Tijzzz |
7-6-2005 18:56 |
Posts: 4215 |
Is voor 70cc.
|
|
|
|
Stegehuis |
7-6-2005 19:28 |
Posts: 1150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
Is voor 70cc.
70cc is 45mm..
|
|
|
|
Johnny B |
7-6-2005 19:29 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stegehuis
[...]
70cc is 45mm..
ja dus... nu heb je een wat grotere verbrandings ruimte
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Tijzzz |
7-6-2005 20:22 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stegehuis
[...]
70cc is 45mm..
Wat is de slag van een SH?
Dan reken ik even uit voor wat t precies is
Edit:
Uit de FAQ:
Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
We nemen dus 41.4mm.
inhoud = pi * r 2 * h
70 000 = 3.14 * r 2 * 41.4
70 000 = 130.06 r 2
538.20 = r 2
r = 23.1999mm
=> diameter = 46.3984... mm voor een 70cc.
Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 7-6-2005 20:28
|
|
|
|
Ronald_ |
7-6-2005 21:16 |
Posts: 244 |
dankje voor je moeite
maar ik d8 een 70 is 45mm. aangezien malossi 70cc een 45,5mm is.
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
Tijzzz |
7-6-2005 21:18 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
dankje voor je moeite
maar ik d8 een 70 is 45mm. aangezien malossi 70cc een 45,5mm is.
Die 70 malossi is dus eigenlijk een 67.315cc
|
|
|
|
Ronald_ |
7-6-2005 21:20 |
Posts: 244 |
oke, ik d8 dus dat ie groter was qua diameter dan een normale 70 xD.
thnx voor je hulp
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
khpoppema |
7-6-2005 21:31 |
Posts: 3199 |
is dat slecht als je een 'te grote' kop op een kleiner cil doet?
zoals afgedraaide 70 cc kop op 50 cc ori?
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Ronald_ |
7-6-2005 21:32 |
Posts: 244 |
lijkt me wel, er kan roet achterblijven omdat het niet goed aansluit... denk ik zo..
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
MBX_cruiser |
7-6-2005 21:46 |
Posts: 828 |
Je kan er gewoon mee rijden, maar het is niet optimaal.
Je cilinderkop zou nrmaal gezien dezelfde vorm moeten hebben als je zuiger, met in het midden een apart verbrandingskamertje. En tussen die zit behoorlijk wijnig speling, dan ontbrand alles beter en gelijkmatiger.
die open ruimtes met je oversized kop lijken me dus niet zo efficient voor de ontbranding.
maar je kan hem laten afvlakken en opnieuw uitdraaien naar 45mm.
Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 7-6-2005 21:47
|
|
|
|
Ronald_ |
7-6-2005 21:48 |
Posts: 244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
Je kan er gewoon mee rijden, maar het is niet optimaal.
Je cilinderkop zou nrmaal gezien dezelfde vorm moeten hebben als je zuiger, met in het midden een apart verbrandingskamertje. En tussen die zit behoorlijk wijnig speling, dan ontbrand alles beter en gelijkmatiger.
die open ruimtes met je oversized kop lijken me dus niet zo efficient voor de ontbranding.
d8 ik dus ook, daarom wou ik et ff cker weten of het wel gaat maar dankzij Tijzzz weet ik et nu
Dit bericht is ge-edit door Ronald_ op 7-6-2005 21:49
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
wipe-out |
7-6-2005 21:52 |
Posts: 7672 |
De meeste 70cc cilinders hebben een boring van rond de 44 tot 46mm. De inhoud varieert daarmee tussen de ongeveer 65 en 70cc. Ze worden allemaal 70cc genoemd.
Ik denk niet dat er cilinders voor MTX-sh zijn met een boring van 47mm.
Wat niet wil zeggen dat je er niet mee kan rijden. Het kan wel, maar een cilinderkop die beter bij de cilinder past zal waarschijnlijk ook beter zijn.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 7-6-2005 21:53
|
|
|
|
de_koen |
7-6-2005 21:54 |
Posts: 5595 |
grootste zuiger voor mtx/nsr is net 47mm
een 80 heeft boring van 49mm, dus mss afgevlakte 80kop?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Ronald_ |
7-6-2005 22:30 |
Posts: 244 |
laten we het anders vragen, wat is boring van een 70 athena ?
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
wipe-out |
7-6-2005 22:32 |
Posts: 7672 |
45mm
|
|
|
|