Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem met m'n derbi. 's Morgens rijdt hij perfect 80 met een onebgrensd uitlaatje. Als ik dan op school aan kom is de cilinder ook helemaal niet heet. Als ik 's middags dan naar huis rijdt gaat hij nog maar 70 maar maakt wel het aantal toeren als bij 80 en de cilinder + radiateur worden dan ook erg warm. Nou had brommerboer het erover dat m'n cilinder uitgesleten kon zijn en dus als het warm is meer uitzet en 's morgens niet omdat het dan nog koud is!? Iemand hier enige ideeën. Koppelingsplaten zijn al een keer vervangen dus dat kan het ook niet zijn.
simpel
volges mij is naar school berg af en terug berg op dus
en die bromboer is een dikke zeveraar
wil alleen maar geld van je
wie zen cilinder slijt er nuow zo uit heb nog nooit een cilinder gezien die zo geweldig hard is uitgesleten hoor
Dit bericht is ge-edit door peke op 31-5-2005 19:40
is je afstelling, ik heb het ook, ik rijd savonds merkbaar beter dan overdag. dat komt omdat als het koud is zit er meer zuurstof in de lucht en dan rijd je brommer goed omdat je sproeier nu dus genoeg benzine geeft. zodra het smiddags warm wordt zit er minder zuurstof in de lucht en rijdt je in principe met een te grote sproeier.
Met een te grote sproeier zou die toch die toch juist moeten 'verzuipen' en minder toeren maken. Ik heb inmiddels sproeier 74, 76 en 78 geprobeerd met een onbegrensde uitlaat.
precies, volgens derbi onderdelen boek moet een onbegrensde senda met een pijp met catalysator! sproeier 65 hebben! nou vind ik dat wel btje laag, maar 68/70 moet echt goed kunnen...