Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - airsal 50 snel op tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29845 - airsal 50 snel op tomos
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 8253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeppor 5-6-2005 15:00 Print topicpost

Posts: 486
ik heb een tomos s25 snor 1-speed met ei-cilnder (oud model) en een proma GP maar is niet vooruit te branden. Vandaar wil ik overgaan op een 50 snel van airsal/eurokit, is dit mogelijk met mn std carb (uitlaat houd ik ook)? ook ivm membraan want deze cilinder heeft geen membraan d8 ik

dus kan ik zonder teveel moeite die 50snel onder mn 1-speed s25 leggen?

alvast bedankt
 

Gilera Gsm 5-6-2005 17:30 Print reply

Posts: 2376
Ori snor cilinder dan tomos is begrens. Of een 50 snel van b.v een quadro past weet ik niet
 
Mitchell17 5-6-2005 17:34 Print reply

Posts: 556
kan maar je zal alles verneuken omdat je 1 versnelling hebt als je 60 wil rijde moe je 9 k draaien ofzo

ff een 2 speed blokje zoeken dus .
 
The Catfish 5-6-2005 17:36 Print reply

Posts: 1337
9k rpm is niet echt veel hoor...
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Gilera Gsm 5-6-2005 17:53 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish

9k rpm is niet echt veel hoor...


Voor een tomos wel.
 
Mr.MTX 5-6-2005 17:53 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish

9k rpm is niet echt veel hoor...

Voor een Tomosje wel
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
TomosRaging 5-6-2005 18:15 Print reply

Posts: 647
bestaan er 1-speed jes dan? die zijn dan toch wel erg oud?
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
jeppor 5-6-2005 18:39 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

kan maar je zal alles verneuken omdat je 1 versnelling hebt als je 60 wil rijde moe je 9 k draaien ofzo

ff een 2 speed blokje zoeken dus .


kan mn vertanding toch aanpassen dan is dat toch ook ver opgelost? Dus da komt wel goed, vraag is eerder past het en kan ik mn std carb houden. 45 vindt ik overigens hard genoeg ding loopt nu net 30

Dit bericht is ge-edit door jeppor op 5-6-2005 18:40
 
Mitchell17 5-6-2005 18:44 Print reply

Posts: 556
.... het feit blijft dat je cilinder volop veel toeren moet draaien op 50 te rijden ...



zelfde als met een mb 50 in zn 2 rijden zelfde id snappie

onnodige slijtage voor niets

en de snor tomosjes zijn uitgerust met 1 versnelling de brom versies hebben een 2e
 
RiejuSprinter 5-6-2005 18:46 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

.... het feit blijft dat je cilinder volop veel toeren moet draaien op 50 te rijden ...



zelfde als met een mb 50 in zn 2 rijden zelfde id snappie

onnodige slijtage voor niets

en de snor tomosjes zijn uitgerust met 1 versnelling de brom versies hebben een 2e


Snor heeft er meestal ook 2 hoor
 
jackmasterTZR 5-6-2005 18:48 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

.... het feit blijft dat je cilinder volop veel toeren moet draaien op 50 te rijden ...



zelfde als met een mb 50 in zn 2 rijden zelfde id snappie

onnodige slijtage voor niets

en de snor tomosjes zijn uitgerust met 1 versnelling de brom versies hebben een 2e



blaaaat

hebben altijd 2...

dr is vroeger alleen een type blok geweest waar gewoon 1 versnelling in zit... en dat zijn dus die ei cilindertjes...
 
Mike de klerk 5-6-2005 18:52 Print reply
Posts: 211
wil je chill 50 km/h kunnen rijden dan heb je veel koppel nodig, dan kun je met een groot tandwiel voor (of klein achter) toch nog (redelijk) doortrekken en rustig in touren rijden op je top.

zou in principe een grotere cilinder op moeten dan. maarja dat is ver gezocht. voor meer koppel kun je ook je cilinder kop vlakken. let wel op dat je niet teveel vlakt, dan loopt hij niet meer (mooi) stationair (vlakken is altijd goed als hij origineel is, je hoet niet pers? altijd wat eraf te halen maar helemaal vlak maken is wel goed. je cilinderkop is namelijk altijd wel wat scheef als hij onbewerkt uit de fabriek komt.)

Als je je kop goed hebt kunnen vlakken dan heb je meer trekkracht en de cilinder kan in hogere touren komen. Je kan er dan andere tandwielen onder leggen zodat hij toch wat harder rijd en nog goed trekt.

Kop vlakken kun je op een draaibank doen.

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 5-6-2005 18:54
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
jeppor 6-6-2005 11:43 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

.... het feit blijft dat je cilinder volop veel toeren moet draaien op 50 te rijden ...



zelfde als met een mb 50 in zn 2 rijden zelfde id snappie

onnodige slijtage voor niets

en de snor tomosjes zijn uitgerust met 1 versnelling de brom versies hebben een 2e


ik kan achter toch een groter tandwiel nemen? tuurlijk gaat ie meer toeren draaien dan dat hij nu doet maar ben deze cilinder beu, kan er natuurlijk ook een std bromcilinder op leggen... toch
En hoe zit dat dan met het membraan, die nieuwe cilinders werken met een membraan hoe ga ik dat fixen?

Dit bericht is ge-edit door jeppor op 6-6-2005 11:47

Dit bericht is ge-edit door jeppor op 6-6-2005 11:47
 
Tomos 50 6-6-2005 20:10 Print reply

Posts: 925
Leg er gewoon een bromcilinder op (heb er een liggen, getuned), dan moet je een bromspruitstuk hebben geloof ik, de rest past wel als het goed is.
 
jeppor 7-6-2005 12:28 Print reply

Posts: 486
dus dan zou mn setup worden:
std brom cilinder met snor kop?
std carb+luchtfilter+spruitstuk onbegrenst (issie nog niet)
proma gp

en zal ik dan nog last hebben van overtoeren? (die ik zou krijgen door die 50 snel)
45 zal ie dan moeten halen toch? blijft een 1-speed heh

Dit bericht is ge-edit door jeppor op 7-6-2005 12:28
 
Tomos 50 8-6-2005 14:50 Print reply

Posts: 925
Overtoeren kan je aanpassen met een ander tandwiel.
Maar heb je zon blok met trappers eraan? Die zijn nogal bagger.
 

Dit topic is 8253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved