Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppakking blijft lekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29971 - Koppakking blijft lekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Prodigital 9-6-2005 20:20 Print topicpost

Posts: 728
Ik heb dus een lekkende koppaking op mijn AF1, aangezien de olie in m'n blok met water gemengd wordt. Het gaat niet via hte pompje, daar kan ik dat aandrijwieletje niet eens van weghalen, ik zie zelfs druppeltjes van m'n voetpakking komen.
Er zit dus net een nieuwe koppakking op, en toch zie ik al verdunde olie uit koppelinghendel plek omhoog komen en is het waterpeil al gedaald.
Wat moet ik hier nou tegen doen ? Ook vloeibare pakking bij de kop gebruiken (lijkt me niet tegen die temperaturen te kunnen) ? Of 2 pakkingen ofzo ?
 

Arjanus 9-6-2005 20:31 Print reply

Posts: 9073
koppakking heeft misschien niks met blokolie te maken !?

tenzij je krukaskeerring ook lek is natuurlijk

ik denk eerder dat je waterpomp keerring lek is !
 
lieber nurburgring als ehering
Prodigital 9-6-2005 20:44 Print reply

Posts: 728
Hmm, das waar, maar als de blokpakking nou helemaal lek is door al dat water (nat en slap geworden, weet ik veel of de vorige eigenaar tijdens revisie goede pakkingen heeft gebruikt), en dus tussen de de carters dor komt ?
Lijkt me eigenlijk niet echt mogelijk nu ik erover denk, maar der was precies wel water in m'n carterholte geweest. Kan ook niet , ik beeld het me mss in.

Maar hoe haal ik dat pomp-aandrijf wieletje er dan uit ? dat ding zit vast, en ik ga er geen blok voor opendoen.
 
L2R-R2L 9-6-2005 20:57 Print reply

Posts: 1553
dan is het dus kiezen of delen.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Arjanus 9-6-2005 21:04 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital

Hmm, das waar, maar als de blokpakking nou helemaal lek is door al dat water (nat en slap geworden, weet ik veel of de vorige eigenaar tijdens revisie goede pakkingen heeft gebruikt), en dus tussen de de carters dor komt ?
Lijkt me eigenlijk niet echt mogelijk nu ik erover denk, maar der was precies wel water in m'n carterholte geweest. Kan ook niet , ik beeld het me mss in.

Maar hoe haal ik dat pomp-aandrijf wieletje er dan uit ? dat ding zit vast, en ik ga er geen blok voor opendoen.


dat zal je moeten want wsl zit dat wieltje vast aan een as die alleen van binnenuit losgehaald kan worden

BTW hoeft alleen je carterkap eraf ipv je hele blok los
 
lieber nurburgring als ehering
boertie 9-6-2005 21:19 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

[...]


dat zal je moeten want wsl zit dat wieltje vast aan een as die alleen van binnenuit losgehaald kan worden

BTW hoeft alleen je carterkap eraf ipv je hele blok los


zoe ik cker even checken als ik jou was. gewoon ff losdraaien is vast iets mis alles ff nakijken nieuwe pakkingen en gaan....
 
xander_cage 9-6-2005 21:22 Print reply

Posts: 198
het is inderdaad je waterpomp, het is niet je koppakking of de paking onder je cilinder.
Ik zou zeker zo niet verder rijden.
 
tuning f(4)ever
Prodigital 13-6-2005 23:51 Print reply

Posts: 728
Ja had dus veel speling dat asje, maar ik had nog andere carterkap liggen zonder speling, die zit er nu op. Net even weer water in gegooid, is al 150ml gedaald, maar nu blijft het precies stabiel. Is dat normaal dat het nog wat daalt of lekt ie weer wat ?
 

Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved