ik reed net om een uur of 5 iets van 20 minuten lang k heb er een nieuwe cilinder op zitten nu 100km gereden ofzo k stond even stil met iemand te spraten en reed toen weer weg k reed redelijk snel weg gewoon in zijn 1 en toen k naar zijn 2 wou schakelen schoot hij in zijn vrij en maakte dus heel veel toeren opeens k schakelde snel goed in z'n 2 en reed verder 20 meter verderop voelde k een schok niet echt hard en viel hij stil en k kreeg hem niet meer aangerend weet iemand wat het ozu kunnen zijn
Edit Hans: Spelfout uit topictitel gehaald, leestekens mag je zelf in je post zetten.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 7-6-2005 20:01
Leestekens zijn makkelijk he, net als overzichtelijkheid
Waarschijnlijk heb je hem eerst niet goed in zn 2 gezet waardoor hij in de vrij kwam, toen maakte hij dus veel toeren en 20 meter verder is ie warmgelopen.
proberen kan altijd maar ik zal eerst ff de schade opnemen en je kop er ff afdraaien dan kan je het meestal al wel zien. ik denk idd dat je te veel toeren hebt gemaakt dat ie darom kapot is gelopen. draait alles nogwel? zoja dan is die schok denk ik je zuigerveer geweest die in een poort is blijven steken. draai je kop er ff af en bekijk het zaakje eens.
Ja m'n zuiger zit niet vast draaid gewoon soepel te soepel voor m'n gevoel alsof de compressie weg is maar uitlaat en carb zitten gewoon vast dat is t niet
Ja m'n zuiger zit niet vast draaid gewoon soepel te soepel voor m'n gevoel alsof de compressie weg is maar uitlaat en carb zitten gewoon vast dat is t niet
Dan zijn je zuigerveren kaas.
En misschien ook je zuiger, haal het spul maar uit elkaar.
Ja m'n zuiger zit niet vast draaid gewoon soepel te soepel voor m'n gevoel alsof de compressie weg is maar uitlaat en carb zitten gewoon vast dat is t niet
zal idd veelste soepel gaan, gewoon ff die bende van binnen bekijken.
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Ontopic:
Het kunnen 2 dingen zijn: je blok is vastgelopen of je cilinder is vastgelopen.
Hoe kun je dit controleren?
Door met de hand je kickstarter omlaag te bewegen. Gaat hij heel soepel? Dan is je cilinder/zuiger naar de maan. Gaat hij met schokjes (lees: heeft hij nog compressie?) Dan zou het weleens kunnen zijn dat er iets met je blok is.
Nu zou je eens na moeten gaan of je van jezelf weet of hij wel goed in zijn 2 stond of niet.
Wanneer hij niet goed in zijn 2 stond is hij waarschijnlijk in z'n neutraal gesprongen --> ging je cilinder overtoeren maken waardoor hij vast had kunnen lopen.
Stond hij zeker weten wel goed in z'n 2, dan kan je schakelwals naar de balle zijn.
ja die ligte schok die jij geoelt hebt. dat is een zuigerveer of een stuk zuiger dat is blijven steken . trek de hele zaak maar los. ik denk dat je sowiso nieuwe veren mag lappen. maar als je een schok hebt gevoelt zal je wel een beste jaap boven 1 van je poorten hebben zitten dus een nieuwe cil zal dan ook wel op zijn plaats zijn. dit hoop ik trouwens niet voor je.
tip: zet je schakelpookje heel iets verder na beneden zodat je hem zeker weten ver genoeg omhoog trapt.
en als de zooi erg kapot is je blok er onder uit en je carter ff goed schoonmaken! dus benzine er in beetje draaien aan je krukas en de zaak leeg laten lopen en dat een paar keer. als je nou eerst je uitlaat er af haalt en je gaat er een beetje me schudden en je hoort wat rammelen dat weet je al genoeg en zit er een halve zuiger in ofso
ja die ligte schok die jij geoelt hebt. dat is een zuigerveer of een stuk zuiger dat is blijven steken . trek de hele zaak maar los. ik denk dat je sowiso nieuwe veren mag lappen. maar als je een schok hebt gevoelt zal je wel een beste jaap boven 1 van je poorten hebben zitten dus een nieuwe cil zal dan ook wel op zijn plaats zijn. dit hoop ik trouwens niet voor je.
tip: zet je schakelpookje heel iets verder na beneden zodat je hem zeker weten ver genoeg omhoog trapt.
en als de zooi erg kapot is je blok er onder uit en je carter ff goed schoonmaken! dus benzine er in beetje draaien aan je krukas en de zaak leeg laten lopen en dat een paar keer. als je nou eerst je uitlaat er af haalt en je gaat er een beetje me schudden en je hoort wat rammelen dat weet je al genoeg en zit er een halve zuiger in ofso
suc6 verder
waarom kom jij nou weer meteen met van die doemscenario's! die kerel weet niet wat hem over komt. we wachten wel af.
(K)
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
hoop voor jou dat je geen nieuwe cilinder hoeft te lappe door die zuigerveer
denk zo dat je de zuigerveer en de zuiger meot vervange licht het daar nie aan moet je effe kijke of het halve maantje waarmee je vliegwiel is geklemt nie gebroke is dat heb ik ook keer gehad door over toeren
nou mense k ben de weg kwijt k dacht k probeer het even.
hij starte meteen k heb voorzichtig de straat heen en weer gereden en k merkte totaal geen verschil met normaal maar dan tog een stukje zuigerveer waarschijnlijk?
ja die ligte schok die jij geoelt hebt. dat is een zuigerveer of een stuk zuiger dat is blijven steken . trek de hele zaak maar los. ik denk dat je sowiso nieuwe veren mag lappen. maar als je een schok hebt gevoelt zal je wel een beste jaap boven 1 van je poorten hebben zitten dus een nieuwe cil zal dan ook wel op zijn plaats zijn. dit hoop ik trouwens niet voor je.
tip: zet je schakelpookje heel iets verder na beneden zodat je hem zeker weten ver genoeg omhoog trapt.
en als de zooi erg kapot is je blok er onder uit en je carter ff goed schoonmaken! dus benzine er in beetje draaien aan je krukas en de zaak leeg laten lopen en dat een paar keer. als je nou eerst je uitlaat er af haalt en je gaat er een beetje me schudden en je hoort wat rammelen dat weet je al genoeg en zit er een halve zuiger in ofso
suc6 verder
leks je wilt je eigen verhaal gewoon vetellen
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren