Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer uit, toch toeren verder :-S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29791 - brommer uit, toch toeren verder :-S
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1531 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yordi_vdB 2-6-2005 22:57 Print topicpost

Posts: 1005
Nou ik heb het gisteren gehad en vandaag. Ik geef volgas in z'n 1 en ga dan afremmen, knijp m'n koppeling in en rem nog wat meer af, ik sta dan met zo'n 7000 toeren stil, maar als ik stil sta daalt ie niet in toeren, nee hij gaat gewoon hard door, terwijl ik niet eens gas geef, dus ik hem snel in z'n neutraal zetten en het contact uit doen, en ja hoor wat denk, je contact uit en hij gaat gewoon door met toeren maken, pas als ik m'n rem los laat knalt ie in 1 keer terug naar 0 toeren. Weet iemand hoe dit kan? want dit is vrij vervelend.
Gr Yordi
 
dag lieve kroepoekjes van me

Arjanus 2-6-2005 23:50 Print reply

Posts: 9073
misschien wordt ie veel te heet ofzo

id -> afstellen (grotere sproeier)

 
lieber nurburgring als ehering
Evilmex 2-6-2005 23:50 Print reply

Posts: 4458
Valse lucht, of afstelling
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
redavac 2-6-2005 23:57 Print reply

Posts: 1716
lijkt mij ook valse lucht, als ie met toeren door blijft lope?

khad dat ook toen mn brommer voor t eerst liep..
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
Lykantroop 3-6-2005 0:49 Print reply

Posts: 4754
yordi dat komt wel goed als jij geld hebt voor onderdelen enzo
 
wipe-out 3-6-2005 7:43 Print reply

Posts: 7672
Dus met contact uit blijft hij gewoon lopen? Dan is hij aan het pingelen. De compressie is dan zo hoog dat het benzinemengsel in je cilinder daardoor ontbrandt, ipv door de vonk van de bougie.
 
S.Brouwer 3-6-2005 8:18 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Dus met contact uit blijft hij gewoon lopen? Dan is hij aan het pingelen. De compressie is dan zo hoog dat het benzinemengsel in je cilinder daardoor ontbrandt, ipv door de vonk van de bougie.


dat bedoelt hij niet, als hij afremt en gas dicht doet blijft de brommer 7000 toeren lopen.
waarschijnlijk valse lucht
 
MT5-honda_pwnz 3-6-2005 9:32 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


dat bedoelt hij niet, als hij afremt en gas dicht doet blijft de brommer 7000 toeren lopen.
waarschijnlijk valse lucht

wipe-out heeft wel gelijk wand wat deze kerol heb heeft een vriend van mij ook gehad omdat die cil idd zoveel compressie had.
 
Yordi_vdB 3-6-2005 11:14 Print reply

Posts: 1005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz

[...]

wipe-out heeft wel gelijk wand wat deze kerol heb heeft een vriend van mij ook gehad omdat die cil idd zoveel compressie had.


mwa compressie heeft ie wel ja en er zit net een nieuwe koppakking in dus valse lucht lijkt me stug. maar het vaagste vind ik dat als ik m'n contact uit doe dat ie gewoon doorjankt in toeren en pas weg valt als ik m'n rem los laat
 
dag lieve kroepoekjes van me
mb-gek 3-6-2005 11:16 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yordi_vdB

[...]


mwa compressie heeft ie wel ja en er zit net een nieuwe koppakking in dus valse lucht lijkt me stug. maar het vaagste vind ik dat als ik m'n contact uit doe dat ie gewoon doorjankt in toeren en pas weg valt als ik m'n rem los laat

valse lucht is bij je carb in de richting he
dus bij spruit en car carbdop enz oek daar eens
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Teunmenator 3-6-2005 11:24 Print reply

Posts: 2524
Tis allebei denk ik. Een cilinder kan gruwelijk heet worden door valse lucht. Met name roetdeeltjes in je cilinder kunnen dan gaan gloeien en de bougie kan erg heet worden. Heb je dan genoeg compressie dan wil dit nog wat sneller allemaal. Dat verklaart het doorlopen na het omzetten van het contactslot.

Maar hij zal zeker ook valse lucht zuigen anders blijft hij niet met veel toeren doorlopen. Wanneer je zelf ontsteking hebt gaat hij niet meteen meer toeren maken, omdat hij dan afgeknepen zou worden door te weinig mengsel. Bij valse lucht komt dat mengsel er wel.

Ik zou ff kijke of je de goeie bougiewaarde hebt en dan dat valse lucht probleem oplossen. Compressie hoef je niet te verlagen lijkt me.

edit: check ff het FAQ over valse lucht: klikkerdeklikkerdeklik !

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 3-6-2005 11:25
 
70malossi 3-6-2005 11:25 Print reply
Posts: 4176
werkt het contact slot normaal wel.
dus als ie gewoon stationair draait slaat ie pas af als je t contact uit zet.

als dat normaal wel werkt,is ie aant pingelen ja.
maar dan heb je wel heel erg sich veel compressie.
ik heb zoveel compressie dat ik mn kickstarter heb moeten verstevigen,en bij mij pingelt ie echtn iet.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Saknet 3-6-2005 11:29 Print reply

Posts: 10355
neen, maar die van jou trekt dan ook geen valse lucht.

Pas als je je rem los laat gaat ie naar 0 toeren?? zeer vage brommer heb jij dan

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 3-6-2005 11:33
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Teunmenator 3-6-2005 11:33 Print reply

Posts: 2524
voor pingelen is erg veel compressie nodig hoor. En dit gaat vaak gepaard met hoge temperatuur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-6-2005 12:35 Print reply

Posts: 10835
weet je zeker dat het niet is als je je koppeling loslaat ipv je rem?
dan is het logisch dat hij afslaat als hij nog in versnelling staat
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mb-gek 3-6-2005 12:39 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

voor pingelen is erg veel compressie nodig hoor. En dit gaat vaak gepaard met hoge temperatuur.

of er zijn gloeiende roet deeltje dat had ik toen ik heel veel valse lucht had toen liep hij ook door zonder vonk dat ik eht klote als dat gebeurd want zie maar eens een brommer die 13000 toeren maakt normaal uit te zetten
en nog erger zie maar eens normaal mee verder te rijden
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 1531 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved