Dr_wieb |
6-6-2005 11:36 |
Posts: 162 |
een eend is 2 cilinder maar neem je bijv een blok van een rsv mille dan is het ook een 2 cilinder.
en met 134 pk op 550 kilo vlieg je best wel hard.
|
|
|
|
mcdronkz |
6-6-2005 11:48 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
welles...je moet alleen ermee naar lelystad..testcircuit van de rdw..daar gaan ze ermee blazen..remmen testen..kost iets van 1000 euro ofzo, heeft mijn pa ook gedaan met zijn mgb..1.9 liter 4cil.-3.5 liter v8...
mja oke, maar kan me er iets bij voorstellen dat je bij een eend niet de behoefte hebt om 1000 euro te spenderen aan een rdw keuring
|
|
|
|
mcdronkz |
6-6-2005 11:51 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dr_wieb
een eend is 2 cilinder maar neem je bijv een blok van een rsv mille dan is het ook een 2 cilinder.
en met 134 pk op 550 kilo vlieg je best wel hard.
leuk als je 'm dan achterin bouwt en ook voor achterwielaandrijving zorgt
dan krijg je dit soort effecten
|
|
|
|
Dr_wieb |
6-6-2005 12:05 |
Posts: 162 |
haha ff verder dromen
maar achterwielaandrijving heb ik nu dus op de bmw dat is supervet met driften maar een eend en achterwielaandrijving lijkt me teveel werk en dan wordt hij ook gelijk zwaarder.
iemand die ik ken die heeft 804 pk in z`n mini cooper! echt te gek is dat meer pk dan kilo.
|
|
|
|
theo-2cv |
6-6-2005 12:47 |
Posts: 1028 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Allemaal heel leuk maar hij moet ook gekeurd worden.
Mijn baas kan aan kitcar komen voor ford sierra
blok/carroserie uit engeland.
Moet in engeland op kenteken(makkelijk)en dan weer in NL gekeurd
buton komt gewoon door de keuring heen
geen probleem
|
|
|
|
Markos |
6-6-2005 12:52 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
veel zoeken op internet
is niet echt een site waar voor alle type auto's een overzicht is voor kitcars
ja kheb al een keer een hele tijd zitten zoeken maar kon nix vinden :(
ik zoek leuke kitcars met als basis een Toyota Supra MKIII
deze dus:
of eventueel een kitcar met een golf als basis. Want onderdelen voor een golf kosten toch geen flikker. Is wel goedkoper dan een kever denk ik
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Markos |
6-6-2005 12:56 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
wou je het street legal maken?
kijk btw ff naar het aantal cilinders, dat komt dan sowieso niet meer overeen dus die krijg je nooit door de rdw/apk
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-6-2005 11:17
het is heus niet zo als het aantal cilinders overeenkomt dat hij dan al meteen legaal is. Met een andere motor moet je hem laten herkeuren. Eigenlijk ook als je een de motor van een auto vervangt voor een zelfde motor maargoed dat doe je natuurlijk niet.
Maar je kunt heus wel een motor met een ander aantal cilinders op kenteken zetten hoor. Zijn toch zat mensen die bijvoorbeeld in een Opel Mante een 6cil motor zetten van een omega ofzo..
(weet alleen niet of motorfiets-motoren ook in een auto ingebouwd mogen worden van de rdw)
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
theo-2cv |
6-6-2005 13:02 |
Posts: 1028 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
ik denk dat als je zo'n kitcar bouwt je er niet dagelijks mee rijdt, hooguit in de zomer, bij mooi weer, dus dan boeit het benzineverbruik niet echt
en dan heeft een kever meer voordelen als een 2cv
- goedkopere donorwagens (behalve het echte oude spul, dat je toch niet gebruikt voor een kitcar)
- goedkopere blokken/blokdelen
- meer van te koop, vooral nieuw is alles nog te koop
- meer keuze uit kitcarmodellen
- simpelere techniek, en degelijker
- std meer vermogen
- makkelijk vermogen scoren
- etc etc
jij hebt er echt geen verstand van.
-een donor van een eend is goedkoper. 200 300 ofzo.
-eenden blokken zijn ook goed koper 70 80 euro voor een compleet blok zonder vers.bak vers.bak40 euro of zo
kost echt niks.
-van eenden is alles nog te koop ook alles nieuw en goed.
- en de techniek van een eend is ook super makelijk.
- wss heeft kever ook minder kitcar modellen.
-burton
-lomax
-le patron
-pick up
-cygnus
-deauville
-manx
-charon
-voglietta
-pembleton
al uit gelult??
niet over eend beginnen daar heb ik toevallig erg veel verstand van
|
|
|
|
theo-2cv |
6-6-2005 13:06 |
Posts: 1028 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
[...]
Eigenlijk ook als je een de motor van een auto vervangt voor een zelfde motor maargoed dat doe je natuurlijk niet.
als de motor versleten is. of erge oli lekt vervang je hem natuurlijk wel he.
en je hhoeft hem niet telaten keuren als je er een ander blok in legt
wij hebben bij onze bus ipv een 1600 blok een 1900 er in gelegt en bij onze volvo ipv een 1600 een 2 l. en die hoeven ook niet gekeurt te worden of wat dan ook
|
|
|
|
Markos |
6-6-2005 13:10 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv
[...]
als de motor versleten is. of erge oli lekt vervang je hem natuurlijk wel he.
ja snap ik, maar officieel moet je hem dan weer opnieuw laten keuren, maar dat doet niemand
Quote: en je hhoeft hem niet telaten keuren als je er een ander blok in legt
wij hebben bij onze bus ipv een 1600 blok een 1900 er in gelegt en bij onze volvo ipv een 1600 een 2 l. en die hoeven ook niet gekeurt te worden of wat dan ook
dat moet wel.. je mag 40% meer vermogen in je auto stoppen maar ik dacht dat dat alleen met hetzelfde blok mag. Niet door er een ander blok in te zetten toch? naja als da wel door een ander blok mag moet je als hij meer dan 40% vermogen toeneemt toch laten keuren..
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Dr_wieb |
6-6-2005 13:12 |
Posts: 162 |
je mag geloof ik ook maar legaal 30 of 40% vermogen extra in je auto stoppen voordat die herkeurd moet worden.
m`n opa had een citroen dealer en die had ook een lomax gemaakt een keer en dat is best wel een vette auto alleen is het wel vliegenhappen op de snelweg. en hij had een geheel eigen auto gemaakt op basis van een citroen zal wel een keer een foto scannen. helaas heb ik nu geen opa`s meer. denk dat ik hem maar moet opvolgen in ze motor en auto hobbies
Dit bericht is ge-edit door Dr_wieb op 6-6-2005 13:13
|
|
|
|
mcdronkz |
6-6-2005 14:51 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv
[...]
jij hebt er echt geen verstand van.
-een donor van een eend is goedkoper. 200 300 ofzo.
-eenden blokken zijn ook goed koper 70 80 euro voor een compleet blok zonder vers.bak vers.bak40 euro of zo
kost echt niks.
-van eenden is alles nog te koop ook alles nieuw en goed.
- en de techniek van een eend is ook super makelijk.
- wss heeft kever ook minder kitcar modellen.
-burton
-lomax
-le patron
-pick up
-cygnus
-deauville
-manx
-charon
-voglietta
-pembleton
al uit gelult??
niet over eend beginnen daar heb ik toevallig erg veel verstand van
voor 200 euro heb je hooguit een gare bodem man, wat wou je me nou toch vertellen
wat betreft die blokkies, die prijs verschilt niet zo met een keverblok, behalve dat je dan een 4 cilinder boxer motor hebt met 34 pk ipv 18 ofzo, keuze lijkt me snel gemaakt
het aanbod van onderdelen op bijvoorbeeld marktplaats (om maar wat te noemen) is zo'n beetje de helft van dat van een kever, niet zo gek ook, van de kever zijn er 21 miljoen gemaakt, van de eend 5 miljoen, maar het aanbod van onderdelen is toch wel essentieel voor het bouwen van een kitcar he
wat betreft techniek zal het elkaar niet zo heel veel ontlopen, maar voor hoever ik weet (heb me niet echt verdiept in 2cv's) zit er echt veel meer pontentieel in een ac vw blok, niet geheel onbelangrijk
wat tevens belangrijk is, het geluid
kom je daar aanrijden in je "dikke" lomax, komt er zo'n schriel 2cv geluidje uit vandaan zelfs met een open pijp klinkt het als een ori mt5 volgens mij
ooit wel eens een kever gehoord met een leuk dempertje? klinkt heel wat beter kan ik je vertellen
wat betreft modellen... tja, moet ik je daarmee echt overtuigen?
- manx
- alle speedsters (en dat zijn er VEEEEL!)
- bradley
- laser 917
- ft bonito
- ruska
- humbug
- wombat
- cobra
- enos
- sand hopper
- bugatti replica
- puma
- kubelwerks
- kommandowagen
- ferrer gt
- mg replica
- killison
- sterling
- ac cobra
- mini 18
- bgw spectre
- you name it
|
|
|
|
bartos |
6-6-2005 14:59 |
Posts: 1372 |
Bouw een nova gt geloof ook op bazis van eend, het merk van de kit is geloof ik sterling of zo iets die dinge nzijn erg vet. Staat er ook 1 opmarktplaats bij kitcar maar is wel een model waar je van meot houden, voor al van de manier van instappen.
|
|
|
|
mcdronkz |
6-6-2005 15:04 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
Bouw een nova gt geloof ook op bazis van eend, het merk van de kit is geloof ik sterling of zo iets die dinge nzijn erg vet. Staat er ook 1 opmarktplaats bij kitcar maar is wel een model waar je van meot houden, voor al van de manier van instappen.
nova gt is voor een kever
maar wel zeer zeldzaam
dingen zijn wel vet, vooral dat omhoogklappende gedeelte
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-6-2005 15:07
|
|
|
|
Hans F |
6-6-2005 15:16 |
Posts: 4326 |
waarom zijn al die kitcars op basis van die gare rammelkasten (eend, kever)? En niet iets met een fatsoenlijk blok en chassis.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 6-6-2005 15:16
|
|
|
|