Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kitcar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #29857 - kitcar
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dr_wieb 6-6-2005 11:36 Print reply
Posts: 162
een eend is 2 cilinder maar neem je bijv een blok van een rsv mille dan is het ook een 2 cilinder.

en met 134 pk op 550 kilo vlieg je best wel hard.
 
mcdronkz 6-6-2005 11:48 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz

welles...je moet alleen ermee naar lelystad..testcircuit van de rdw..daar gaan ze ermee blazen..remmen testen..kost iets van 1000 euro ofzo, heeft mijn pa ook gedaan met zijn mgb..1.9 liter 4cil.-3.5 liter v8...


mja oke, maar kan me er iets bij voorstellen dat je bij een eend niet de behoefte hebt om 1000 euro te spenderen aan een rdw keuring
 
mcdronkz 6-6-2005 11:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dr_wieb

een eend is 2 cilinder maar neem je bijv een blok van een rsv mille dan is het ook een 2 cilinder.

en met 134 pk op 550 kilo vlieg je best wel hard.


leuk als je 'm dan achterin bouwt en ook voor achterwielaandrijving zorgt

dan krijg je dit soort effecten


 
Dr_wieb 6-6-2005 12:05 Print reply
Posts: 162
haha ff verder dromen

maar achterwielaandrijving heb ik nu dus op de bmw dat is supervet met driften maar een eend en achterwielaandrijving lijkt me teveel werk en dan wordt hij ook gelijk zwaarder.

iemand die ik ken die heeft 804 pk in z`n mini cooper! echt te gek is dat meer pk dan kilo.
 
theo-2cv 6-6-2005 12:47 Print reply

Posts: 1028
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Allemaal heel leuk maar hij moet ook gekeurd worden.
Mijn baas kan aan kitcar komen voor ford sierra
blok/carroserie uit engeland.
Moet in engeland op kenteken(makkelijk)en dan weer in NL gekeurd



buton komt gewoon door de keuring heen

geen probleem
 
Markos 6-6-2005 12:52 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


veel zoeken op internet

is niet echt een site waar voor alle type auto's een overzicht is voor kitcars

ja kheb al een keer een hele tijd zitten zoeken maar kon nix vinden :(

ik zoek leuke kitcars met als basis een Toyota Supra MKIII
deze dus:


of eventueel een kitcar met een golf als basis. Want onderdelen voor een golf kosten toch geen flikker. Is wel goedkoper dan een kever denk ik
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Markos 6-6-2005 12:56 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

wou je het street legal maken?

kijk btw ff naar het aantal cilinders, dat komt dan sowieso niet meer overeen dus die krijg je nooit door de rdw/apk

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-6-2005 11:17
het is heus niet zo als het aantal cilinders overeenkomt dat hij dan al meteen legaal is. Met een andere motor moet je hem laten herkeuren. Eigenlijk ook als je een de motor van een auto vervangt voor een zelfde motor maargoed dat doe je natuurlijk niet.

Maar je kunt heus wel een motor met een ander aantal cilinders op kenteken zetten hoor. Zijn toch zat mensen die bijvoorbeeld in een Opel Mante een 6cil motor zetten van een omega ofzo..
(weet alleen niet of motorfiets-motoren ook in een auto ingebouwd mogen worden van de rdw)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
theo-2cv 6-6-2005 13:02 Print reply

Posts: 1028
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


ik denk dat als je zo'n kitcar bouwt je er niet dagelijks mee rijdt, hooguit in de zomer, bij mooi weer, dus dan boeit het benzineverbruik niet echt

en dan heeft een kever meer voordelen als een 2cv

- goedkopere donorwagens (behalve het echte oude spul, dat je toch niet gebruikt voor een kitcar)
- goedkopere blokken/blokdelen
- meer van te koop, vooral nieuw is alles nog te koop
- meer keuze uit kitcarmodellen
- simpelere techniek, en degelijker
- std meer vermogen
- makkelijk vermogen scoren
- etc etc




jij hebt er echt geen verstand van.

-een donor van een eend is goedkoper. 200 300 ofzo.
-eenden blokken zijn ook goed koper 70 80 euro voor een compleet blok zonder vers.bak vers.bak40 euro of zo
kost echt niks.
-van eenden is alles nog te koop ook alles nieuw en goed.
- en de techniek van een eend is ook super makelijk.

- wss heeft kever ook minder kitcar modellen.
-burton
-lomax
-le patron
-pick up
-cygnus
-deauville
-manx
-charon
-voglietta
-pembleton

al uit gelult??
niet over eend beginnen daar heb ik toevallig erg veel verstand van


 
theo-2cv 6-6-2005 13:06 Print reply

Posts: 1028
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
Eigenlijk ook als je een de motor van een auto vervangt voor een zelfde motor maargoed dat doe je natuurlijk niet.





als de motor versleten is. of erge oli lekt vervang je hem natuurlijk wel he.

en je hhoeft hem niet telaten keuren als je er een ander blok in legt
wij hebben bij onze bus ipv een 1600 blok een 1900 er in gelegt en bij onze volvo ipv een 1600 een 2 l. en die hoeven ook niet gekeurt te worden of wat dan ook
 
Markos 6-6-2005 13:10 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv

[...]



als de motor versleten is. of erge oli lekt vervang je hem natuurlijk wel he.
ja snap ik, maar officieel moet je hem dan weer opnieuw laten keuren, maar dat doet niemand

Quote:
en je hhoeft hem niet telaten keuren als je er een ander blok in legt
wij hebben bij onze bus ipv een 1600 blok een 1900 er in gelegt en bij onze volvo ipv een 1600 een 2 l. en die hoeven ook niet gekeurt te worden of wat dan ook
dat moet wel.. je mag 40% meer vermogen in je auto stoppen maar ik dacht dat dat alleen met hetzelfde blok mag. Niet door er een ander blok in te zetten toch? naja als da wel door een ander blok mag moet je als hij meer dan 40% vermogen toeneemt toch laten keuren..
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Dr_wieb 6-6-2005 13:12 Print reply
Posts: 162
je mag geloof ik ook maar legaal 30 of 40% vermogen extra in je auto stoppen voordat die herkeurd moet worden.

m`n opa had een citroen dealer en die had ook een lomax gemaakt een keer en dat is best wel een vette auto alleen is het wel vliegenhappen op de snelweg. en hij had een geheel eigen auto gemaakt op basis van een citroen zal wel een keer een foto scannen. helaas heb ik nu geen opa`s meer. denk dat ik hem maar moet opvolgen in ze motor en auto hobbies


Dit bericht is ge-edit door Dr_wieb op 6-6-2005 13:13
 
mcdronkz 6-6-2005 14:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv

[...]




jij hebt er echt geen verstand van.

-een donor van een eend is goedkoper. 200 300 ofzo.
-eenden blokken zijn ook goed koper 70 80 euro voor een compleet blok zonder vers.bak vers.bak40 euro of zo
kost echt niks.
-van eenden is alles nog te koop ook alles nieuw en goed.
- en de techniek van een eend is ook super makelijk.

- wss heeft kever ook minder kitcar modellen.
-burton
-lomax
-le patron
-pick up
-cygnus
-deauville
-manx
-charon
-voglietta
-pembleton

al uit gelult??
niet over eend beginnen daar heb ik toevallig erg veel verstand van




voor 200 euro heb je hooguit een gare bodem man, wat wou je me nou toch vertellen

wat betreft die blokkies, die prijs verschilt niet zo met een keverblok, behalve dat je dan een 4 cilinder boxer motor hebt met 34 pk ipv 18 ofzo, keuze lijkt me snel gemaakt

het aanbod van onderdelen op bijvoorbeeld marktplaats (om maar wat te noemen) is zo'n beetje de helft van dat van een kever, niet zo gek ook, van de kever zijn er 21 miljoen gemaakt, van de eend 5 miljoen, maar het aanbod van onderdelen is toch wel essentieel voor het bouwen van een kitcar he

wat betreft techniek zal het elkaar niet zo heel veel ontlopen, maar voor hoever ik weet (heb me niet echt verdiept in 2cv's) zit er echt veel meer pontentieel in een ac vw blok, niet geheel onbelangrijk

wat tevens belangrijk is, het geluid

kom je daar aanrijden in je "dikke" lomax, komt er zo'n schriel 2cv geluidje uit vandaan zelfs met een open pijp klinkt het als een ori mt5 volgens mij

ooit wel eens een kever gehoord met een leuk dempertje? klinkt heel wat beter kan ik je vertellen

wat betreft modellen... tja, moet ik je daarmee echt overtuigen?

- manx
- alle speedsters (en dat zijn er VEEEEL!)
- bradley
- laser 917
- ft bonito
- ruska
- humbug
- wombat
- cobra
- enos
- sand hopper
- bugatti replica
- puma
- kubelwerks
- kommandowagen
- ferrer gt
- mg replica
- killison
- sterling
- ac cobra
- mini 18
- bgw spectre
- you name it
 
bartos 6-6-2005 14:59 Print reply

Posts: 1372
Bouw een nova gt geloof ook op bazis van eend, het merk van de kit is geloof ik sterling of zo iets die dinge nzijn erg vet. Staat er ook 1 opmarktplaats bij kitcar maar is wel een model waar je van meot houden, voor al van de manier van instappen.
 
mcdronkz 6-6-2005 15:04 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

Bouw een nova gt geloof ook op bazis van eend, het merk van de kit is geloof ik sterling of zo iets die dinge nzijn erg vet. Staat er ook 1 opmarktplaats bij kitcar maar is wel een model waar je van meot houden, voor al van de manier van instappen.


nova gt is voor een kever

maar wel zeer zeldzaam



dingen zijn wel vet, vooral dat omhoogklappende gedeelte

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-6-2005 15:07
 
Hans F 6-6-2005 15:16 Print reply
Posts: 4326
waarom zijn al die kitcars op basis van die gare rammelkasten (eend, kever)? En niet iets met een fatsoenlijk blok en chassis.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 6-6-2005 15:16
 

Dit topic is 9810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved