ironbird |
4-6-2005 12:54 |
Posts: 1096 |
is een expansiekamertje gok ik.
Kan je best laten zitten. dat scheelt een beetje in prestaties, maar kweet nie zo direct onder welke vorm je het merkt...
|
|
|
|
theredone51 |
4-6-2005 12:56 |
Posts: 2506 |
soort techno uitlaat fzo
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
de barre man |
4-6-2005 13:58 |
Posts: 351 |
zoiets heb je ook bij strd scooters. men zegt dat als je deze eraf slijpt en dicht last dat je lucht er gemakkelijker door kan stromen en meer druk heeft bla bla bla.. maar hij zou hier dus meer vermogen van krijgen..
ik zelf geloof dit fabeltje niet egt..
|
|
|
|
Kietel Tuning |
4-6-2005 14:29 |
Posts: 863 |
ik dacht dat het misschien iets van een atac systeem is.
heb hier ergens op het forum dit gelezen.
Quote: Originally posted by Jo?l
Een resonantiekamer is niet gewoon zoiets als een langere bocht, het principe berust op het feit dat de luchtkolom in de kamer bij een bepaald toerental gaat meetrillen (resoneren) en op deze manier voor extra onderdrukgolven zorgt in de uitlaatbocht, waardoor de uitlaat efficienter werkt bij lage toerentallen.
Bij hoge toeren vormt zo'n kamer alleen maar een restrictie, dus dient deze te worden afgesloten...
Zo ben ik heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat het volledig verwijderen van het resonantiepijpje op mijn standaard Runner bochtje vooral voor meer top zorgde, maar dat het laten staan van ongeveer 3 cm van het pijpje een veel fellere gasreactie en optrekken vanuit stilstand gaf... bij een minimaal verlies van topsnelheid.
maar ff iets verder lees ik dit nu weet ik niet wat waar is en of dit misschien iets van een atac systeem op die pijp van mij is?? en of dit op een automaat werkt.
Quote: Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.
Om op het terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topic starter. Een power-valve maken op een (honda) brommer cilinder is echt onmogelijk. De foto's van rudie laten wel zien waarom. Maar ik wacht eigenlijk nog steeds op de freak die als eerste een KX65 cilinder (met KIPS) op zijn brommer blok weet je bakken .
Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-6-2005 15:03
|
|
|
|
SuzukiMARC |
4-6-2005 14:45 |
Posts: 3023 |
lijkt ook beetje op een fietsbel
|
|
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url] |
|
AOF |
4-6-2005 14:47 |
Posts: 1477 |
ziet eruit als een verneukte techno circuit.
is niet de moeite waard om die goed te maken is echt een bagger uitlaat. heedft helemaal nergens echt eenpowerband. kan je beter een andere kopen
|
|
|
|
Rik |
4-6-2005 15:45 |
Posts: 3464 |
daar is gewoon zelf aan geknutselt. kvraag me af of die pijp er nog wel onderpast met dat vaage geval erop.
Dit bericht is ge-edit door Rik op 4-6-2005 15:46
|
|
|
|
Kietel Tuning |
4-6-2005 16:35 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rik
daar is gewoon zelf aan geknutselt. kvraag me af of die pijp er nog wel onderpast met dat vaage geval erop.
Dit bericht is ge-edit door Rik op 4-6-2005 15:46
Volgens mij is daar helemaal niet zelf aan geknutselt. want daar kom je heel moeilijk aan met een gewoon las apparaat en er zit ook nog een hele mooie las onder.ik weet natuurlijk niet zeker maar het lijkt er op of het er al vanaf de fabriek zo opzit. hij past er wel nog gewoon onder.
|
|
|
|
kut scooters |
4-6-2005 16:51 |
Posts: 235 |
wolges mij hoort dat erop het zij idd mooie lassen duzz
|
|
|
|
HerrFlicK |
4-6-2005 17:13 |
Posts: 100 |
het is een FACO uitlaat.
slechte uitlaat.
presteerd een heel maar ook h???l klein beetje op een 50 of 70cc, je hebt geen assistentie, mooi laten liggen dus.
en dat kamertje is geen kamertje maar voor de sier, hij zit niet aangesloten
Hij is overigens wel hoogtourig, maar optrekken zal hij niet doen..
|
|
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P |
|
brommercrazy |
4-6-2005 17:15 |
Posts: 2594 |
Dat is de turbo
nee, waarschijnlijk een begrenzing
|
|
|
|
Kietel Tuning |
4-6-2005 17:24 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HerrFlicK
het is een FACO uitlaat.
slechte uitlaat.
presteerd een heel maar ook h???l klein beetje op een 50 of 70cc, je hebt geen assistentie, mooi laten liggen dus.
en dat kamertje is geen kamertje maar voor de sier, hij zit niet aangesloten
Hij is overigens wel hoogtourig, maar optrekken zal hij niet doen..
ja ik had hier al van mijn broer gehoord dat een faco was. maar dan weet ik dat. hoogtoerig heb ik niet nodig. weet je misschien ook een goede uitlaat die laagtoerig is?
|
|
|
|
theredone51 |
4-6-2005 17:32 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
ja ik had hier al van mijn broer gehoord dat een faco was. maar dan weet ik dat. hoogtoerig heb ik niet nodig. weet je misschien ook een goede uitlaat die laagtoerig is?
leovince krul
en proma circuit doet het eigenlijk overal wel goed op
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
AOF |
4-6-2005 17:36 |
Posts: 1477 |
citypower is het beste voor een standaard brommerstje of een krul ja
|
|
|
|
bassie 6 |
4-6-2005 18:13 |
Posts: 58 |
als ik jou was nar winkel rijden en uitlaat kopuuh gewwooon een goei
|
|
|
|