Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe hard met 70cc en 22mm????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29767 - Hoe hard met 70cc en 22mm????
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxmaster 2-6-2005 16:00 Print reply

Posts: 736
ongetuned meot ie emt een goede uitlaat en 20mm de 90 wel halen met tunen kun je nog een stuk harder
 
sorry he
zulu007 2-6-2005 16:05 Print reply

Posts: 1362
ik had mtx 70cc en 21mm carb reed met heeel veel wind mee 100 maar normaal iets van 90-95

Dit bericht is ge-edit door zulu007 op 2-6-2005 16:05
 
Splendid 2-6-2005 16:44 Print reply

Posts: 8421
leuk voor jullie, vertel mij es wat hij daar nou aan heeft
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
MTX-speed 2-6-2005 16:46 Print reply

Posts: 1229
Mijn 70 imi met 18mm en 80-proma op MB8 trok er een heel goed afgestelde 70 malossi op NSR met 20mm eruit. NSR reed zo'n 126km/h op top, de mijne haalde zo'n 105km/h.
Mijn cilinder was 2hands, en ik had hem zelf getuned (lees: poorten op goed geluk beetje bijgeveild). Verder was de pet afgevlakt en de bovenkant van de cilinder ook. Daarna nog een paar voetpakkingen ertussen om de poorten wat verder te laten openen. Dit alles met een 18mm met 105 sproeier, NGK-b7-bougie, 80-Proma met deuk en 14-40 tandwielverhouding.
 
Joss 2-6-2005 16:48 Print reply
Posts: 88
14-45 is een vrij lichte vertanding voor je setup. Probeer 15-36 eens, anders 14-40 ofzo.
 
Splendid 2-6-2005 16:49 Print reply

Posts: 8421
laat maar..jullie zijn gewoon te dom om zoiets al te snappen

@ Joss, niet voor jouw bedoeld

Dit bericht is ge-edit door Splendid op 2-6-2005 16:49
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
koosTSX 2-6-2005 16:56 Print reply

Posts: 705
kijk eerst ff of hij goed afgestelt is, dat kan je zien in de faq over afstellen

als hij goed afgesteld kijk je ff wat voor uitlaat je hebt...

en als je een goede uitlaat hebt kan je nog kijken of je twv wel goed is (of tie niet te zwaar is...)

maar heb je niet gewoon je ori uitlaat erop ofzo?


 
M.O. 2-6-2005 16:58 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

laat maar..jullie zijn gewoon te dom om zoiets al te snappen

@ Joss, niet voor jouw bedoeld

Dit bericht is ge-edit door Splendid op 2-6-2005 16:49


anders zeg je dan waarom hij zo sloom rijd


wat voor uitlaat heb je ?
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Splendid 2-6-2005 17:00 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.

[...]


anders zeg je dan waarom hij zo sloom rijd


wat voor uitlaat heb je ?


anders kijk je ff op de vorige pagina
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
M.O. 2-6-2005 17:02 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

[...]


anders kijk je ff op de vorige pagina



zie je nou je hebt dit halve topic lopen vol lullen dat k et nog eens gezien hebt
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Splendid 2-6-2005 17:10 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.

[...]



zie je nou je hebt dit halve topic lopen vol lullen dat k et nog eens gezien hebt


wat brabbel je allemaal?..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
tsxj oran 2-6-2005 17:17 Print reply

Posts: 6498
hoe hard je rijd legt aan jou gewicht en grootte maarre 70 is egt te langzaam je zal egt wel tussen de 90 en 100 halen!!
btw wat voor uitlaat??
 
oud
Mike de klerk 2-6-2005 17:33 Print reply
Posts: 211
Aan al die posts van jullie heeft ty gast niet veel aan. Hij begrijpt zelf ook wel dat je met een 70CC harder moet kunnen rijden dan 70KM/h. En wat voor uitlaat hij heeft is al verteld.

Lees idd eerst de FAQ over het goed afstellen. Check daarbij de kleur van je bougie. En loopt hij netjes stationair? Als je een choke hebt weet dan zeker dat deze uitstaat. (check niet alleen het hendeltje maar ook of de kabel nog werkt).

Gaat hij steeds meer stotteren in de hoge toeren naarmate je cilinder warmer wordt? Dan is je koppakking / kop niet goed meer.

Hoeveel KM heb je gereden met je zuiger veren. Als je dat niet weet is het verstandig deze te vervangen. Als ze versleten zijn krijg je namelijk compressie verlies. Ook is makkelijk te controleren of je compressie verlies hebt door te checken of hij in de hoge touren van jouw derde versnelling gaat stotteren, dat is niet goed.

Je kunt ook heel gemakkelijk checken of je tandwielverhouding goed is. Als je aan het rijden bent, dan merk je dat hij op bepaalde toeren het meeste power heeft (dat is je powerband). Zodra het tijd is om door te schakelen ( een zwaardere versnelling). Dan moet je onderin je powerband terecht komen. Dan trekt hij gelijk weer goed door, anders duurt het ff en dan wordt hij daarna pas fel. Als dit het geval is je twv te zwaar.
Maar als je optrekt als een gek, en kom je niet netjes onderin je powerband maar midden in je powerband dan is de twv natuurlijk te licht.

Ik persoonlijk vind een 20mm nog al groot op een 70 cc import/immitatie (wat dan ook). En let er wel op dat "merkloze" cilinders niet netjes zijn afgewerkt en eerder vastlopen. Laat anders even bij je dealer de cilinder wat afwerken (uitlaat poort wat groter, alle bramen netjes weg etc).

het kan ook zijn dat als je brommer netjes loopt dat maar niet hard, dat je uitlaat poort niet helemaal opengaat zodra je zuiger omlaag is. je zou dit kunnen verhelpen door er een voetpakking (of 2 ) extra tussen te doen.



suc6

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 2-6-2005 17:34
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
de barre man 2-6-2005 18:13 Print reply

Posts: 351
tja hoe hard wil je trekken en wat moet je top zijn.. denk dat je em zo op de 130 a 140 kan krijgen
als ik em al met gewoon een 50 en 14 mm op de 100 kan krijgen en tog nog een scooter met 50 snel en bidalot s2 eruit trek kan je dat met 70 cc en 14 mm al helemaal..
 
Muerte aka Ozzy 2-6-2005 18:15 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de barre man

tja hoe hard wil je trekken en wat moet je top zijn.. denk dat je em zo op de 130 a 140 kan krijgen
als ik em al met gewoon een 50 en 14 mm op de 100 kan krijgen en tog nog een scooter met 50 snel en bidalot s2 eruit trek kan je dat met 70 cc en 14 mm al helemaal..


140 met een mt70? in welke wereld leef jij?
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748

Dit topic is 4654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved