Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Injectie motor begrenzing.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #29973 - Injectie motor begrenzing.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos 50 9-6-2005 22:18 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

Schakelaar maken dat zodra je die omzet het scootertje kortsluiting maakt, zekering er uit ligt en niet meer kunnen starten?

Grote kans dat ze hem dan meenemen.
Begint de scoot dan niet te roken/ gaat kapot.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-6-2005 22:18 Print reply

Posts: 12846
Als het bij een zekering blijft zal buiten dat niks stuk gaan
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Tijzzz 9-6-2005 22:20 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

En de zuiger +cil moeten toch wel te verhalen zijn want, het is dan toch gewoon een montagefout dat dat ding deraf ligt? Klemmetje vergeten ofzo?

Hij kan er in elk geval nx aan doen.


Dealer kan er ook niks aan doen.

Is gewoon een risico.

Dealer kan er ook niks aan doen dat je banden slijten als je rijdt en zo, is allemaal niet in de garantie.

Edit: En hoe ga je bewijzen dat het slangetje er af lag? Kan net zo goed zijn dat hij er geen olie in gegooid heeft.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 9-6-2005 22:21
 
Tomos 50 9-6-2005 22:31 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

[...]


Dealer kan er ook niks aan doen.

Is gewoon een risico.

Dealer kan er ook niks aan doen dat je banden slijten als je rijdt en zo, is allemaal niet in de garantie.

Edit: En hoe ga je bewijzen dat het slangetje er af lag? Kan net zo goed zijn dat hij er geen olie in gegooid heeft.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 9-6-2005 22:21

Hij had hem naar de dealer gebracht om hem te laten reparen(hij reed logischer wijs steeds slechter), die constateerde dat het olieslangetje eraf lag.
Eerst moest hij reparatie betalen maar na een beetje zeuren, die vent sprak zichzelf tegen, werd hij de volgende dag gebeld dat ze alles terugnamen wat ze gezegd hadden en de reparatie gratis was.
 
Tomos 50 9-6-2005 22:35 Print reply

Posts: 925
Kan het zijn door een explosie in cilinder (was een keer gebeurd) het slangetje eraf geblazen is? Lijkt me niet logisch want de druk komt niet door het membraan heen denk ik.
 
Pegaso 9-6-2005 22:39 Print reply

Posts: 347
Kan je de brandstofpomp niet begrenzen?

De stroom die er heen loopt begrenzen op een bepaalt voltage, zodat hij dan niet harder meer pompt?
 
Tomos 50 9-6-2005 22:41 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Kan je de brandstofpomp niet begrenzen?

De stroom die er heen loopt begrenzen op een bepaalt voltage, zodat hij dan niet harder meer pompt?

Kwam net ook iemand mee, is mischien wel mogelijk. Maar meer info is verreist. Ik heb een Tomos en dus ook geen (verstand van) brandstofpompen.
 
Pegaso 9-6-2005 22:44 Print reply

Posts: 347
Tjah als er geen begrensers voor zijn moet je toch wat denk?

Je zoekt gewoon de plus/min van de pomp op, en zet daar een weerstand met een knopje oid?

Edit: typfoutje

Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 9-6-2005 22:46
 
Tomos 50 9-6-2005 22:48 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Tjah als er geen begrensers voor zijn moet je toch wat denk?

Je zoekt gewoon de plus/min van de pomp op, en zet daar een weerstand met een knopje oid?

Edit: typfoutje

Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 9-6-2005 22:46

Is dit ook in praktijk uitgevoerd, of was je ff waan het brainstormen?
 
Pegaso 9-6-2005 22:49 Print reply

Posts: 347
Net ff bedacht natuurlijk, anders zet ik er geen vraagtekens achter
 
Tomos 50 9-6-2005 22:51 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Net ff bedacht natuurlijk, anders zet ik er geen vraagtekens achter

verrek
 
70malossi 9-6-2005 23:02 Print reply
Posts: 4176
ik weet niet of dat systeem ook met een drukregelaar werk zoals een auto,maar die drukregelaar bepaald de max druk,en de pomp de min druk.
alle benzine die de injector extra krijg bovenop de standaard druk wordt teruggestuurd via een retour door de drukregelaar. als je de druk via de pomp verlaagd,spuit ie idd minder benzine in,maar ik denk niet dat dat lineair opgebouwd is. ala bij 10v geeft ie 2 bar en bij 8v 1,5 bar ofzo.uiteindelijk is t de drukregelaar die de druk bepaald,dus als je heel langzaam t gas opvoert heeft de pomp meer kans om druk op te bouwen en trekt ie wel door,terwijl als je mee volgas geeft kan ie stilvallen. niet echt geloofwaardig en betrouwbaar dus bij de polizei.

wat t mooiste zou zijn zou een electronisch aan te passen drukregelaar zijn..dat je bij knopdruk maar 1,5 bar hebt ofzo,maar wel constant.hij hangt dan zelfs feller aant gas omdat ie sneller op druk is omdat de pomp overcapaciteit heeft.

maar dit geld dus alleen als zon brommer injectie ook echt met zon drukregelaar werkt(lijkt mij wel in elk geval)

nou dus ff brainstormen,hoe je dat kan maken.


 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Roedi-Loerbeek 9-6-2005 23:04 Print reply

Posts: 1492
Ik denk dat het meer aan de duur van het "stroompje" licht dus mischien met een condensator aan massa???
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Pegaso 9-6-2005 23:06 Print reply

Posts: 347
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

ik weet niet of dat systeem ook met een drukregelaar werk zoals een auto,maar die drukregelaar bepaald de max druk,en de pomp de min druk.
alle benzine die de injector extra krijg bovenop de standaard druk wordt teruggestuurd via een retour door de drukregelaar. als je de druk via de pomp verlaagd,spuit ie idd minder benzine in,maar ik denk niet dat dat lineair opgebouwd is. ala bij 10v geeft ie 2 bar en bij 8v 1,5 bar ofzo.uiteindelijk is t de drukregelaar die de druk bepaald,dus als je heel langzaam t gas opvoert heeft de pomp meer kans om druk op te bouwen en trekt ie wel door,terwijl als je mee volgas geeft kan ie stilvallen. niet echt geloofwaardig en betrouwbaar dus bij de polizei.

wat t mooiste zou zijn zou een electronisch aan te passen drukregelaar zijn..dat je bij knopdruk maar 1,5 bar hebt ofzo,maar wel constant.hij hangt dan zelfs feller aant gas omdat ie sneller op druk is omdat de pomp overcapaciteit heeft.

maar dit geld dus alleen als zon brommer injectie ook echt met zon drukregelaar werkt(lijkt mij wel in elk geval)

nou dus ff brainstormen,hoe je dat kan maken.




Als de drukregelaar een analoge sensor is, dan is het misschien nog te doen, in dat geval de signaaldraden opzoeken, en die begrenzen.

Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 9-6-2005 23:07
 
Pegaso 9-6-2005 23:15 Print reply

Posts: 347
Quote:
Injectie motor begrenzing
Op veel scooters met injectiemotor (zoals de SR Ditech) werken de bovenstaande begrenzers niet. Dit komt omdat de begrenzers de ontsteking begrenzen. Bij scooters als de Ditech werkt dit net iets anders dan de overige scooters. Dit komt door de digitale ontsteking. Voor deze scooters zijn speciale begrenzers verkrijgbaar. Ze zijn te vergelijken met de begrenzers met een schakelaar, maar zijn wel iets duurder. Toch is dit voor bijvoorbeeld de Ditech de enige mogelijkheid.


 

Dit topic is 5991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved