Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is er gebeurd??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29913 - wat is er gebeurd??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robinho 7-6-2005 19:20 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers

nou mense k ben de weg kwijt k dacht k probeer het even.
hij starte meteen k heb voorzichtig de straat heen en weer gereden en k merkte totaal geen verschil met normaal maar dan tog een stukje zuigerveer waarschijnlijk?


Als hij nu weer loopt is dat idd mogelijk.

Zou toch ff je cil dr af hale om te kijke

Voor de rest: lucker
 
\\o//
mulder 7-6-2005 19:22 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers

nou mense k ben de weg kwijt k dacht k probeer het even.
hij starte meteen k heb voorzichtig de straat heen en weer gereden en k merkte totaal geen verschil met normaal maar dan tog een stukje zuigerveer waarschijnlijk?


eerder gewoon een lichte warmloper
 
zundappchefke 7-6-2005 19:22 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin_tsx

[...]


Als hij nu weer loopt is dat idd mogelijk.

Zou toch ff je cil dr af hale om te kijke

Voor de rest: lucker


die keil heeft weer terring veel geluk
toch zij ik de zuigerveer vervange
 
verhuist maar blijft het zelfde
robin denkers 7-6-2005 19:22 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Ik dacht bijna WATSKEBURT?!?!?!


Beetje flauw.....



Ontopic:
Het kunnen 2 dingen zijn: je blok is vastgelopen of je cilinder is vastgelopen.
Hoe kun je dit controleren?
Door met de hand je kickstarter omlaag te bewegen. Gaat hij heel soepel? Dan is je cilinder/zuiger naar de maan. Gaat hij met schokjes (lees: heeft hij nog compressie?) Dan zou het weleens kunnen zijn dat er iets met je blok is.

Nu zou je eens na moeten gaan of je van jezelf weet of hij wel goed in zijn 2 stond of niet.
Wanneer hij niet goed in zijn 2 stond is hij waarschijnlijk in z'n neutraal gesprongen --> ging je cilinder overtoeren maken waardoor hij vast had kunnen lopen.
Stond hij zeker weten wel goed in z'n 2, dan kan je schakelwals naar de balle zijn.


Ik weet wel zeker dat het een schakelfout was van mij en m van zijn1 in zijn vrij trapte maar er is zoiezo niets helemaal vast gelopen want k kon net gewoon weer rijden

ik merkte ook geen verschil met normaal niet dat hij minder kracht had of raare geluiden of wat dan ook dus compressie lijkt me nog goed

zou het misschien een klein stukje zuigerveer ijn dat afbrak of was het gewoon dat hij bleef plakken zegmaar aan de cilinderwand (weet niet meer hoe je dat noemt)

nu rijd hij weer goed maar kras k zo m'n cilinder miss niet kapot?
 
Mitchell17 7-6-2005 19:25 Print reply

Posts: 556
doooh sukkel dr af halen tis niet goed !

kijk gwn man 15 min werk ... nog geen eens
 
Johnny B 7-6-2005 19:26 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

doooh sukkel dr af halen tis niet goed !

kijk gwn man 15 min werk ... nog geen eens

jij bent sukkel
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Pistonpen Paultje 7-6-2005 19:59 Print reply

Posts: 8678
WATSKEBURT in de schuur.

Stopte ie in een klap of deed ie er een paar slagen over?
 
Ja Weh nou 7-6-2005 20:31 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

WATSKEBURT in de schuur.

Stopte ie in een klap of deed ie er een paar slagen over?

hij deed er een paar slagen over
 
HTS Autotechniek
MTX-speed 7-6-2005 23:54 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers

[...]


Ik weet wel zeker dat het een schakelfout was van mij en m van zijn1 in zijn vrij trapte maar er is zoiezo niets helemaal vast gelopen want k kon net gewoon weer rijden

ik merkte ook geen verschil met normaal niet dat hij minder kracht had of raare geluiden of wat dan ook dus compressie lijkt me nog goed

zou het misschien een klein stukje zuigerveer ijn dat afbrak of was het gewoon dat hij bleef plakken zegmaar aan de cilinderwand (weet niet meer hoe je dat noemt)

nu rijd hij weer goed maar kras k zo m'n cilinder miss niet kapot?


Nee hoor, als je geen verschil hoort in het geluid (dat hij harder ratelt of tikt) en de compressie is niet merkbaar verminderd dan zou ik er niks aan doen.

Als je het niet zeker weet dan is het misschien wel verstandig om een kleine kijk-operatie toe te passen; weet je meteen waar je aan toe bent.

't is dan gewoon een kwestie van:
- zuiger op het bovenste dode punt zetten (dwz helemaal naar boven)
- carburateur los
- uitlaatje eraf
- bougiekabeltje los
- cilinderpetbouten los
- petje eraf pakken
- kijken of je er niets aan ziet
- daarna cilinder 10cm optillen
- voor de zekerheid wat papier of doek in het carter stoppen zodat er nooit stukken zuigerveer enz enz in kunnen vallen.
- daarna cilinder eraf halen
- kijk eventjes naar de lieve zuigerveertjes
- zijn ze kapot? Ga eerst na waar dit aan ligt.
- niet kapot? alles weer in elkaar zetten en rustig gaan slapen.
 
robin denkers 8-6-2005 17:45 Print reply
Posts: 269
het is waarschijnlijk een spoel van mijn ontsteking die gaar is. Na een tijdje word ie te warm en stopt de boel opeens. Vanavond ga k t ff testen rijden totdat ie weer uitvalt en dan meteen kijken of ie nog vonk.

Bedaknt voor jullie reacties
 
christianos 8-6-2005 20:22 Print reply

Posts: 20445
dan denk ik eerder dat je koeling niet helemaal perfecto is?
 

Dit topic is 1715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved