Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie keerring lek?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29906 - olie keerring lek?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markje_82 7-6-2005 16:56 Print topicpost

Posts: 325
Mijn honda mtx-sh lekt olie. Nu is mijn vraag, moet ik het hele blok los halen om de keerring te vervangen? Ik dacht zelf dat je de keering, van buiten af kan vervangen.





Ik denk zelf dat allebei de keerringen verrot zijn. Is dat zo?

thanx

Dit bericht is ge-edit door markje_82 op 7-6-2005 16:56
 
Het begin van het einde, of het einde van het begin???

Tijzzz 7-6-2005 17:52 Print reply

Posts: 4215
Je voortandwielkeering kan je langs buiten vervangen, die andere weet ik niet, maar ik denk het ook wel.

En ze zien er allebij rot uit ja.
 
voederbiet 7-6-2005 17:55 Print reply

Posts: 10000
van je schakel as kan je ook van buiten af vevange, brommer ff plat leggen

klein plat schroevedraaiertje erin prikken en eruit hale ff schoon maken en nieuwe erin
 
BF is gewoon een kk site
markje_82 7-6-2005 18:17 Print reply

Posts: 325
Je moest de keerringen, ook nog insmeren voordat je ze er in doet?
 
Het begin van het einde, of het einde van het begin???
mulder 7-6-2005 18:45 Print reply

Posts: 13701
kan niet iemand een faq aanmaken: keerringen vervangen zonder blok te splitsen?

edit:

Dit bericht is ge-edit door mulder op 7-6-2005 19:35
 
Suzuki tsx 7-6-2005 18:46 Print reply

Posts: 617
dit gaat over keeringen
niet tandwielen
 
Bullet 7-6-2005 18:47 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

kan niet iemand een faq aanmaken: Tandwielen vervangen zonder blok te splitsen?


tandwielen?
 
**My BungHole Will Speak Now**
Scarface 7-6-2005 18:49 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

kan niet iemand een faq aanmaken: Tandwielen vervangen zonder blok te splitsen?


als je de tandwielen waar de ketting overheen loopt bedoeld ben je wel heel dom bezig
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
MTX-speed 7-6-2005 18:58 Print reply

Posts: 1229
Eerst leg je de brommer op zijn zijkant zodat je geen last van de olie die in het blok zit.

Daarna is het heel simpel:
Pak 2 schoeven en draai deze aan 2 kanten door de keerring.(pas op dat je ze niet te diep draait want dan komen ze in het lager!) Daarna pak je 2 tangen en hiermee trek je aan de schroefen zodat de keerring eruit komt. Simpel!

Zorg er wel voor dat je alles effe goed schoonmaakt zodat er geen rommel in het blok komt.
Wanneer je de nieuwe keerringen erin zet, moet je even wat olie aan de as doen, maar niet aan het buitenhuis!

Indien het "huis" een beetje beschadigd is is het raadzaam om wat pakkingmateriaal rondom de keerring te doen. Deze moet je meestal een dagje laten drogen voordat er olie bij mag komen (kortom: je brommer een dagje laten liggen)

Wanneer er bramen aan de binnenkant van het huis zitten zul je deze eerst weg moeten schuren. Wanneer je dit doet zul je eerst de olie af moeten tappen alvorens je de brommer naar je toe legt. Hierdoor valt er namelijk geen vuil in je blok.

Wanneer de keerringen erin zitten wel even je olie controleren en eventueel op peil brengen


(Bij een XL500R kun je overigens de tandwielaskeerring niet van buitenaf vervangen )
 
markje_82 7-6-2005 19:59 Print reply

Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Eerst leg je de brommer op zijn zijkant zodat je geen last van de olie die in het blok zit.

Daarna is het heel simpel:
Pak 2 schoeven en draai deze aan 2 kanten door de keerring.(pas op dat je ze niet te diep draait want dan komen ze in het lager!) Daarna pak je 2 tangen en hiermee trek je aan de schroefen zodat de keerring eruit komt. Simpel!

Zorg er wel voor dat je alles effe goed schoonmaakt zodat er geen rommel in het blok komt.
Wanneer je de nieuwe keerringen erin zet, moet je even wat olie aan de as doen, maar niet aan het buitenhuis!

Indien het "huis" een beetje beschadigd is is het raadzaam om wat pakkingmateriaal rondom de keerring te doen. Deze moet je meestal een dagje laten drogen voordat er olie bij mag komen (kortom: je brommer een dagje laten liggen)

Wanneer er bramen aan de binnenkant van het huis zitten zul je deze eerst weg moeten schuren. Wanneer je dit doet zul je eerst de olie af moeten tappen alvorens je de brommer naar je toe legt. Hierdoor valt er namelijk geen vuil in je blok.

Wanneer de keerringen erin zitten wel even je olie controleren en eventueel op peil brengen


(Bij een XL500R kun je overigens de tandwielaskeerring niet van buitenaf vervangen )



Thank You (k)
 
Het begin van het einde, of het einde van het begin???

Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved