eraf halen, luchtfilterbox eraf halen) is dat dit allemaal zo simpel is en zichzelf allemaal zo vanzelf wijst.

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 22-2-02?20:39 Print reply
Posts: 846
Een standaard filter is zeker niet slecht, tot nu toe kent m'n 24mm niet anders.
Toch heb ik vanmiddag een K&N filter gekocht.
Bak je zit er al omheen maar is niet lang genoeg voor dat machtige filter!

Als je trouwens een standaard bak gebruikt moet je die aansluiten via een buis van minstens 5 cm ofzo, dat is nadelig voor je luchtaanvoer, hij word dan geknepen.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved