Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - n00b

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3002 - n00b
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 22-2-02?13:16 Print topicpost
Posts: 729
blaat.. wat een lozer vraag stond hier

Dit bericht is ge-edit door CrossMaster op 20-5-2003 21:35
 

Nick - Administrator 22-2-02?13:53 Print reply

Posts: 4967
MT/MB is standaard ook 4bak hoor.
1 Omlaag, de rest omhoog.
Dus 1 - vrij - 2 t/m 4
En wanneer je moet schakelen?
Tsja moet je ff aanvoelen. Je kan het horen, maar je voelt ook wanneer ie stopt met trekken.

En terug schakel: gewoon langzaam doen. Dus niet met 70 km/uur terug naar ze 1 want dan blokkeerd de boel. Terugschakelen wanneer je gaat remmen.
Eerst naar ze 3. Rem je nog harder, terug naar ze 2, en sta je echt bijna stil, terug naar ze 1.
Maar je kan het beter ff in de praktijk oefenen, want aan alleen de theorie heb je niet zoveel

Succes!
 
Neonlampje 22-2-02?13:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Nick?

En terug schakel: gewoon langzaam doen. Dus niet met 70 km/uur terug naar ze 1 want dan blokkeerd de boel. Terugschakelen wanneer je gaat remmen.
Eerst naar ze 3. Rem je nog harder, terug naar ze 2, en sta je echt bijna stil, terug naar ze 1.
Maar je kan het beter ff in de praktijk oefenen, want aan alleen de theorie heb je niet zoveel

Succes!

AUW pijnlijke ervaring!!
keertje karde ik met 40km/h ofzo.. en perongeluk 2 versnellinge terug geschakelt... ik d8 dat ik dood ging wat een herrie!!! direct stoppe en ff brommer late afkoele, was me echt de tering geschrokken.. was net met mn nieuwe 6bak, opzekop schakelen dus in mijn geval, was er nog niet 100% aan gewent...
 
CrossMaster 22-2-02?14:35 Print reply
Posts: 729
Quote:
Originally posted by: Nick?

MT/MB is standaard ook 4bak hoor.
1 Omlaag, de rest omhoog.
Dus 1 - vrij - 2 t/m 4
En wanneer je moet schakelen?
Tsja moet je ff aanvoelen. Je kan het horen, maar je voelt ook wanneer ie stopt met trekken.

En terug schakel: gewoon langzaam doen. Dus niet met 70 km/uur terug naar ze 1 want dan blokkeerd de boel. Terugschakelen wanneer je gaat remmen.
Eerst naar ze 3. Rem je nog harder, terug naar ze 2, en sta je echt bijna stil, terug naar ze 1.
Maar je kan het beter ff in de praktijk oefenen, want aan alleen de theorie heb je niet zoveel

Succes!

ok thx maar als je rijd en je in de 1 zit dan is de 1ste omhoog toch de 2 ipv vrij? alleen als ie stil staat is het toch vrij dan?
 
MBBBBBB 22-2-02?14:39 Print reply
Posts: 2340
JA
 
Neonlampje 22-2-02?15:01 Print reply

Posts: 14825
whaa rofl!! MBBB; jij geeft weer perspectief in deze thread jonge!!
 
Blukaap 22-2-02?15:07 Print reply

Posts: 10006
De vrij zit tussen de 1 en de 2 in (als je het schakelsterretje in het blok ziet zul je het wel snappen, daar zitten bij een 4 bak nl 5 inkepingen in, 4 versnellingen + 1 vrij).

En ik heb geregeld moeite om d'r met draaiende motor in te komen (ja, met koppeling ingeknepen).
Maar de vrij heb je eigenlijk alleen nodig bij het starten.
 
Bastila is lief
Blorn 22-2-02?15:20 Print reply

Posts: 13825
je hebt de vrij geen eens nodig hoor,
je kunt toch ook met ingeknepen koppelingen kicken zonder dat ie weg schiet of niet dan

[This message is edited by Honda freak 70 cc on 22-2-02 15:22]
 
Blukaap 22-2-02?15:37 Print reply

Posts: 10006
Ja, klopt, maar ik vind het fijner om 'm in z'n vrij te starten.
 
Bastila is lief
Joost 22-2-02?15:52 Print reply
Posts: 1108
Je met het zo zien, de vrij is een hele korte versneling. Dus waarneer je van de 1 naar de vrij wil moet je gewoon een heel licht tikje naar boven doen. Je hoord van zelf wel een klik. Als je hem helemaal naar boven doet dan gaat ie in de twee.

Je moet gewoon ff een eindje gaan rijden, dan pak je et het beste op. Naar 10km gaat alles van zelf en hoef je er niet eens meer bij na te denken (bij mij dan).

enne, bij het terug schakelen de koppeling niet laten schieten , gewoon ff rustig aan doen.



[This message is edited by Joost Moesker on 22-2-02 16:06]
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 22-2-02?16:04 Print reply

Posts: 10006
Ik krijg 'm 'r als de motor uitstaat makkelijk in (van z'n 2 naar z'n vrij meestal), maar als ie aanstaat wil ie niet.
Heeft volgens mij iets te maken met m'n vergaarde bak-in-elkaar-zet kunsten .
 
Bastila is lief
-Michiel RS- 22-2-02?18:20 Print reply
Posts: 2803
ja,koppelingsplaten versleten of koppelingshendel staat te "snel pakkend" afgesteld. bij dat laatste slijten je platen extra snel.
 
Blukaap 22-2-02?18:34 Print reply

Posts: 10006
Hmm, hij pakte juist verschrikkelijk laat op, maar als je de koppelingshendel naar je toehaalde ontkoppelde ie bijna meteen.

Naja, ligt nu toch uit elkaar, dus ik heb nu de mogelijkheid om het te controleren en af te stellen .
 
Bastila is lief
CrossMaster 22-2-02?19:13 Print reply
Posts: 729
nog ff iets. als de benzinekraan open staat bij mijn mt dan lekt er benzine
hoe fix ik dit?
 
wipe-out 22-2-02?19:22 Print reply

Posts: 7672
ligt er aan waar hij benzine lekt
 
MBBBBBB 22-2-02?19:28 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: xtreme?

nog ff iets. als de benzinekraan open staat bij mijn mt dan lekt er benzine
hoe fix ik dit?


De slang er aan vast maken......
 

Dit topic is 1946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved