Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb zo zuinig mogelijk opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29911 - honda mb zo zuinig mogelijk opvoere...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 7-6-2005 17:56 Print topicpost

Posts: 3085
Heej mensen,ik heb nu een helemaal originele honda mb.Hij is nu lkkker zuinig maar hij gaat maar 55.NU is mijn vraag hoe kan ik hem 60-65 laten lopen zonder dat hij heel veel meer gaat zuipen?
Setup:
50 cc ori
ori uitlaat
13 mm keihin
snel aanzuigrubber
twv 17-42

IK wil er geen 70 cc onder gooien,ik zat te denken aan een andere uitlaat.Ik wil hem rond de 7000 toeren laten maken.Dus wat adviseren jullie mij?
Ik hoor het wel.
MVG,Stoeptegel


 
80 cc ownatsj

Tijzzz 7-6-2005 18:10 Print reply

Posts: 4215
Deze cilinder tunen of 50 snel er onder.
 
LambalraceR 7-6-2005 18:13 Print reply

Posts: 2187
uitlaat ff verrandere promaatje, 50 ''snel''

doet genoeg voor wat jij wil... denk ik en als dat weer teveel kost mjah waarom wil je dan harder....
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
HONDARACINGTEAM 7-6-2005 18:24 Print reply

Posts: 1806
Ja of een homoet uitlaad kan ook
 
mb-gek 7-6-2005 18:27 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM

Ja of een homoet uitlaad kan ook

neuj dat zal lekker lopen een hogtoerige uitlaat op een laagtoerige cyl
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mcdronkz 7-6-2005 18:28 Print reply

Posts: 32777
ander pijpje, en goed afstellen

daar wordt 'ie ook zuiniger van
 
MTX-speed 7-6-2005 18:48 Print reply

Posts: 1229
2 begrippen die totaal niet bij elkaar passen

De beste manier is volgens mij om meteen je cilinder te vervangen door een 50 snel. Daarna een grotere sproeier in je originele carburateur (zal trouwens wel een 12mm zijn; je moet namelijk bijna helemaal in het midden van de carburateur meten want daar is de doorgang het smalst) en originele uitlaat de gaatjes van de demper wat uitboren (Hoe groter deze zijn hoe harder hij loopt)
Wanneer je hem zo afsteld dat hij goed loopt zal hij altijd meer gaan zuipen. Maar wanneer je dit goed doet zal het verschil nooit groot zijn.

Begrijp wel dat wanneer je hem te schraal afsteld je cilinder slechter word gesmeerd en het slijtage dus hoger is en hij ook niet zo lekker loopt. Extra dopje olie in de tank is ook nooit verkeerd.
 
de_koen 7-6-2005 22:00 Print reply

Posts: 5595
ori cilinder wat bijwerken
 
Honda 5-Bak te koop
stoeptegel 7-6-2005 22:13 Print reply

Posts: 3085
@lambalracer:ik wil hem harder laten lopen omdat ik dan mee kan met onze groep die rijdt ook ongeveer zoiets.

Maar moet je echt zoveel doen om iets harder te gaan?(andere cilinder enz.)Ik zat eerder te denken aan aleen maar de uitlaat te vervangen.Misschien is zon immitatie uitlaat wat?
Die lijkt precies op de originele maar is wel sneller.Als ik gewoon een grotere sproeier erin zet en zon immi uitlaat meot het toch goed zijn?
De sproeier is toch da schroefje met zon heel klein putje erin?
Mijn brommer loopt nu iets van 1:35 tot 1:40 .
Hoeveel zal ie nu extra gaan zuipen?Is 1:30 dan nog wel haalbaar?
Over dat afstellen,dan meot je toch iets met de gasnaald doen ofzo.Of wat moet ik mij er dan bij voorstellen?

de carb is gewoon origineel,volgens de een is dat 12 mm en volgens de ander 13 mm.Het is in ieder geval de originele carb.

Dit bericht is ge-edit door stoeptegel op 7-6-2005 22:14
 
80 cc ownatsj
mb-gek 7-6-2005 22:15 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel

@lambalracer:ik wil hem harder laten lopen omdat ik dan mee kan met onze groep die rijdt ook ongeveer zoiets.

Maar moet je echt zoveel doen om iets harder te gaan?(andere cilinder enz.)Ik zat eerder te denken aan aleen maar de uitlaat te vervangen.Misschien is zon immitatie uitlaat wat?
Die lijkt precies op de originele maar is wel sneller.Als ik gewoon een grotere sproeier erin zet en zon immi uitlaat meot het toch goed zijn?
De sproeier is toch da schroefje met zon heel klein putje erin?
Mijn brommer loopt nu iets van 1:35 tot 1:40 .
Hoeveel zal ie nu extra gaan zuipen?Is 1:30 dan nog wel haalbaar?
Over dat afstellen,dan meot je toch iets met de gasnaald doen ofzo.Of wat moet ik mij er dan bij voorstellen?

de carb is gewoon origineel,volgens de een is dat 12 mm en volgens de ander 13 mm.Het is in ieder geval de originele carb.

Dit bericht is ge-edit door stoeptegel op 7-6-2005 22:14

rijd zon ori ding zo zuining ??? de mijne liep de laatste keer dat ik ging rekenen 1 op 12,5 en ik haal de 75 nu ( word over 2 weken weer anders)

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 7-6-2005 22:15
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
wipe-out 7-6-2005 22:16 Print reply

Posts: 7672
Maak je twv eens wat lichter, beste kans dat je dan harder gaat omdat deze twv echt behoorlijk zwaar is. Maak er eens 14/42 van ipv 17/42.
 
stoeptegel 7-6-2005 22:26 Print reply

Posts: 3085
eerst lag er al een lichte vertanding op:iets van 14:45.Maar dat ding haalde met veel toeren de 40.Dus toen wouden we er eigenlijk een 16 onder leggen,maar dat tandwiel paste niet op de mb.Toen gooide jasper er een 17 onder en reed hij er ff mee.Mijn mb trok het goed en had nog wat kracht over.Dus hij zei toen met enige verbazing dat ik achter een 42 moest halen.Die heb ik er nu onder gelegd en dat rijdt veel fijner.
met 17:45 ging ie 52 op zijn top.
met 17:42 gaat ie nu 55 en met wind mee enz. iets van 57-58 op mijn teller.
Dus lichter vertanden is geen oplossing.Maar ik maak veel kilomteres met mijn mb.Maar als ie er veel doorgaat zuipen dan worden het dure kilometers.Daarom wil ik hem zuinig laten rijden maar toch iets harder.
mission impossible?


1:12,5
Das echt een zuiperd,volgens mij heb je een amerikaanse brommer ofzo?:p.
Wat voor carb heb je er dan niet onder liggen?

Dit bericht is ge-edit door stoeptegel op 7-6-2005 22:29
 
80 cc ownatsj
wipe-out 7-6-2005 22:29 Print reply

Posts: 7672
Hoeveel toeren draait hij nu op top dan, in z'n 4?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 7-6-2005 22:30
 
stoeptegel 7-6-2005 22:31 Print reply

Posts: 3085
5500-5700 ongeveer.Ik denk dat hij ook daardoor minder zal zuipen.
 
80 cc ownatsj
-Niellesie- 7-6-2005 22:53 Print reply

Posts: 6454
tune of laat je cil beetje tunen

spoelpoortjes, inlaatpoorten en uitlaatpoort

en dan een sproeier van een paar maatjes groter
 
allalallalallalalallalala
stoeptegel 7-6-2005 22:56 Print reply

Posts: 3085
Waarom zoveel werk voor die 10 km winst?
Kan da neit met uitlaat en sproeier?
 
80 cc ownatsj

Dit topic is 8071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved