Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen van carter nut of geen nut

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29804 - tunen van carter nut of geen nut
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirkmb 3-6-2005 17:42 Print topicpost
Posts: 97
hey,

ik ga deze week mijn mb8 blok reviseren, nu voreg ik mij af of het dan nut heeft om gelijk mijn carters even op maat te maken voor mijn cilinder.
heeft iemand hier mischien ervaring mee, wat het resultaat daarvan was.
mijn setup wordt.

euro 125cc tuned
24mm carb
homoet 110

ik hoop op reactie
 

Joscross 3-6-2005 17:44 Print reply

Posts: 12501
Ligt er aan. Als de spoelkanalen van de cilinder bijvoorbeeld breder zijn dan het carter, en dus gedeeltelijk worden afgesloten heeft het zin.
 
Joostvdw 3-6-2005 17:49 Print reply

Posts: 4789
dan moet je er ook wel aan denken om je pakking om maat te maken, anders heb je er nog niks aan
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
dirkmb 3-6-2005 17:50 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

dan moet je er ook wel aan denken om je pakking om maat te maken, anders heb je er nog niks aan


dat snap ik
 
Bullet 3-6-2005 17:54 Print reply

Posts: 12150
kun je zelf ook wel zien, gewoon de voetpakking van je cil pakken en die op je blok dumpen, en kijken of het een overheenkomt.

(ik neem aan dat je voetpakking dat gelijk is aan je cil's spoelkanalen)
 
**My BungHole Will Speak Now**
dirkmb 3-6-2005 18:07 Print reply
Posts: 97
ik vroeg niet hoe het moet ik vroeg alleen of het veel uit zou halen om ze gelijk te trekken en daar vreog een ervaring van
 
Bullet 3-6-2005 18:09 Print reply

Posts: 12150
ja zoals al eerder is gezegd, het verschilt.

doe het nou gewoon, dan zie je snel genoeg of het ook het nut heeft
 
**My BungHole Will Speak Now**
dirkmb 3-6-2005 18:10 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

ja zoals al eerder is gezegd, het verschilt.

doe het nou gewoon, dan zie je snel genoeg of het ook het nut heeft


heb jij het vaker gedaan dan? iemand zegt dat het verschilt maar ik wil gewoon meer positieve reacties horen voordat ik eraan begin
 
Bullet 3-6-2005 18:12 Print reply

Posts: 12150
ja, het kan nut hebben.

maar dat verschilt
 
**My BungHole Will Speak Now**
mb-gek 3-6-2005 18:13 Print reply

Posts: 10385
het verandert toch de inhoud van je krukas holte is dit nooit nadelig dan?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
suzuki rijder 3-6-2005 18:16 Print reply

Posts: 2322
Over het algemeen nemen je presaties wel toe als je de spoel kanalen en de carters gelijk legt
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
M.O. 3-6-2005 18:17 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

het verandert toch de inhoud van je krukas holte is dit nooit nadelig dan?



je krijgt een andere flow


denk dat k et ook eens bij me 50 hebo ga doen schilt best een hoop de grote van cater na cilinder



Dit bericht is ge-edit door M.O. op 3-6-2005 18:20
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
mb-gek 3-6-2005 18:28 Print reply

Posts: 10385
dat uitfrzen doe je dat op dezelfde maniet als je carterbegrenzing verwijderen?? van een am blok
dus kan ik daar die faq voor gebruiken?
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Kampersjaak 3-6-2005 18:29 Print reply

Posts: 12285
carter begrenzing is weer wat anders,
is gewoon een randje in je carter bovenaan
 
oderint dum metuant
mb-gek 3-6-2005 18:30 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

carter begrenzing is weer wat anders,
is gewoon een randje in je carter bovenaan

maar kan je dat uitfrezen op dezelfde manier doen?
en moet je echt de hele rand weghalen op help het ook als je hem schuin af laat lopen?


Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 3-6-2005 18:31
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
70malossi 3-6-2005 18:34 Print reply
Posts: 4176
heeft ook niet veel met kruk-as holte te maken.
meer met de overgang van carter naar cilinder.

denk zelf maar na : wat zou t beste zijn,een mengesel dat vrij,zonder moeite en drempels van carter naar cilinder stroomt,of een mengsel dat allerlei hindernissen(niet met een zwamverhaal over wervelingen aankomen) moet ondergaan om met moeite bij de cilinder te komen.

maar jij zult willen weten of het de moeite waard is?

is t de moeite waard om ipv een 24 mm een 26 carb te steken(om t op zn bels te zeggen)?

t zal lichhelijk beter zijn,maar of je het echt merkt kan ik je niet garanderen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved