Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigertype

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29773 - Zuigertype
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guimaraes 2-6-2005 13:20 Print topicpost
Posts: 121
Ik heb een nieuwe zuiger van 50cc.nl gekregen voor mijn 70cc eurokit (tomos). Het is eigenlijk een 44 mm zuiger voor honda camino, maar die past ook wel in de eurokit. In mijn originele eurokit zuiger zit een soort van gat aan de zijkant, en in de caminoziger niet. Sorry voor deze newbievraag, maar waar dient het gat voor in de originele zuiger? Kan het kwaad als ik een zuiger plaats zonder "gat"?
 

de_koen 2-6-2005 13:22 Print reply

Posts: 5595
voornamelijk smering small end

als je wat handig bent met een dremel, maak je er zo een gat in
 
Honda 5-Bak te koop
guimaraes 2-6-2005 13:49 Print reply
Posts: 121
Even ter verduidelijking:
Is dat voor de smering??



Dit bericht is ge-edit door guimaraes op 2-6-2005 13:49
 
guimaraes 2-6-2005 13:53 Print reply
Posts: 121
Oja nog iets, welke kant moet naar de uitlaatpoort wijzen? Daar waar ex (exhaust?) op gedrukt staat of de andere kant met die deuk?


 
Joscross 2-6-2005 13:55 Print reply

Posts: 12501
Exhaust betekend uitlaat, dus naar uitlaat ja.
En die spoelpoort is idd voor de smering van je small end.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 2-6-2005 13:55
 
guimaraes 2-6-2005 13:58 Print reply
Posts: 121
Ok. Dus het maakt niet veel uit of er een spoelpoort inzit of niet? Ik bedoel, je kan er gewoon mee rijden?

Dit bericht is ge-edit door guimaraes op 2-6-2005 14:09
 
Hans F 2-6-2005 14:09 Print reply
Posts: 4326
wat zit daar nou voor rare deuk in die zuigerbovenkant? Lijkt me niet horen.

of is dat ivm een decompresseur?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-6-2005 14:11
 
Joscross 2-6-2005 14:10 Print reply

Posts: 12501
Maakt niet zoveel uit nee.
 
guimaraes 2-6-2005 14:12 Print reply
Posts: 121
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

wat zit daar nou voor rare deuk in die zuigerbovenkant? Lijkt me niet horen.

of is dat ivm een decompresseur?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-6-2005 14:11


Weet ik niet, dat hoort zo volgens mij
 
tsxsgoutum 2-6-2005 14:13 Print reply
Posts: 113
hoe doe je dat met die diameter van die pistonpen

 
guimaraes 2-6-2005 14:16 Print reply
Posts: 121
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxsgoutum

hoe doe je dat met die diameter van die pistonpen



Die is goed. Pistonpen nr. 10. De originele is nr. 12 en die past niet in mijn drijfstang. Vandaar dat ik een nieuwe zuiger heb gekocht.
 
tsxsgoutum 2-6-2005 14:19 Print reply
Posts: 113
ok

 
de_koen 2-6-2005 14:29 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

wat zit daar nou voor rare deuk in die zuigerbovenkant? Lijkt me niet horen.

of is dat ivm een decompresseur?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-6-2005 14:11


jep, camino heeft decompressie klepje

zal verder niet zo veel uitmaken voor werveling ed denk ik, het is maar een tomosje
 
Honda 5-Bak te koop
De Schout 2-6-2005 14:35 Print reply
Posts: 5327
wat voor want heeft je cilinder? dat je dadelijk niet zit met chroom veren in een chrome cilinder..
 
tune tweak fiddle bang bummer
guimaraes 2-6-2005 17:51 Print reply
Posts: 121
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

wat voor want heeft je cilinder? dat je dadelijk niet zit met chroom veren in een chrome cilinder..


Bedoel je wand? Weet ik niet. Wat is er mis met chrmen veren in een chromen cilinder?
 
xander_cage 2-6-2005 17:54 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guimaraes

[...]


Bedoel je wand? Weet ik niet. Wat is er mis met chrmen veren in een chromen cilinder?


Ze zijn allebei even hard en gaan dus allebei even veel slijten volgens mij.
Zodat je in plaats van nieuwe zuigerveren direct een groter piston mag nemen en cilinder mag honen.
denk ik
 
tuning f(4)ever

Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved