christianos |
31-5-2005 23:47 |
Posts: 20445 |
als ik het zo lees wil jij de moter onbelast op bedrijfstemperatuur laten komen?(lees warmdraaien)
Het is veel beter voor je cilinder en blok om hem gewoon rustig te beslasten als ie koud is (lees warmrijden)
Bedrijfstemp. eehm ergens in de 100 graden?
|
|
|
|
Killerbean |
1-6-2005 0:31 |
Posts: 3243 |
volgens mij rond de 80 graden hoor, en echt niet veel meer. . .
|
|
RX loos |
|
arjen |
1-6-2005 7:36 |
Posts: 9 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
als ik het zo lees wil jij de moter onbelast op bedrijfstemperatuur laten komen?(lees warmdraaien)
Het is veel beter voor je cilinder en blok om hem gewoon rustig te beslasten als ie koud is (lees warmrijden)
Bedrijfstemp. eehm ergens in de 100 graden?
Nee, ik rij hem gewoon warm. Maar ja, wanneer is hij gewoon warm? Ik heb er al ff mee gereden en toen kwam hij bij langzaam rijden al tot 105 graden. Heeft iemand toevallig zelf zo'n meter? Hoeveel graden geeft hij bij jullie aan?
|
|
|
|
suzuki rijder |
1-6-2005 7:38 |
Posts: 2322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
volgens mij rond de 80 graden hoor, en echt niet veel meer. . .
Nou de bedrijftstemperatuur van een ac licht geloof ik nog wel iets hoger dan 100 graden hoor
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
Johnny B |
1-6-2005 8:18 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rijder
[...]
Nou de bedrijftstemperatuur van een ac licht geloof ik nog wel iets hoger dan 100 graden hoor
bij een watergekoelde motor gaat de termostaat los bij 90 graden maar dit is een lucht gekoelde.ik dacht dat de olie bedrijfs tempratuur ongeveer 90 graden was
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
B-aRt |
1-6-2005 12:10 |
Posts: 39 |
Zit tussen 100 en 120 graden, als hij 100 graden heeft gehaalt weet je zeker dat je kan belasten. Het geeft ook nietdat het zo warm wordt omdat het een luchtkoeler is. Bij een vloeistofkoeler kan het handeltje gaan koken. Oliebedrijfstemp. is niet echt handig bij brommertjes omdat de olie in de carb. wordt toegevoegd.
Dit bericht is ge-edit door B-aRt op 1-6-2005 12:12
|
|
Eu vim, mim vi, mim ganhei |
|
bart de scootergek |
1-6-2005 12:28 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: B-aRt
Zit tussen 100 en 120 graden, als hij 100 graden heeft gehaalt weet je zeker dat je kan belasten. Het geeft ook nietdat het zo warm wordt omdat het een luchtkoeler is. Bij een vloeistofkoeler kan het handeltje gaan koken. Oliebedrijfstemp. is niet echt handig bij brommertjes omdat de olie in de carb. wordt toegevoegd.
Dit bericht is ge-edit door B-aRt op 1-6-2005 12:12
ik denk dat hij het niet over de bedrijfstemperatuur van de olie had die door de benzine gemegd zit .
er is ook nog zoiets als versnellingsbak olie die warm moet worden. is beter voor je koppeling en je tandwielen.
|
|
Honda RC-33 |
|
Hans F |
1-6-2005 12:31 |
Posts: 4326 |
het nogal bepalend waar/wat je meet, bougietemp? koelriptemp.? kvs temp?
|
|
|
|
wildhaguh |
1-6-2005 12:32 |
Posts: 1650 |
en wat is dan de max temperatuur
als ik n paar km met mn puchje rijd volgas en je tuft n x op de cilinder kookt het al flink
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
bart de scootergek |
1-6-2005 12:33 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
het nogal bepalend waar/wat je meet, bougietemp? koelriptemp.? kvs temp?
mja de meeste ac sensors zitten onder de bougie. wat is volgens jou de bedrijfstemp van een ac cilinder? en wat is de kritieke temperatuur?
dacht dat op sf.net ze met een ac over de 150 graden gingen, maar dat weet ik niet zeker.
|
|
Honda RC-33 |
|
wildhaguh |
1-6-2005 12:33 |
Posts: 1650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
het nogal bepalend waar/wat je meet, bougietemp? koelriptemp.? kvs temp?
kvs?
wenie waar jij dat laat bij een luchtgekoelde brommer? in je rugtas ofsow?
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
wildhaguh |
1-6-2005 12:35 |
Posts: 1650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
mja de meeste ac sensors zitten onder de bougie. wat is volgens jou de bedrijfstemp van een ac cilinder? en wat is de kritieke temperatuur?
dacht dat op sf.net ze met een ac over de 150 graden gingen, maar dat weet ik niet zeker.
licht eraan hoe gaar je cilinder is
als je zuiger versleten/op is dan loopt die bijna niet meer warm of je moet het exspres gaan doen
als je cilinder pas nieuw is of niet zo oud dan mag die minder warm worden
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
bart de scootergek |
1-6-2005 12:37 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wildhaguh
[...]
licht eraan hoe gaar je cilinder is
als je zuiger versleten/op is dan loopt die bijna niet meer warm of je moet het exspres gaan doen
als je cilinder pas nieuw is of niet zo oud dan mag die minder warm worden
ja met zon antwoord schiet ik en niemand in dit topic iets op, zeg dan niks. dit zijn allemaal reeele antwoorden, wat is iets minder warm. geef dan een antwoord met absolute waarden erin.
dus bedrijfstemperatuur in graden
kritieke temperatuur in graden
en niet zon antwoord, ja als hij nieuw is iets minder warm .
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 1-6-2005 12:38
|
|
Honda RC-33 |
|
Hans F |
1-6-2005 12:51 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wildhaguh
[...]
kvs?
wenie waar jij dat laat bij een luchtgekoelde brommer? in je rugtas ofsow?
pff, wat een paardelul
|
|
|
|
theredone51 |
1-6-2005 13:11 |
Posts: 2506 |
voor een scooter ligt de "bedrijfstemperatuur" van een AC cilinder boven de 150 graden, dit is juist het probleem op het scooterforum bij alle gasten met ac, er zijn maar weinig digi-tellers die 150 of hoger kunnen meten
wrs is dit bij brommers hetzelfde kwa temperatuur
LET OP! temperatuur onder de bougie he!
daardoor dat hij zo hoog is en kan zijn
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|