Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontstekings problemen buitenboord motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #29919 - ontstekings problemen buitenboord m...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Vokay 7-6-2005 21:45 Print topicpost

Posts: 423
hoi,
het gaat niet egt over een brommer, maar dit lijkt me toch een geschikte plaats om het te vragen. Dus hierbij kijk ik de mods heeel lief aan...:P

probleem:
Ik heb dus een oude 15pk chrysler buitenboordmoter. Dat is dus een 2 cilinder, 2takt. Deze motor heb ik dus pas gekocht en toen ik er mee ging varen bleek dat hij nu alleen maar op 1 cilinder loopt.

Want later bleek dat alleen maar 1 bougie vonkt. In feite zijn het 2 losse onstekingen (contactpunten)die alleen de vliegwielmagneet delen.
Nu heb ik wel het een en het ander proberen te meten en te vergelijken maar ik meet geen verschillen in weerstanden en dergelijken.

Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden is wanneer je de mulitmeter op 'voltage' zet en dan aansluit op, bougie en aarde. Dan rustig aan het vliegwiel draait, krijg je bij de goede onsteking een mooie piek van flinkt hoog. Terwijl de andere onsteking niet egt een duidelijke piek geeft en alleen maar een veel lager voltage...

Zelf heb ik totaal geen ervaring met contactpunt onstekingen, dus ik weet niet egt wat het zou kunnen zijn.
Contactpunten, condensator? Hoe kan je deze doormeten of testen?

greetz yaakov

PS als iemand weet waar ik deze vraag beter kan stellen, let me know..
Ik heb al een tijdje gezocht naar een groot boten-forum ofzo, maar niets gevonden.

en wanneer er een slotje op komt, inbox ff als je een idee hebt
 
snowboard is beter!!

de_koen 7-6-2005 22:03 Print reply

Posts: 5595
verwissel een keer stap voor stap de onderdelen
dus keer de condensator van cil 1 naar cil 2
en dan de bobijnen.

wrslk zal er 1vd 2 stuk zijn


 
Honda 5-Bak te koop
Derbi-Vokay 7-6-2005 22:04 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

verwissel een keer stap voor stap de onderdelen
dus keer de condensator van cil 1 naar cil 2
en dan de bobijnen.

wrslk zal er 1vd 2 stuk zijn




damn slim van je...

alleen hoe zit het dan met de gevoeligheid van contactpuntjes want daar leer ik her en daer nog wat over..?

Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:15
 
snowboard is beter!!
maartenb 7-6-2005 22:17 Print reply

Posts: 914
waarom breng je hem niet naar een dealer ofzo, dan krijg je meestal ook nog garantie een paar maanden
 
hallo
mbx-power 7-6-2005 22:18 Print reply
Posts: 468
wss je condensator, wissel die eerst even om.

Heb je trouwens wel op de bougie kabel gemeten??? misschien is de bougie stuk, of een breuk in de bougie kabel dus kun je het beste even vanaf de bobine meten.

Dit bericht is ge-edit door mbx-power op 7-6-2005 22:25
 
de_koen 7-6-2005 22:19 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

waarom breng je hem niet naar een dealer ofzo, dan krijg je meestal ook nog garantie een paar maanden


omdat zelf maken leuk is ?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay

[...]


damn slim van je...

alleen hoe zit het dan met de gevoeligheid van contactpuntjes want daar leer ik her en daer nog wat over..?

Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:15


afstelling van puntjes is ook belangrijk voor draaien van motor, maar is onbelangrijk voor vonk, eerst zien dat je 2vonken hebt dus, dan onsteking afstellen
 
Honda 5-Bak te koop
maartenb 7-6-2005 22:19 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


omdat zelf maken leuk is ?


[...]


afstelling van puntjes is ook belangrijk voor draaien van motor, maar is onbelangrijk voor vonk, eerst zien dat je 2vonken hebt dus, dan onsteking afstellen



leuk als jouw sleutelkunsten niet zo goed blijken te zijn zodat als je midden op een meer moet gaan roeien, of nog erger op zee
 
hallo
de_koen 7-6-2005 22:21 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

[...]



leuk als jouw sleutelkunsten niet zo goed blijken te zijn zodat als je midden op een meer moet gaan roeien, of nog erger op zee


jah joh, laat hem dan maken door een dealer, die komt je vast ophalen op zee moestie alsnog stuk gaan
 
Honda 5-Bak te koop
mb-gek 7-6-2005 22:23 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

[...]



leuk als jouw sleutelkunsten niet zo goed blijken te zijn zodat als je midden op een meer moet gaan roeien, of nog erger op zee

als iets loopt door een dealer of dat het loopt door jouwzelf een dealer gaat echt niet meer vervanger als nodig is hoor en als je een betrouwbaar iets wil moet je niet een oud motortje kopen en zelf maken is ook een stuk goedkoper
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-6-2005 22:23 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

leuk als jouw sleutelkunsten niet zo goed blijken te zijn zodat als je midden op een meer moet gaan roeien, of nog erger op zee


da's juist het avontuur.

maar contactpunten zorgen dat ze als ze maximaal opengaan op 0,4 staan.
en idd een voor een de delen van ontsteking omwisselen dan moet je er achter komen wat kapot is.

Dit bericht is ge-edit door Jozeff op 7-6-2005 22:25
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi-Vokay 7-6-2005 22:25 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

[...]



leuk als jouw sleutelkunsten niet zo goed blijken te zijn zodat als je midden op een meer moet gaan roeien, of nog erger op zee


ooit gedacht aan wat uurtarieven ongeveer zijn?
halfuurtje+startkosten=25+10=35
dit ding kosten me 100,-

btw ik blijf toch op binnenwateren, en op 1 cilinder kon ik gewoon rustig varen met ongeveer 4 pk schat ik....

k zal proberen morgen uit te wisselen...
ook vroeg ik me nog af of iemand weet of dingen als de condesator een beetje universeel zijn. Want ori zullen ze wel weer uber duur zijn..
en daar houd ik nie van



Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:31

Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:31
 
snowboard is beter!!
B-aRt 8-6-2005 14:04 Print reply

Posts: 39
Ik weet niet of het allemaal een beetje uni is, maar wel dat ze alles behalve uber duur zijn!
 
Eu vim, mim vi, mim ganhei
RS_70_power 8-6-2005 14:38 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: B-aRt

Ik weet niet of het allemaal een beetje uni is, maar wel dat ze alles behalve uber duur zijn!


Chrysler bestaat niet eens meer ( buitenboordmotors h? ) duz er zijn geen onderdelen voor te krijgen ,

pak eens een bobine van een brommer , puch , 103 werkt ook( zo heb ik er ook eentje aan de gang gekregen

schuur je contactpunten ff op en het vlak waar ze op "drukken", kijk of je bougiekabel goed zit en je bougie dop .


 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Derbi-Vokay 8-6-2005 15:23 Print reply

Posts: 423
bij poortwatersport.nl kan je ze nog krijgen maar dan kost een condesator 18 euro exl vezenden... maar ik ga nu ff kijken welk onderdeel dood is..
 
snowboard is beter!!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-6-2005 16:23 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay

[...]


ooit gedacht aan wat uurtarieven ongeveer zijn?
halfuurtje+startkosten=25+10=35
dit ding kosten me 100,-

btw ik blijf toch op binnenwateren, en op 1 cilinder kon ik gewoon rustig varen met ongeveer 4 pk schat ik....

k zal proberen morgen uit te wisselen...
ook vroeg ik me nog af of iemand weet of dingen als de condesator een beetje universeel zijn. Want ori zullen ze wel weer uber duur zijn..
en daar houd ik nie van



Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:31

Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 7-6-2005 22:31


dat is er niet echt goed voor, om op 1 cilinder verder te gaan
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi-Vokay 8-6-2005 22:53 Print reply

Posts: 423
ik heb vanmiddag weer ff zitten kloten...

- condensator is het iedergeval niet.

- contactpunten afgestelde en opgeschuurt, gebeurt nogsteeds niiets nieuwa.

-spoel (bobine??) blijft dan over, deze kon ik niet zo snel uit wissellen. wel heb ik deze nog proberen door te meten. maar hier kreeg ik weer geen verschillen uit...

en weet iemand ergens een duidelijke uitleg over hoe zon onsteking werkt want daar snap ik nou nog steeds geen vuk van...

ook zou het leuk zijn als iemand kan vertellen hoe hij een puch bobineerop heeft gefixt


Dit bericht is ge-edit door Derbi-Vokay op 8-6-2005 23:14
 
snowboard is beter!!

Dit topic is 3137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved