Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gilera GSM 70cc Gilardoni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29907 - Gilera GSM 70cc Gilardoni
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Isselgang 7-6-2005 17:22 Print topicpost
Posts: 35
Ik rij al meer dan 3 jaar op n GSM voor de hobby, dus vooral in weekeinden, en vond t nou wel eens tijd worden voor een leuke cilinder. Rij nu al tegen de 100 met n 19mm carburateur en n Gianelli uitlaat. Nu heb gister een 70cc (alu) besteld, en vroeg me af, met name aan andere GSM rijders met een 70cc, of ik nog ergens rekening mee moet houden. Daarbij denk ik aan koppelingsplaten, en of de brommer niet te warm wordt. Het zou ook handig zijn als iemand me ongeveer de maat van de sproeier kan vertellen zodat ik geen 20 sproeiers hoef te kopen =P Iedereen alvast bedankt!
 
www.fox-tuning.com

kreidler rs 7-6-2005 18:57 Print reply

Posts: 6202
bij 70gila moet je na een tijdje wel op de koppeling letten want die is niet heel erg stevig. die van een maat van me is ook aardig brak
 
bier drinken en kut roepen
bom 7-6-2005 19:21 Print reply

Posts: 332
ik denk dat je ook beter een andere krukas er ik kan zetten.


 
Spike RR 7-6-2005 19:27 Print reply

Posts: 296
als je een gsm met derbi blok heb hoef je je met ongetunede cilinder geen zorgen te maken over je krukas, morini blok zou ik niet weten..
en ik zou er zwaardere koppelingsveren in zetten als ik jou was, dan slipt je koppeling niet door.
 
dacht t ook...
renegade 7-6-2005 19:46 Print reply

Posts: 1064
ha kerel .. gsm is niks mis mee

keb er zelf ook 2.5 jaar op gereden en tja gsm heeft zo z'n kwaaltjes maar dat geld voor elke brommer.

70 gilardoni is niks mis mee en een erg fijne cilinder .... maaaaar erg tam van zich zelf uit.
als je echt de cilinder goed wil gebruiken zal je de cilinder moeten afdraaien maar hier weet taijf aka bullet het meeste van.

voor de rest een 19 mm is wel te doen met 70 maar zou liever voor een 24 of zelfs een 28 mm carb gaan (als de cilinder getuned is)
kwa koppelings platen is er niks mis mee .. volgens mij kan je gewoon je eigen platen houden en alleen andere veren kopen ..evt van een AM6 blok

voor de rest is het echt een leuke setup.

mvg dennis


 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
bom 7-6-2005 19:49 Print reply

Posts: 332
mijn brommerboer zij dat als ik duizenden km met me metrakit wil rijden. ik een andere krukas nodig zou hebben.
hoeveel km denken jullie dan dat je met een metrakit 70cc en originele krukas kan rijden zonder speling op de lagers te krijgen.
 
renegade 7-6-2005 19:52 Print reply

Posts: 1064
voor dat je speling krijgt moetje aarig wat km's er op hebben zitten .. of je moet als een debiel met je brom fiets om gaan .. dan is het een ander verhaal.

voor de rest een andere kruk as is niet mogelijk iig niet zo lang je in nederland woont.

voor gsm (morini ) heb je een inport kruk as die naar zo veel km gewoon kats door de midden breekt .. dit is dus zware bagger.

hou liever de orginele krukas want je zal versteld staan hoe sterk die nog is.


en ow ja een 70 gietijzer .. dus de mk standaard model die bijna iedereen heeft in nederland is zo tam als wat die heeft zoizo geen andere kruk as nodig
voor de rest is er nog een conti kruk as maar zie daar maar eens aan te komen

Dit bericht is ge-edit door renegade op 7-6-2005 19:54
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
brommercrazy 7-6-2005 20:27 Print reply

Posts: 2594
ori gsm krukas morini is troep, beter een top racing erin, verstevig ook je koppelingsplaten
 
Bullet 7-6-2005 20:51 Print reply

Posts: 12150
zoals Dennis al zegt, als je de maximale uit je gilardoni wilt halen zou je hem moeten afdraaien, maar voor de rest ie std ook best leuk en erg geschikt voor dagelijks vervoer.

ik zou der meteen een nieuwe koppelingsplaten zet in gooien (het liefst Conti), dan kan ie een lange tijd mee (als je cilinder std is)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

ori gsm krukas morini is troep, beter een top racing erin, verstevig ook je koppelingsplaten


daar ben ik het niet mee eens, der is helemaal niks mis met morini krukas, maarja slijtage is een feit.

ik ken ook meerdere mensen die zo'n Top Racing as hebben gehaalt voor Morini, en dat was alles behalve een succes....

voor de rest heb je keuze's of een peperdure Conti CRX as kopen voor 360 euro of een andere drijfstang in je ori as laten persen.

ik persoonlijk laat een Barikit Honda drijfstang in mijn as persen, en dan moet meer dan voldoende zijn.
 
**My BungHole Will Speak Now**
brommercrazy 7-6-2005 20:57 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet



[...]


daar ben ik het niet mee eens, der is helemaal niks mis met morini krukas, maarja slijtage is een feit.

.


Ik ben nog geen een krukas tegengekomen waar de assen van de krukas niet zijn afgesleten....
 
Bullet 7-6-2005 21:10 Print reply

Posts: 12150
nou dat ligt dan niet aan de morini krukas, ik heb der namelijk meerdere gezien die gewoon in goeie staat zijn.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Isselgang 8-6-2005 17:58 Print reply
Posts: 35
aah ok thnx allemaal, ben weer wat wijzer geworden. Ik laat me nog wel horen als ik m binnen heb Nog meer reacties en meningen altijd welkom!
 
www.fox-tuning.com
Crosser [Corn 25-6-2005 23:34 Print reply
Posts: 603
Quote:


70 gilardoni is niks mis mee en een erg fijne cilinder .... maaaaar erg tam van zich zelf uit.
als je echt de cilinder goed wil gebruiken zal je de cilinder moeten afdraaien maar hier weet taijf aka bullet het meeste van.




Is dit ook zo bij de 70 gilardoni voor AM6?
 
Bullet 26-6-2005 0:50 Print reply

Posts: 12150
ja
 
**My BungHole Will Speak Now**
Crosser [Corn 26-6-2005 18:53 Print reply
Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

ja


Maar wat verstaan jullie onder tam, ik neem aan dat het toch allicht sterker en feller is als een 50cc ori.
 
Bullet 26-6-2005 18:54 Print reply

Posts: 12150
ja lijkt me fucking duidelijk he?

hij is redelijk tam vergeleken met andere 70cctjes
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 2790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved