Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uit versnelling schieten van 5 naar 6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 642 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29736 - uit versnelling schieten van 5 naar...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 5056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wijnand 31-5-2005 23:00 Print topicpost
Posts: 22
k heb net een rieju rs2 gekocht (2ehands) en als je gaat schakelen gaat alles goed totdat je met veel toeren van de 5 naar de 6 wil schakelen dan schiet ie namelijk uit zn versnelling ofzo en dan staat ie in een soort van neutraal weet iemand wat ik hiero aan kan doen? of mense die t zelfde hebben met een ander am6 blok
 

christianos 31-5-2005 23:44 Print reply

Posts: 20445
En daar is nau prezies AM6 bekend om,
waarschijnlijk als je hard genoeg trapt gaat iue wel in zijn 6

of je gas langer dichthouden zodat ie iets minder toeren maakt
 
Apriliars105 31-5-2005 23:45 Print reply

Posts: 6111
Harder trappen of je schakelwalsje vervangen

Is een am6 'kwaaltje', moet je ff aan wennen. Is niets kapot ofzo, warschijnlijk

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 31-5-2005 23:46
 
As finishing touch, God created the Dutch
ninjamtx 31-5-2005 23:46 Print reply

Posts: 138
is dat niet gewoon een tussenvrij?

 
http://www.joostmtx.tk
christianos 31-5-2005 23:47 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ninjamtx

is dat niet gewoon een tussenvrij?



denk je

hoe wil je het anders noemen?
 
Jorn 31-5-2005 23:48 Print reply

Posts: 2780
voor mensen die het nog niet weten tussen iedere versnelling zit een vrij dus niet alleen tussen de 1 en de 2 maar ook tussen 2 en 3
3 en 4 en 5 en 6 natuurlijk. Dus je zet m dan perongeluk daarin omdat je niet hard genoeg trapt of je versnellingsbak is gaar of je kan nie schakele
 
Apriliars105 31-5-2005 23:48 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

voor mensen die het nog niet weten tussen iedere versnelling zit een vrij dus niet alleen tussen de 1 en de 2 maar ook tussen 2 en 3
3 en 4 en 5 en 6 natuurlijk. Dus je zet m dan perongeluk daarin omdat je niet hard genoeg trapt of je versnellingsbak is gaar of je kan nie schakele


Ehm, er zit niet echt een vrij hoor
 
As finishing touch, God created the Dutch
Jorn 31-5-2005 23:49 Print reply

Posts: 2780
bij mij wel hoor
 
christianos 31-5-2005 23:50 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

bij mij wel hoor


dan doe jij iets fout

een Honda blok heeft bijv. geen 'vrij' hoe zachtjes je ook schakelt.

am6 heeft nog wel eens last dat ie niet helemaal goed van versnelling wisselt en dus in een soort vrij hangt
 
bart de schakelgek 31-5-2005 23:51 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

voor mensen die het nog niet weten tussen iedere versnelling zit een vrij dus niet alleen tussen de 1 en de 2 maar ook tussen 2 en 3
3 en 4 en 5 en 6 natuurlijk. Dus je zet m dan perongeluk daarin trapt of je versnellingsbak is gaar of je kan
omdat je niet hard genoeg nie schakele



voor jij die het niet weet... dat is dus niet zo
ooit een schakelwals gezien? hij blijf gewoon op een ronding tussen de 2 versnellingen haken.
ligt volgens mij puur aan de afwerking/materialen die ze gebruiken of zo


 
Limburger
Apriliars105 31-5-2005 23:51 Print reply

Posts: 6111
Het is wel ene soort vrij, maar als je naar de schakelbloem kijkt zie je dat er niet tussen de 2 3 en 3 4 en 4 5 en 5 6 een echte vrij zit
 
As finishing touch, God created the Dutch
ninjamtx 31-5-2005 23:53 Print reply

Posts: 138
nou ik heb nu me 2e honda tje
nsr nu en hiervoor mtx en bij allebij geen tussenvrij gemerkt hoor.
maar op de rs50 van een maat van mij leek ik elke keer ze tussenvrij te pakken.

 
http://www.joostmtx.tk
bart de schakelgek 31-5-2005 23:54 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Het is wel ene soort vrij, maar als je naar de schakelbloem kijkt zie je dat er niet tussen de 2 3 en 3 4 en 4 5 en 5 6 een echte vrij zit


mannen, noem het geen vrij!

de vrij(neutraal) is een aparte inkeping op de schakelwals, de versnellingen ook, en tussen die inkepingen zit een uitstekende ronding, hij blijft gewoon op die ronding hangen (waarom, afwerking of zo) en daardoor zijn er geen tandwielen belast/gegrepen en zit ie niet in de versnelling

gewoon am6 gezeik... het ene blok heeft dat erger als de andere (om het gezeik te voorkomen)

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 31-5-2005 23:55
 
Limburger
Jorn 31-5-2005 23:56 Print reply

Posts: 2780
jah is het ook maar iedereen noemt het een vrij Ik heb btw geen minarelli am6 hoor!

Dit bericht is ge-edit door jorn op 31-5-2005 23:57
 
bart de schakelgek 31-5-2005 23:57 Print reply

Posts: 5987
iedereen gebruikt ook de term tegendruk...
ook fout

mja ik weet niet hoe het met derbi zit, heb nog niet op een derbi gereden, zal wel net zo klote zijn... (om ff bij bullet in de smaak te vallen :-p)

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 31-5-2005 23:58
 
Limburger
christianos 31-5-2005 23:59 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

jah is het ook maar iedereen noemt het een vrij Ik heb btw geen minarelli am6 hoor!

Dit bericht is ge-edit door jorn op 31-5-2005 23:57


wat heb je dan?

onder een rs2 hangt tog gewoon een minarellie am6?

Dit bericht is ge-edit door christianos op 1-6-2005 0:01
 

Dit topic is 5056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved