Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele demper probleempjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29792 - Dubbele demper probleempjes
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-krul 21-6-2005 18:51 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

nee joh, dat ziet er helemaal niet uit.


ziet er juist maf uit :P ik zou um der op zette zoals die was
 
Razor 21-6-2005 19:28 Print reply

Posts: 1554
Nou ik heb dus al een demper van een scooter. Hebo gara. Dus zoeken ernaar of andere mogelijkheden zijn nvt

Ennuh op het moment is het vinden van die ring het grootste probleem.

En welk soort buis kan ik het beste gebruiken voor uitlaat-buis, het moet beetje te buigen zijn, tegen hitte kunnen en te lassen kunnen zijn?


Dit bericht is ge-edit door leonardo op 21-6-2005 20:51
 
blowdown en een powerband te koop!
180cc 22-6-2005 16:31 Print reply
Posts: 6
dempers zen vur wijve.
 
Luc 22-6-2005 16:53 Print reply

Posts: 3590
Hmm, zou me enkel druk maken om de binnendiameter, dat die maar evengroot is. Verder kun je bij de gamma oid gewoon een 'buizenplooier' halen. Op me werk hebben we gewoon een buigpomp, dus als je gewoon naar een constructie bedrijf gaat, die hebben er ook wellicht wel een.

verder gewoon allebei de tutjes eraf zagen, erop lassen gaat je nooit lukken omdat weer echt mooi te krijgen..
ofja, weet niet hoe goed jij kunt lassen, maar als je de laklaag/chroom eraf haalt (slijptol met lamellenschijf), en dan zorgen dat je 2 tutjes heb die perfect passen, zou je het heel netjes kunnen tiglassen, en dan met chroomspuitbussen over spuiten, ?f een puur blokje chroom halen, en zelf verchromen, maar op beide manieren gaat er erg veel tijd in zitten. vooral de laatste maar dat is bijna niet te doen..
 
-Tom- 22-6-2005 16:56 Print reply

Posts: 4151
Chroomspuitbussen zien er niet uit :P
 
FTS Member
Luc 22-6-2005 16:59 Print reply

Posts: 3590
Wat jij wil,
maat van me heeft het perf?ct gekregen, alsk jou die 2 stukjes laat zien; origineel en opgespoten, zie jij geen verschil

Je moet er gewoon veel aandacht en tijd insteken
 
herman103 22-6-2005 17:04 Print reply

Posts: 1352
inbox honda mt driver ff.... die heeft laatst zon ding van een scooter afgesloopt... dat laatste stukje lijkt er heel erg op. dat is ook het eneige wat ie heeft. dus voor dat laatste stukje zoals jij hebt dus niet het zelfde als die scoot uitlaat moet je bij honda mt driver zijn
 
Razor 22-6-2005 23:20 Print reply

Posts: 1554
Ik heb hem gesproken maar hij heeft alleen scooterdemper erop gelast. Nix bijzonders dus.

Dus mijn vraag blijft nog open, waar en hoe ik aan een O-ring kom met juiste dikte en diameter?
 
blowdown en een powerband te koop!
Razor 3-7-2005 21:47 Print reply

Posts: 1554
Nou hier een update van mijn dubbele demper projectje.
Als hij af is, kan het dan een faq ofzo worden want ik heb er nog nix meer over gevonden @ BF

---------------------------------------------------------------------


Nou nu ik eindeijk me demper heb gevonden kan ik ermee beginnen. Heel nederland afgezocht, mensen in groningen en overijsel gebeld. Ik was op zoek naar een demper van derbi of rieju, maar dat viel niet mee. Dus dan maar complete uitlaat 2e hands kopen van derbi of rieju. Dat viel ook nog steeds niet mee. Dus dan maar kijken naar een hebo gara scooteruitlaat. Die vond je ook niet veel, alleen hele dure complete en ook geen losse dempers. Dan had je ook nog verschillende versies.

En zit ik toevallig met m'n buurjongen te praten, die had nog wel een demper liggen van hebo, zonder uitlaat. Precies wat ik nodig heb :p Dus voor 5 euro gekocht. Hij was alleen wel van een scooter, en is 5 cm korter maar dat zie je toch niet want t zit achter je kap.

Maar er moeten dus nog hoop dingen gedaan worden:

-Rondje uitzagen op stalen plaat, 3 gaten erin boren die op uiteinde van me uitlaatbuis kan gelast worden, zodat ik me demper met 3 bouts bevestiging op kan vast zetten.

-Terug loop tuutje afzagen, gat groter boren, buis vinden met de juiste dikte, die schuin erop lassen net zoals me andere demper. En dan of me de buis op ??n of andere manier laten omkrullen zoals met me crossdemper gedaan is. Of een ronde ring erop lassen, ( dus ??n die niet plat is maar eigenlijk een klein rond staafje is die in een rondje is gebogen.

- Complete buis vinden, buigen, zagen en vast lassen aan het ronde schijfje met 3 gaten

-Knelkoppeling zoeken met juiste diktes, en die tussen het stuk zetten waar me uitlaat in elkaar geschoven word, zodat ik daar dus met een 90graden hoek een andere uitlaat op kan zetten.



Dus nog een hele klus maar ja dan heb je ook wel wat
------------------------------------------------------------------



Tijdje later:
-------------



Nou hier dan de update met foto's.

Je hebt dus mijn uitlaat, die stopt vlak voor me monoveer. De uitlaatbuis is 22mm (van Hebo).

Dan heb je het 2e deel, de demper plus buis. Aan het einde daarvan zit een verdikking opgelast, waardoor je de 22mm uitlaatbocht erin kan schuiven. Die heb ik er dus af moeten zagen:



Dat was nodig omdat dus zo ik van 2 kanten 22mm buis had, die in een 22mm knelkoppeling paste. Ook was dat nodig om de demper niet te ver naar achteren te laten steken omdat er een stuk (knelkoppeling) tussen kwam.

Toen heb ik een verwarmingsbuis met een pijpenbuiger op maat moeten buigen, op meerde plekken en met pijpensnijder stukken afgehaald.





Maar dan komt het dempergedeelte. De scooterdemper is 4cm korter maar dat maakt niet uit want er zit toch sowieso een gedeelte achter de kap. Het scooterteruploop tuutje eraf gezaagd, en alle lasresten weggeslijptolt. Als hij af is schuur ik al die krassen nog lichtjes op, en polijst ik het allemaal weer mooi glad en glimmend.



Maar dan moet de demper nog vast op de uitlaatbuis. Dus ben ik naar een bedrijf gegaan en wat rest plaatstaal meegenomen. Daaruit een rondje van 6cm gezaagd. Daarin weer een 22mm gaat geboord. En 3 kleinere gaten voor de 3 boutsophanging.



Ook alvast een 28mm buis schuin afgezaagd, voor het 'crosstuutje' Nu alleen nog een ijzeren O-ring.





Dit is de 3 boutsophanging



En zo ziet het er ongeveer uit:





Dus wat nog moet gebeuren:
-28mm buisje op de demper lassen
-schijfje (6cm) op het eind vd buis lassen
-pakking vinden tussen de schijf en demper
-O ring vinden en die erop lassen :x :x :x :x





Reacties?


Ennuh tips over O-ring.......ZEEEER WELKOM!!! Want die kan ik gewoon tot nu toe nog steeds niet krijgen
 
blowdown en een powerband te koop!
Razor 3-7-2005 21:48 Print reply

Posts: 1554
Hmm ik zie dat de foto's op dit forum niet makkelijk weergegeven kunnen worden.

Je kan ook hier kijken om overzichtelijk het project te kunnen bekijken:

http://www.rieju-clu...rder=asc&start=0
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 3010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved